مردم ایران انزجار خود علیه تروریسم را فریاد زدند

۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۷۶۲
مردم ایران انزجار خود علیه تروریسم را فریاد زدند

ادامه از صفحه اول

 علی لاریجانی همچنین طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با طرح سوالاتی خطاب به صهیونیست‌ها ابراز داشت: صهیونیست‌ها مدعی هستند یهودیان حقوقی دارند که براساس آن حقوق می‌توانند دنیا را اداره کنند. این قوم برتر چند نفر هستند؟ در تمام بررسی در یک‌صد سال اخیر یهودیان حدود ۱۲ تا ۱۵میلیون نفر هستند. آنها برای رفع این مشکل و ضعف معتقدند که منابع اقتصادی را در دنیا باید در اختیار بگیرند.

او با یادآوری حمایت‌های امریکا از آل‌سعود بیان کرد: این یک فضاحت برای امریکاست که رییس‌جمهور امریکا به خاطر حمایت سعودی‌ها از رقیب ریاض را حامی تروریسم می‌دانست ولی به خاطر اخاذی و معامله، از این قدرت حمایت می‌کردند و با پررویی ایران را محور و حامی تروریسم معرفی می‌کند. آنها در یک زمان قطر را حامی تروریسم می‌دانند و بعد از انعقاد قرارداد فروش هواپیما، واشنگتن و دوحه با یکدیگر مانور نظامی انجام می‌دادند. به گزارش ایلنا، این عضو شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: مانند دزدان سرگردنه به‌دنبال چپاول ملت‌ها هستند. بی‌پرواترین دولت امریکاست که به‌دنبال دزدی است. حالا ملت ایران حق دارد که هرچه فریاد دارد سر امریکا بکشد؟ البته این وضع دوام ندارد. ملت ایران راه روشنی را ادامه می‌دهد. لاریجانی با یادآوری دکترین امنیتی ایران عنوان کرد: اگر از مقاومت حمایت می‌کنیم استراتژی عمیق ما، هم حفظ امنیت در کشور هم نابودی تروریسم کور چه در داخل و چه در خارج است. ما تروریست‌ها را دنبال می‌کنیم و حمله موشکی اخیر نیز گوشه‌یی از اقتدار ملت ایران بود که به خوبی انجام شد.

رییس قوه قضاییه نیز در راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران گفت: حضور میلیونی مردم در کشور ما و سایر کشورها نشان می‌دهد قدرت اسلام چقدر است و در این مساله مردم پرشور حضور پیدا کردند و عزم و تصمیم‌شان این است که مظلومیت را اثبات و بر سر نظام سلطه فریاد بزنند. آیت‌الله آملی لاریجانی درباره پیام حضور مردم برای دشمنان گفت: در شرایط خاص منطقه، پیام روشن حضور مردم این است که همگرایی همه امت اسلامی برای فریاد بر سر نظام استکبار تا به استقلال رسیدن کشورها ادامه خواهد داشت و این کشورها تابع امریکا که نظام سلطه است، نخواهند شد. ان‌شاءالله در دشمنی با اشغالگران صهیونیست، متحد با هم تلاش خواهیم کرد و این نظام را از جا برخواهند کند.

 حامیان تروریست باید تاوان بدهند

از جمله مسوولانی که به مراسم پیوست، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح بود. سردار حسن باقری در جمع خبرنگاران حاضر درخصوص اقدام اخیر موشکی سپاه علیه مواضع داعش گفت: حمله موشکی مصداق اساسی مبارزه با تروریسم است و این‌گونه نیست که این اقدام باعث تشدید تنش شود بلکه باعث وحشت تروریست‌ها و حامیان صهیونیست‌ها شده است. او ادامه داد: کسانی که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند باید تاوان بپردازند اینکه رژیم صهیونیستی تروریست‌ها در داخل دیواره‌های خود مورد حمایت قرار می‌دهد و امکانات لجستیکی در اختیار آنان قرار می‌دهد.

 باقری خاطرنشان کرد: طبیعی است وقتی جمهوری اسلامی ایران یکی از مراکز آنان را مورد هدف قرار می‌دهد، رژیم صهیونیستی که این تروریست‌ها پرورش می‌دهد باید بترسد و بلوا کند و این به معنای تشدید تنش در منطقه نیست. فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح در مورد مسائل مطرح شده درباره دستور شلیک موشک و برخی حواشی تاکید کرد: اجرای عملیات علیه تروریست‌ها پیشنهاد سپاه و نیروهای مسلح بود و شورای عالی امنیت ملی از این پیشنهاد استقبال کرد و پس از آن سلسله مراتب نیروهای مسلح که تحت امر فرمانده کل قوا هستند، تصمیم‌گیری و اجرای این‌گونه اقدامات را برعهده دارند.

نماینده اردکان نیز که در جمع راهپیمایان روز قدس در تهران حضور یافته بود در گفت‌وگو با خبرنگاران، حضور مردم در روز قدس را تجلی وحدت و انسجام ملی کشور برشمرد و گفت: مردم با زبان روزه و در این هوای گرم به تأسی از امام راحل برای دفاع از مظلومان و در پاسخ به ندای مقام معظم رهبری در این راهپیمایی حضور یافته‌اند تا بار دیگر عزم خود را برای مقابله با قدرت‌های استکباری و غده چرکین صهیونیستی نشان دهند. محمدرضا تابش با تقدیر از حضور گسترده مردم در سراسر کشور گفت: همه احزاب و جناح‌ها در پاسداشت ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و حفظ منافع ملی متحد و یکدل هستند.

وی تاکید کرد: هر اقدام و شعاری که این وحدت را خدشه‌دار کند حرکت در نقشه راه دشمن است و قطعا مذموم و مطرود است. تابش تصریح کرد: درون خانواده انقلاب اختلاف‌نظر و سلیقه وجود دارد که امری طبیعی و مغتنم است و اصولا چند صدایی و آزادی از دستاوردهای انقلاب است. وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با پافشاری مسلمانان و آزادیخواهان جهان در دفاع از حقوق و مظلومیت مردم فلسطین، در آینده نزدیک شاهد رهایی قدس شریف از چنگال رژیم سفاک صهیونیسم باشیم.

 

 

ارسال نظر