روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۴/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۹۹۸

 بهشتی در برابر ظلم به مردم با قدرت می‌ایستاد؛تعادل| رییس‌جمهور در یادداشتی تصریح کرد: بهشتی در برابر ظلم به مردم با قدرت می‌ایستاد. در یادداشت توییتری روحانی آمده است: بهشتی انواع ناسزاگویی و ظلم‌های به خود را تحمل می‌کرد ولی در برابر ظلم به مردم با قدرت می‌ایستاد. #سید_مظلومان

 ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت؛تعادل| معاون اول رییس‌جمهوری در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از آیت‌الله بهشتی، سالروز شهادت او را گرامی داشت. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از آیت‌الله بهشتی نوشت: «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت، کلام نغزی است از شهیدبهشتی که گفتنش آسان و عمل به آن بسیار دشوار. سالروز شهادت شهیدبهشتی و یاران صدیقش گرامی باد.»

 رد تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت؛برنا| سخنگوی دولت درباره نظر برخی کارشناسان مبنی بر تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مانند سه وزارتخانه دیگر گفت: بحثی که مطرح شد، این بود که ما بتوانیم تعاون را با بازرگانی ادغام کنیم. این برای تعاونی‌هایی که جنبه توزیعی دارند قابل توجیه است اما بسیاری از تعاونی‌های ما تولیدی هستند که ادغام آنها در وزارت بازرگانی معنی ندارد، بنابراین تعاون را نمی‌شود جدا کرد. نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت مطرح شد یا خیر، گفت: بحث شد ولی مورد تایید قرار نگرفت.

 واکنش وزارت خارجه به تصمیم دادگاه عالی امریکا؛ایسنا| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اخیر دادگاه عالی امریکا در تایید ایجاد محدودیت برای ورود شهروندان ۶ کشور اسلامی به امریکا گفت: این تصمیم دادگاه عالی اگرچه موقتی است و در ماه اکتبر سال جاری میلادی مورد بازنگری قرار می‌گیرد، اما در عین حال بر خلاف ادعای دولتمردان امریکا نشان‌دهنده تصمیم حاکمیت آن کشور در برخورد تبعیض‌آمیز با مسلمانان و نگاه غیرمنصفانه نسبت به آنان است. وی افزود: در حالی که اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان مقیم امریکا و مسلمانانی که به آن کشور سفر می‌کنند، از جمله ایرانیان به گواهی تاریخ، فرهنگ و تمدن خود قانونمدار، مسالمت‌جو و گریزان از افراط و خشونت بوده و هستند، نگاه حاکمان امریکا به آنان همواره با بدبینی، توهین و تحقیر همراه بوده است.

 آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله با واکنش تکفیری‌ها؛ایلنا| جانشین فرمانده ارتش از آمادگی نیروهای مسلح برای برخورد با هرگونه اقدام دشمنان نظام خبرداد و گفت: تاکنون بیش از ۶۰ تیم تروریستی وارد کشور شدند اما همدلی بین نیروهای کشور موجب شده هیچ یک نتوانند، موفق شوند. امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان در رابطه با احتمال واکنش گروه‌های تکفیری به عملیات سپاه و میزان آمادگی ایران در برابر آن گفت: نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی توانایی دارند تا مقابله جدی با حرکت‌های مذبوحانه دشمن را داشته باشند.

 حضور ظریف در نشست مرکز اروپایی روابط خارجی؛ایلنا| وزیر امور خارجه ایران در نخستین برنامه کاری خود در رم، در نشست مرکز اروپایی روابط خارجی موسوم به ECFR شرکت کرد. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نخستین برنامه کاری خود در رم، صبح روز گذشته در نشست مرکز اروپایی روابط خارجی موسوم به ECFR شرکت کرد. گفتنی است، رییس دستگاه دیپلماسی دیروز برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایتالیا وارد رم شد.

 ساختمان بنیاد علوی در امریکا دولتی نیست؛خانه ملت| سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به مطرح شدن مصادره بنیاد علوی در دادگاه امریکا تاکید کرد: از آنجایی که ساختمان بنیاد علوی دولتی نیست، مصادره آن از سوی امریکا قانونی نیست. وی اظهار داشت: مایکل لوکارد دستیار دادستان کل امریکا در مورد دادرسی نهایی پرونده بنیاد علوی مدعی شد، شواهدی وجود دارد که «بنیاد علوی» تحریم‌های ایران که در سال 1995 وضع شده را نقض کرده و دولت امریکا می‌خواهد درآمد حاصل از فروش این ساختمان و سایر دارایی‌های ایران را در اختیار افرادی قرار دهد که در پرونده‌های موسوم به قربانیان تروریسم، تاکنون از دولت ایران بیش از 5 میلیارد دلار غرامت مطالبه کرده‌اند.

 گزارش کمیته پیگیری حادثه تروریستی به هیات رییسه مجلس می‌رود؛ایرنا| اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش کمیته پیگیری حادثه تروریستی مجلس بناست که یک‌شنبه هفته آینده به هیات رییسه مجلس ارائه تا تصمیم لازم گرفته شود. وی اظهار داشت: چندی پیش کمیته پیگیری حادثه تروریستی مجلس در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، احمد امیرآبادی و بهروز نعمتی اعضای این کمیته هستند و محمد آشوری ریاست این کمیته را بر عهده دارد. رنجبرزاده ادامه داد: پس از تشکیل بنا شد که این کمیته، جمع‌آوری اطلاعات و بررسی راهکارهای لازم برای استحکام بخشی بیشتر به سیستم حفاظت و امنیتی مجلس و پیشگیری برای حوادث آینده را در دستور کار قرار دهد.

 واکنش کنایه‌آمیز «آشنا» به میثم مطیعی؛تعادل| مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری در واکنش به قرائت اشعار توهین‌آمیز علیه حسن روحانی از تریبون نماز عید فطر در توییتر خود واکنش نشان داد. حسام‌الدین آشنا در توییتر خود نوشت: «‏دوستان نمی‌توانند هم از مزیت مداحی رسمی و هم از منزلت نقادی مردمی برخوردار باشند.»

 نقش موثر ایران در ایده احیای جاده ابریشم؛مهر| رییس شورای راهبردی روابط خارجی با اعلام آمادگی کشورمان برای ایفای نقش موثر در اجرای طرح راه ابریشم جدید گفت: ایران در راستای تامین ارتباطات منطقه‌‌یی طرح‌های کلانی را در دستور کار خود دارد. سید کمال خرازی در نشست سیکا با بیان اینکه طرح راه ابریشم جدید یا طرح یک کمربند و یک جاده که توسط آقای شی جین پینگ رییس‌جمهور وقت چین در سال ۲۰۱۳ ارائه شد، عنوان کرد: هر چند قدرت صنعتی اقتصاد چین و توان سرمایه‌گذاری آن می‌تواند پشتوانه اصلی این پروژه باشد، ولی تنها با بهره‌گیری از همه امکانات می‌توان این پروژه عظیم را اجرایی کرد.

 

 

ارسال نظر