اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۸۹۸

 وزیر کار و استاندار همدان سفته ضمانت

یک تولید‌کننده را امضا کردند

همدان| در راستای رفع موانع تولید و حمایت از اشتغال روستایی وزیر کار و استاندار همدان هر دو پشت برگه سفته یک تولیدکننده را امضا کردند. همزمان با سفر یک‌روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان همدان، طرح‌ها و پروژه‌های اشتغال‌زایی و خدماتی افتتاح و در حاشیه این سفر جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان تشکیل شد. جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی که با حضور ربیعی وزیر کار و نیکبخت استاندار همدان و دیگر مدیران استانی برگزار شد، مشکل یک تولیدکننده زیره کفش در روستای یکن‌آباد همدان برای تامین ضمانتنامه بانکی و دریافت تسهیلات 100میلیون تومانی و ایجاد اشتغال برای

15 نفر جهت طرح توسعه مطرح شد. صندوق کارآفرینی امید بانک عامل ارائه تسهیلات به این تولیدکننده انتخاب شده بود که وزیر کار و استاندار همدان در راستای رفع موانع تولید و حمایت از اشتغال روستایی، هر دو پشت برگه سفته این تولیدکننده را امضا کردند. براساس اظهارات استاندار همدان پیش از این صندوق کارآفرینی امید ضمانت وی برای این تولیدکننده و دریافت تسهیلات موردنیاز را قبول نکرده بود.

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان منصوب شد

اصفهان| شهردار اصفهان طی حکمی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان را منصوب کرد. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌یی شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی طی حکمی فروغ مرتضایی‌نژاد را به عنوان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان منصوب کرد. فروغ مرتضایی‌نژاد پیش از این عضویت در شورای پژوهشی و آموزشی سازمان پارک‌ها و فضای سبز استان اصفهان را بر عهده داشته و عضویت در شورای پژوهشی سازمان محیط زیست استان اصفهان، نماینده انجمن کشت و بافت سلول گیاهی ایران در استان و ریاست کمیته تخصصی اخلاق علمی در انجمن کشت بافت و سلول گیاهی ایران را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

 پیش‌بینی برداشت 25کیلوگرم طلای سرخ

در سیستان و بلوچستان

زاهدان| 25کیلوگرم زعفران امسال از مزارع شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه و خاش تولید و وارد بازار مصرف می‌شود. مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 5هکتار از اراضی شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه و خاش به کشت زعفران اختصاص یافته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار 5کیلوگرم طلای سرخ برداشت شود. شهرکی افزود: امسال در چهار شهرستان زابل، زهک، هیرمند و هامون هم زعفران به صورت آزمایشی کشت شده است و تا اوایل آذر میزان صرفه اقتصادی این محصول در زمین‌های کشاورزی این شهرستان‌ها مشخص خواهد شد. برداشت زعفران در سیستان و بلوچستان از اواسط آبان آغاز شد.

 افزایش 37درصدی صادرات آلایش دام و طیور خراسان‌رضوی

مشهد| صادرات انواع آلایش خوراکی دام و طیور و آبزیان از استان خراسان رضوی به مقصد سایر کشورها بیش از 37درصد افزایش داشته است. معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای امسال با افزایش 37درصدی صادرات آلایش دام و طیور خراسان رضوی، 4هزار تن آلایش خوراکی دام و طیور و آبزیان به ارزش بیش از 7 میلیون و 800هزار دلار از استان به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر شده است. محمد رشتی‌باف افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی هزار و 113تن افزایش یافته است. او گفت: همه محموله‌های مرتبط با دام و طیور در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌شود. رشتی‌باف افزود: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌یی دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.

 سرمایه‌گذاران شهرستان رزن 20سال

از پرداخت مالیات معاف هستند

همدان| فرماندار رزن گفت: سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی که در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند به مدت 20سال از پرداخت مالیات معاف هستند. فتحعلی حسینی دیروز در نشست اعضای شورای اداری شهرستان رزن که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: در همین چارچوب و به منطور حمایت از سرمایه‌گذاران، تسهیلات بانکی با سود پایین در اختیار این قشر قرار می‌گیرد. وی اضافه کرد: نزدیکی این شهرستان به پایتخت و همجواری آن با استان‌های صنعتی، بسترهای سرمایه‌گذاری در رزن را برای فعالان اقتصادی فراهم کرده است. حسینی اظهار کرد: با توجه به تاکید رییس‌جمهوری به مسائل زیست محیطی و نقش آب در توسعه اقتصادی از 200میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده در استان همدان 93میلیون مترمکعب مربوط به این شهرستان است.

 ساخت نخستین فیلم سینمایی با موضوع زعفران

مشهد| رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه گفت: نخستین فیلم سینمایی در ایران با موضوع زعفران در شهرستان تربت‌حیدریه به نام «گنج سرخ» ساخته می‌شود. محمد حسن‌زاده اظهار کرد: نویسندگی و کارگردانی این فیلم سینمایی را امید عشقی از فارغ‌التحصیلان سینما بر عهده گرفته است. رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه در خصوص هدف از ساخت این فیلم با موضوع زعفران تصریح کرد: زعفران به عنوان یک محصول استراتژیک توانسته مقام اول را در برداشت و نیز به عنوان یک محصول خشک در دنیا کسب کند و به همین دلیل فیلمنامه به تهران ارائه و پذیرفته شد و این نهاد خواستار همکاری با گروه فیلمبرداری «گنج سرخ» در شهرستان تربت‌حیدریه شد.

 

 

ارسال نظر