روی خط نیرو

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۷۳۸

پایان حفاری 3 سکوی پارس جنوبی

شانا   فرهاد ایزدجو، مجری فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی با اعلام این خبر درباره عملیات تکمیلی حفاری در این سکوها گفت: همزمان با دریافت لوله‌های CRA از شرکت ملی نفت ایران تا مهرماه امسال، عملیات نصب این لوله‌ها در هر چهار سکو آغاز شده و پس از آن عملیات تکمیلی چاه‌ها در مدت 6 ماه پایانی سال انجام می‌شود.  وی با بیان اینکه سکوهای42A و 42B، 2 سکوی اقماری و متصل به سکوهای اصلی 22 و 23 این طرح گازی هستند، اظهار کرد: عملیات حفاری 11 حلقه چاه سکوی 22 و 8 حلقه چاه سکوی اقماری 42A تکمیل شد.  وی با اشاره به اینکه عرشه 22 با پیشرفت 89 درصد، نخستین سکویی است که در موقعیت این فاز نصب خواهد شد، افزود: این سکو و سکوی 42A با پیشرفت 86 درصد فاز اول طرح توسعه فازهای 22 تا 24 را تشکیل داده و معادل یک میلیارد فوت مکعب گاز را از حوزه مخزنی این فاز برداشت می‌کنند.  مجری فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی درباره زمان نصب این دو سکو تصریح کرد: مراحل نهایی ساخت سکوی 22 درحال انجام است و حداکثر تا آبان‌ماه آماده حمل به سمت موقعیت جکت خود خواهد شد، ضمن اینکه سکوی 42A هم یک ماه بعد و تا پایان آذرماه آماده نصب می‌شود.  وی با اشاره به اینکه کارشناسان طرح توسعه فازهای ٢٤-٢٢ بطور مداوم سرعت و کیفیت ساخت هر چهار سکوی این طرح را در یارد شرکت صدرا در بوشهر ارزیابی می‌کنند، افزود: افزون بر 2 سکوی یاد شده، سکوی اصلی 23 با پیشرفت 81.5 و سکوی اقماری 42B با پیشرفت 75 درصد به عنوان آخرین سکوی این طرح با رعایت اصول ایمنی و استانداردهای مربوط در حال ساخت هستند.

تجهیز 525 چاه به کنتور هوشمند

تسنیم   مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی تهران از هوشمندسازی ۵۲۵ حلقه چاه آب کشاورزی در استان تهران تا پایان سال جاری خبر داد. محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی تهران در چهل و پنجمین جلسه طرح احیا و تعادل‌بخشی آب تهران اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری 3000 حلقه چاه در محدوده عملکرد این شرکت باید پر و مسدودالمنفعه شود که تعدادی از آنها مسدود شده است. وی با بیان اینکه هم‌اکنون دو پیمانکار در زمینه انسداد چاه‌های غیرمجاز مشغول فعالیت هستند، افزود: با توجه به اهمیت طرح احیا و تعادل‌بخشی و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، روند اجرای این طرح برای تحقق هرچه زودتر اهداف مورد نظر تسریع پیدا می‌کند. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی تهران با اشاره به برنامه‌ریزی برای نصب 525 دستگاه کنتور هوشمند در سال 1396 روی چاه‌های آب گفت: حدود 525 کنتور از نوع حجمی و 2000 کنتور نیز مربوط به طرح فهام است که پیشرفت‌هایی در این زمینه حاصل شده است. وی با تاکید بر اهمیت طرح احیا و تعادل‌بخشی اظهار داشت: طرح احیا و تعادل‌بخشی در یک‌سو و بقیه فعالیت‌های شرکت نیز در سوی دیگر قرار دارد و این طرح جزو اولویت‌های قانونی شرکت است که باید از توانایی کارشناسان خبره در این زمینه بیش از گذشته استفاده کنیم. بختیاری در خصوص بودجه‌های تخصیص یافته گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید درآمدهای شرکت را مطابق با قوانین و ضوابط افزایش دهیم که این مهم نیز در راستای اقتصاد مقاومتی هست.

افزایش 44 درصدی برق‌رسانی روستایی    

ایرنا  مقایسه تعداد روستاهای برقدار شده در سال 95 در مقایسه با سال 91 نشان می‌دهد که این روند با رشد 44درصدی برخوردار بوده است. دولت یازدهم توسعه عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و برق‌رسانی به کل روستاهای بالای 10 خانوار کشور را در دستور کار خود قرار داد و تاکنون توانست به بیش از 2هزار و 150 روستای کشور برق‌رسانی کند.

براساس این گزارش، مقایسه تعداد روستاهای برقدار شده در سال 95 در مقایسه با سال 91 نشان می‌دهد که این روند با رشد 44درصدی برخوردار بوده است.  از کل 2هزار و 150 روستایی که در این دولت برقدار شده‌اند، 217 روستا با جمعیتی بیش از 2350 خانوار از طریق سیستم‌های انرژی نو برقدار شده‌اند.  گزارش‌ها حاکی از این است که در پایان این دولت تعداد روستاهای برقدار شده کشور به 56هزار 811 روستا رسیده است که نسبت به سال 91 حدود 4درصد رشد داشته است. در 4 سال گذشته بیشترین میزان برق‌رسانی به روستاهای کشور در سال 95 با برق رسانی به 641 روستا بوده است.

 

 

ارسال نظر