قیمت نفت امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ نفت برنت ۸۴ دلار و ۳۶ سنت شد

۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۰:۴۶:۰۱
کد خبر: ۳۱۲۲۳۱
قیمت نفت امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ نفت برنت ۸۴ دلار و ۳۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۸ سنت معادل ۰.۵۷ افزایش به ۸۴ دلار و ۳۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۲ سنت معادل ۰.۶۶ درصد افزایش ۷۹ دلار و ۷۸ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت در روز جمعه به دنبال نشانه‌های بهبود اقتصاد چین و بی‌نتیجه ماندن مذاکرات برای آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۸ سنت معادل ۰.۵۷ افزایش به ۸۴ دلار و ۳۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۲ سنت معادل ۰.۶۶ درصد افزایش ۷۹ دلار و ۷۸ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت در روز گذشته به خاطر انتشار اطلاعات مربوط به افزایش واردات نفت خام چین در ماه آوریل و همچنین بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به دنبال ضعف بازار اشتغال آمریکا، به بالاترین رقم طی یک هفته گذشته رسید.

صادرات و واردات چین در آوریل رشد داشته که نشان دهنده بهبود تقاضا در این کشور است و از بازار کالا حمایت می‌کند.

در آمریکا، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در روز پنجشنبه گفت هنوز مشخص نیست روند تورم در ماه‌های آینده به چه سمتی پیش رود، اما این امید وجود دارد که فشار قیمت‌ها رو به کاهش باشد. وی هیچ اشاره‌ای به احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی نکرد. بازار‌های مالی انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا روند کاهش نرخ بهره را از ماه سپتامبر آغاز کند.

رژیم صهیونیستی علی رغم هشدار رئیس جمهور آمریکا مبنی بر توقف ارسال سلاح در صورت حمله به جنوب غزه، بخش‌هایی از رفح را در روز پنجشنبه بمباران کرد.

یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی گفت آخرین دور مذاکرات غیر مستقیم در قاهره برای توقف جنگ در غزه پایان یافته و این رژیم عملیات خود در رفح و سایر مناطق نوار غزه را طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی ادامه می‌دهد.

 

ارسال نظر