پیروزی تلخ مرکل

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۸۸۹
پیروزی تلخ مرکل

 فایننشال تایمز:

آنگلا مرکل با پیروزی در انتخابات‌ آلمان خبرساز شد. این روزنامه در صفحه اول خود به چالش‌های پیش‌روی مرکل برای تشکیل دولت پرداخته است. به گزارش فایننشال تایمز، مرکل با صدرنشین شدن در این انتخابات باید با یکی از احزاب ائتلاف کند. از مهم‌ترین نتایج این انتخابات، قدرت گرفتن راست افراطی «آلترنتیو برای آلمان» است. طبق آمار به دست آمده، این اولین حضور حزب راست افراطی از پایان جنگ جهانی در پارلمان است. در انتخابات آلمان، حزب «سوسیال دموکرات» به رهبری «مارتین شولتز» با کسب 20درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفته است. رسانه‌های آلمانی با توجه به ورود حزب افراطی به پارلمان و ریزش شدید آرای حزب مرکل نسبت به دوره قبل موفقیت او در نوزدهمین انتخابات پارلمانی را تلخ‌ترین پیروزی برای مرکل ارزیابی کردند.

 نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از همه‌پرسی استقلال کردستان نوشت؛ تهدیدها علیه همه‌پرسی کردستان یادآور آزارهای قبلی علیه آنهاست. دیروز کردهای عراق برای شرکت در همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان به پای صندوق‌های رای رفتند. طبق گزارش این روزنامه، همه‌پرسی استقلال کردستان عراق در شرایطی برگزار شد که علاوه بر مخالفت‌های داخلی در عراق و همسایگان این کشور، شورای امنیت سازمان ملل نیز با برگزاری آن مخالفت کرده بودند. با توجه به این مخالفت‌ها، نیچروان بارزانی هدف از برگزاری همه‌پرسی را دست ‌یافتن به استقلال از راه مسالمت‌آمیز و دموکراتیک اعلام کرد. همچنین او تهدیدهای حیدرالعبادی را علیه این همه‌پرسی، یادآور اقدامات صدام علیه کردها خواند. پیش از این، حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق این کشور را متعلق به تمام مردم عراق معرفی کرد و گفت: همه‌پرسی اقلیم کردستان مخالف قانون اساسی و اقدامی برای تقسیم عراق است و ما تدابیر لازم را برای مقابله با آن و حفظ وحدت عراق اتخاذ می‌کنیم.

 واشنگتن پست:

این روزنامه در صفحه اول خود خبری از هشدار باراک اوباما به مالک فیس‌بوک منتشر کرده است. به گزارش واشنگتن‌پست، باراک اوباما رییس‌جمهوری سابق آمریکا در آستانه مراسم تحلیف دونالد ترامپ به مارک زاکربرگ مالک فیس‌بوک هشدار داده بود تا تاثیر اخبار جعلی در این شبکه احتماعی را جدی بگیرد. اکنون دلیل مطرح شدن این خبر گمانه‌زنی‌هایی از ایجاد صفحات جعلی در فیس‌بوک توسط هکرهای مرتبط با سرویس مخفی ارتش روسیه است. به گزارش این روزنامه، باراک اوباما در حاشیه اجلاس همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه با توجه به انتخابات آلمان، هشدار داده بود که اگر اقدامی علیه اخبار جعلی صورت نگیرد، وضعیت در انتخابات آتی بدتر خواهد شد. فیس‌بوک اکنون به دلیل اتهاماتی که در خصوص نقش در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی علیه آن مطرح شده، زیر نظر نهادهای امنیتی قرار دارد. زاکربرگ و سایر مقام‌های ارشد فیس‌بوک قول داده‌اند تا در روند تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همکاری کامل و شفافی را با مقام‌های قضایی داشته باشند.

 

ارسال نظر