اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۳۲

با خرید «بیمه عمر» بیمه پارسیان سهامدار این شرکت شوید

به گزارش روابط‌عمومی بیمه پارسیان؛ از این پس خریداران بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بیمه پارسیان، سهام این شرکت را دریافت می‌کنند.

بر اساس این گزارش بیمه پارسیان به خریداران بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری که به حد نصاب تعیین شده جهت دریافت سهام بیمه پارسیان برسند این شرکت اقدام به دریافت کد سهامداری از سازمان بورس برای ایشان کرده و براساس شرایط تعیین شده به این بیمه‌گذاران سهام خود را تقدیم می‌کند. این سهام کاملا آزاد بوده و قابلیت هر نوع معامله در بازار بورس را دارا است و ضمنا بیمه‌گذارانی هم که به جمع سهامداران بیمه پارسیان می‌پیوندند در صورت نگهداری سهام می‌توانند از سود سالانه آن بهره‌مند شوند. در صورتی‌که بیمه‌گذاران قبلا سهامدار بیمه پارسیان باشند این سهام نیز می‌تواند به سهام ایشان اضافه شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به شعب و نمایندگی‌های بیمه پارسیان در سراسر کشور یا به آدرس اینترنتی

www.parsianinsurance.ir مراجعه یا با شماره تلفن 8259 تماس حاصل فرمایید.

 

حمایت بانکداران از بازار سرمایه

جلسه رییس سازمان بورس با مدیران ۷ بانک بزرگ برگزار شد.

صبح دیروز جلسه‌یی با حضور رییس سازمان بورس، معاون بانکی وزیر اقتصاد، مدیران عامل ۷ بانک و مدیر صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی برای ادامه حمایت از بانک‌ها از بازار سرمایه برگزار شد. در این جلسه مقرر شد: صندوق‌های با درآمد ثابت بزرگ بانک‌ها همچنان تا سقف ۵ درصد دارایی خود نسبت به خرید سهام ادامه دهند و بانک‌ها هم به نسبت واحدهای خود در صندوق توسعه بازار را افزایش دهند تا این صندوق بتواند به حمایت‌های خود از سهام ادامه دهد.

 

تعطیلی بانک‌های با سابقه در صورت عدم اصلاح ساختار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر نظام بانکی اصلاح نشود، بانک‌های با سابقه در آینده تعطیل می‌شوند.

مهدی فرشادان با بیان اینکه تا زمانی که مشکل کلان اقتصادی رفع نشود، مشکل بانکداری رفع نمی‌شود به خانه ملت گفت: بانک‌ها ناکارآمد بوده و به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده‌اند، تنها به دنبال کسب سود هستند و بسیاری از چیزهایی که باید برایشان مهم باشد، مهم نیست و نهایتا به دنبال این هستند که فقط پول را از مردم بگیرند و از آن سپرده، استفاده را انجام دهند. وی با بیان اینکه اگر بانک‌ها با اصلاح ساختار بانکی از حالت فعلی و سبک و سیاق کنونی درنیایند، بسته می‌شوند، ادامه داد: سعی شده در طرح بانکداری اسلامی مواردی که سبب نقص سیستم بانکی شده، دیده شود و راهکارها برای رفع آنها ارائه شود. باید تعامل بسیار اساسی بین مجلس، دولت و کارشناسان اقتصادی صورت گیرد تا قانونی پخته تصویب شود و تکرار مکررات و آزمون و خطا رخ ندهد. فرشادان با تاکید بر اینکه نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها باید جدی‌تر شود، تصریح کرد: اگر نظارت بانک مرکزی جدی‌تر شود و بانک‌ها بدانند که نظارت جدی مجلس، دولت و بانک مرکزی وجود دارد و مجلس به وظایف نظارتی عمل می‌کند، اتفاقاتی همانند کاسپین و سایر موسسات تکرار نمی‌شود و زمانی که بانک‌ها سایه این سیستم نظارتی را روی خود احساس کنند، اصلاحات به لحاظ ساختاری صورت می‌گیرد.

 

کاهش نرخ سود تسهیلات کلید خورد

بهمن عبداللهی، عضو شورای پول و اعتبار گفت: پس از تثبیت اجرای مصوبه اخیر کاهش نرخ سود سپرده‌ها در نظام بانکی، اقداماتی برای کاهش نرخ سود تسهیلات نیز باید صورت بگیرد.

بهمن عبداللهی در گفت‌وگو با ایبنا درباره برخی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی بانک مرکزی برای حرکت تدریجی به سمت کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی افزود: تامین منابع مالی و نرخ سود تسهیلات برای تولید بسیار مهم و حیاتی است.

رییس اتاق تعاون ایران اظهار کرد: همچنین از مولفه‌های اصلی تولید، توسعه و سودآوری بنگاه‌ها نرخ سود بانکی است. با توجه به اینکه در کشور ما اقتصاد بانک محور است، نرخ سود برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی اهمیت دارد.

عبداللهی ادامه داد: در سال‌های گذشته نرخ سود تسهیلات بانکی بسیار بالا بوده و این مساله تولید را غیراقتصادی کرده بود. در سال گذشته و امسال اقدامات خوبی برای کاهش نرخ سود بانکی صورت گرفت و در شورای پول و اعتبار درباره نرخ سود تسهیلات بانکی همچنین سپرده‌ها بحث‌های خوبی صورت گرفت که منجر به نخستین کاهش نرخ‌ها در سال گذشته شد.

عضو شورای پول و اعتبار افزود: در سال جاری نیز بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تصمیمات خوبی درباره کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی گرفت که نهایتا این روند می‌تواند منجر به کاهش نرخ سود تسهیلات نیز شود.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال، نرخ فعلی سود تسهیلات بانکی مطلوبیت چندانی برای بخش تولید کشور ندارد هر چند نسبت به گذشته شرایط بهتری داریم ولی همچنان باید در این نرخ تعدیل‌هایی صورت گیرد.

رییس اتاق تعاون ایران تصریح کرد: می‌توان گفت با نرخ‌های فعلی سود تسهیلات بانکی، تولید چندان اقتصادی نیست و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در این زمینه مشکلات فراوانی دارند؛ البته بحث‌های مربوط به کاهش نرخ سود تسهیلات نیز در شورای پول و اعتبار در جریان است.

عبداللهی تاکید کرد: پس از تثبیت نرخ سود سپرده‌ها در نظام بانکی و اجرای کامل مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، اقداماتی باید برای کاهش نرخ سود تسهیلات نیز صورت بگیرد.

عضو شورای پول و اعتبار گفت: تصور این است که اگر تناسبی بین نرخ تورم و سود تسهیلات وجود داشته باشد، می‌تواند قابل قبول باشد. یعنی اگر فرض کنیم تورم که درحال حاضر زیر ۱۰درصد است، چند درصد بالاتر می‌تواند نرخ مناسبی برای سود تسهیلات بانکی باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم در آینده‌یی نه چندان دور این اتفاق بیفتد و با کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، گشایش مناسبی در فعالیت‌های اقتصادی اتفاق بیفتد.

 

ارسال نظر