اخبار کلان

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۰۰:۲۶:۲۶
کد خبر: ۱۴۵۸۳۱

صادرات سنگ‌آهن مشروط شد

از پانزدهم خردادماه امسال صادرات محصولات سنگ‌آهن با کد تعرفه‌ای (HS) چهار رقمی ۲۶۰۱ پس از تأیید دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سامانه فرامرزی گمرک امکانپذیر خواهد بود. به گزارش ایسنا، بر اساس ابلاغیه جدید وزارت صنعت به گمرک ایران، برای صادرات بخش معدن و اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات از پانزدهم خرداد سال جاری، صادرات محصولات سنگ‌آهن با کد تعرفه‌ای (HS) چهار رقمی ۲۶۰۱ صرفاً از طریق واحدهای تولیدکننده سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله آهن یا نماینده رسمی آنها و مطابق با روال جاری برای محصولات فولادی هم پس از تأیید دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سامانه فرامرزی گمرک امکانپذیر خواهد بود. بر اساس این نامه همچنین اعلام شده است که با اتمام بررسی‌ها درباره سایر مواد معدنی معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت درباره آنها هم مطابق بخشنامه زیر از طریق سامانه فرامرزی گمرک اقدام کند.

منع اشتغال مدیر یکی از گمرکات کشور با حکم قضایی

بر اساس رای صادره از سوی یکی از مراجع قضایی، مدیر یکی از بزرگ‌ترین گمرکات کشور از استمرار حضور در سمت خود منع شده است.بر اساس رای بدوی فرصت 20 روزه برای اعتراض به این حکم لحاظ شده است. گفتنی است، این مدیر گمرکی با رای بدوی دستگاه قضا، با توجه به عدم اجرای دستورات قضایی در پاسخ‌گویی به استعلامات در مورد اظهارنظر کارشناسی در پرونده‌های قاچاق کالا موضوع کالاهای کشف شده از شرکتهای تولیدی صنعتی ع، شرکت پ، شرکت مجتمع م و شرکت س، از سمت خود منفصل شد. به گزارش تسنیم، پس از توقیف محموله کالاهای وارداتی شرکت ع (حوزه خودرو) توسط نیروی انتظامی و تشکیل پرونده اتهامی قاچاق کالا در دادسرای عمومی و انقلاب یکی از شهرستان‌ها درمورد موضوع از گمرک استعلام می‌شود که رییس وقت حوزه در تاریخ 1/8/1397 کالاهای کشف و توقیف‌شده را قاچاق تلقی و گزارش می‌نماید و چون این شرکت در سال‌های گذشته هم همین نوع کالاها را وارد کرده است گمرک اعلام می‌کند اسناد گذشته هم بررسی و نتیجه گزارش می‌شود.

بازپرس شعبه پنجم که تحقیقات پرونده به عهده وی بوده است چندین نوبت در مورد نتیجه بررسی اسناد گذشته این شرکت از گمرک استعلام می‌نماید که با تغییر مدیریت حوزه و انتصاب آقای س به عنوان سرپرست این حوزه، گمرک در تاریخ 25/10/1397 کاملا متعارض با اظهارنظر کارشناسی در تاریخ 1/8/1397 اساسا موضوع را قاچاق تلقی نمی‌کند.

ابلاغ آیین‌نامه ایجاد یک میلیون شغل

آیین‌نامه اجرایی تسهیلات 25هزار میلیارد تومانی اشتغال در سال 98 ابلاغ شد که براساس آن 16وزارتخانه، دستگاه اجرایی و نهاد مکلف شده‌اند برنامه اشتغال‌زایی خود را تا آخر خرداد ارایه دهند.

دولت برای اجرای برنامه‌های تولید اشتغال‌محور در سال جاری، 25هزار میلیارد تومان تسهیلات با هدف ایجاد یک‌میلیون و 90 هزار فرصت شغلی در قالب بند الف تبصره 18 قانون بودجه 98 کل کشور پیش‌بینی کرده است. این رقم از محل قانون بودجه 98، تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانک‌ها تأمین خواهد شد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ وزارت جهاد کشاورزی؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ وزارت کشور؛ وزارت بهداشت؛ وزارت نیرو؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ وزارت راه و شهرسازی؛ وزارت ورزش و جوانان؛ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری؛ کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ سازمان بهزیستی کشور؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف هستند تا پایان خردادماه، برنامه تولید حوزه مورد نظر خود را با اولویت ایجاد اشتغال جدید و تثبیت اشتغال موجود پس از تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تأیید نهایی به سازمان برنامه و بودجه ارسال کنند.

دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند به‌همراه ارایه برنامه تولید و اشتغال خود، تأییدیه کتبی اولیه موسسه عامل مبنی بر قبول عاملیت برنامه پیشنهادی را به وزارت ارایه نمایند. سازمان مکلف است ظرف یک هفته پس از تأیید نهایی برنامه پیشنهادی دستگاه اجرایی، آن را برای اجرا به دستگاه ابلاغ نماید. دستگاه اجرایی مکلف است به‌همراه ارایه برنامه تولید و اشتغال خود، تأییدیه کتبی اولیه موسسه عامل مبنی بر قبول عاملیت برنامه پیشنهادی را به وزارت ارایه نکند.

 

ارسال نظر