اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۱۷۱

 روزانه ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی در همدان پذیرایی می‌شوند-همدان| رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان گفت: با آغاز مانور بزرگ پیاده‌روی اربعین آمادگی داریم روزانه از ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی در همدان پذیرایی کنیم.

محمدعلی بادامی دیروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به بسته بودن مرز خسروی از سوی دولت عراق به‌دلیل مسائل امنیتی گفت: در حال حاضر با وضعیت پیش آمده تنها سه مرز مهران، شلمچه و چذابه باز است که البته زائران همدانی برای شرکت در مراسم اربعین باید از مرز مهران خارج شوند. وی افزود: مسوولیت کمیته جذب مشارکت مردمی در بخش تغذیه ‌و اسکان ستاد اربعین برعهده ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته شده است که در این راستا با اقدامات انجام شده آمادگی داریم روزانه از 20 زائر اربعین حسینی در همدان پذیرایی کنیم.

 استخر سرپوشیده در مناطق ۱۱گانه شیراز ساخته شود-شیراز| رییس هیات ورزش‌های همگانی استان فارس از امضای تفاهمنامه همکاری با هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان فارس خبر داد و گفت: امروز با کمبود استخر در شیراز از جمله نقاط جنوبی روبه‌رو هستیم که باید با حمایت از سرمایه‌گذاران به‌دنبال تحقق این مهم باشیم.

سیروس پاک‌فطرت دیروز در دیدار با رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان فارس اظهار کرد: این هیات بزرگ ورزشی تاکنون 20 تفاهمنامه همکاری با هیات‌های ورزشی یا بخش خصوصی و دولتی در راستای توسعه ورزش‌های همگانی به امضا رسانده که به‌زودی نیز تفاهمنامه همکاری هیات شنا و هیات ورزش‌های همگانی به امضا می‌رسد. وی همچنین به وضعیت استخر موجود در کلان‌شهر شیراز، اشاره کرد و گفت: امروز در شیراز با کمبود استخر روبه‌رو هستیم و حداقل باید 11 استخر در مناطق مختلف شهرداری شیراز ساخته شود.

 آتش‌سوزی در مزارع طارم سفلی استان قزوین-قزوین| مدیرکل بحران استانداری قزوین گفت: 95درصد آتش‌سوزی مزارع طارم سفلی که از دیروز آغاز شده است، مهار شده و به زودی خاموش می‌شود. ایرج زاهدپور تصریح کرد: در حال حاضر آتش‌سوزی تنها در 2 منطقه کوچک باقی مانده که نیروهای منابع طبیعی در تلاش هستند آتش را مهار کنند و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی این آتش مهار ‌شود. وی افزود: آتش‌سوزی احتمالا تا 2 ساعت آینده خاموش می‌شود و تا آن زمان نمی‌توان خسارت وارده را برآورد کرد، بعد از مهار آتش، خسارت بررسی می‌شود و احتمالا باغات و مزارع آسیب زیادی ندیده‌اند.

 تلاش برای آزادی صیادان گرفتار در چنگال پلیس سومالی ادامه دارد-زاهدان| مدیرکل شیلات سیستان‌وبلوچستان گفت: با بازگشت جنازه حیدر رحمتی ناخدای لنج صیادی کنارک، تلاش‌ها برای آزادی سایر ملوانان ایرانی گرفتار در چنگال پلیس کشور سومالی با جدیت از سوی دستگاه‌های دست‌اندرکار ادامه دارد. هدایت‌الله میرمرادزهی اظهار کرد: بیش از 20روز قبل یک فروند لنج کنارکی حین صیادی در آب‌های فراساحلی مورد اصابت گلوله گارد ساحلی کشور سومالی قرار گرفت و ناخدای این لنج کشته و

 17 ملوان آن به اسارت گرفته شدند. وی تاکید کرد: کشور سومالی باید پاسخگوی اقدام غیرقانونی خود در دستگیری ملوانان کنارکی حین صیادی در آب‌های فراساحلی باشد زیرا صیادان ایرانی در عرصه بین‌المللی و در غرب اقیانوس هند سال‌هاست که یکی از بهره‌برداران مهم در بین

 32 کشور عضو  IOTC (کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند) هستند.

 رونمایی از پروژه ملی شناور جمع‌آوری سنبل آبی و آزولا-رشت| ‌مراسم رونمایی از نخستین پروژه ملی طراحی و ساخت شناور جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل آبی و آزولا ساخته شده توسط جمعی از نخبگان دانشگاه گیلان با حضور مدیران ارشد استانی در تالاب عینک رشت رونمایی شد‌. این دستگاه برای جمع‌آوری گیاهان مهاجم در سطح آب‌بندها و تالاب‌های سیستمی طراحی شده که قادر است با سرعت زیاد و کیفیت مناسب اقدام به جمع‌آوری این گیاهان کند. این سیستم دارای بازدهی بالا جهت انجام این مهم است‌. هدف از انجام این پروژه طراحی و ساخت شناوری اتوماتیک است که با استقرار در تالاب‌ها حتی با عمق کم حدود ۳۰ الی ۴۰ سانتی‌متر قادر به جمع‌آوری فیزیکی گیاه سنبل آبی از سطح آب‌های تالاب است که با استفاده از المان‌های تعریف شده روی آن می‌تواند گیاه سنبل آبی، آزولا و حتی سایر اشیای شناور (نظیر زباله) را از سطح آب جمع‌آوری کند.

 کشف میوه آلوده و سوخت قاچاق در همدان-همدان| مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: سربازان گمنام امام‌زمان (عج) در 2 عملیات جداگانه موفق به کشف 10 میلیون لیتر سوخت و میوه دارای آلودگی میکروبی در همدان شدند. علیرضا حسن‌پور افزود: این محموله‌ها که در انباری انباشته شده بود شامل 150 تن لیمو امانی و 20تن گردو خارجی بود که متخلفان قصد انتقال آنها به نقاط مختلف کشور را داشتند. وی با ذکر اینکه ارزش ریالی این محموله‌ها 15 میلیارد ریال است، بیان کرد: در این ارتباط 3 نفر بازداشت و یک نفر متواری شد. وی اضافه کرد: طبق آزمایش‌ها روی لیمو امانی کشف شده، مشخص شد که دارای آلودگی میکروبی است به‌گونه‌یی که قابلیت مصرف ندارد.

  پوشش بیمه‌ای باغ‌های مرکبات مازندران سه برابر شد- ساری| مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران گفت که به دلیل خسارت ناشی از برف و سرمای پاییز سال گذشته، سطح بیمه باغ مرکبات استان امسال سه برابر شد. برف سنگین اوایل آذر پارسال و کاهش دمای هوا به 15 درجه زیر صفر، سبب از بین رفتن بیش از 50 درصد از محصول مرکبات باغ‌های مازندران شده بود. سازمان جهاد کشاورزی مازندران خسارت وارده به باغداران استان را در آن زمان بیش از 6 هزار میلیارد ریال اعلام کرده بود. حمید رضوی‌نیا دیروز مجموع باغ‌های مرکبات زیرپوشش بیمه در سال جاری را 12 هزار و 300 هکتار اعلام کرد و افزود: این در حالی است که پارسال تنها 4هزار و 200 هکتار از باغ‌های مرکبات استان بیمه بود. مازندران بر اساس آمار جهاد کشاورزی بیش از 115 هزار هکتار باغ مرکبات دارد که به‌طور میانگین 2.5 میلیون تن محصول هر سال از آن برداشت می‌شود.

 

ارسال نظر