ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۲۲۶

منع اعطای وام ساخت به واحدهای لوکس

 مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن گفت: شعب این بانک از پرداخت تسهیلات ساخت به واحدهای مسکونی لوکس منع شده‌اند. به‌گزارش روابط‌عمومی بانک عامل بخش مسکن، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی درباره تسهیلاتی که در سال ۹۷ برای بخش مسکن در نظر گرفته شده، گفت: در سال جدید با ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای ۶۸۰هزار واحد مسکونی، تسهیلات ساخت و خرید مسکن پرداخت خواهد شد. این تسهیلات در سه دسته حساب‌های تعهدی همچون صندوق مسکن یکم، تسهیلات با استفاده از اوراق و همچنین تسهیلات تبصره‌یی طبقه‌بندی شده است. او افزود: در دسته حساب‌های تعهدی (مانند صندوق مسکن یکم)، ۵هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که حداقل ۸۰هزار واحد مسکونی را شامل می‌شود. مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن اظهار کرد: برای تسهیلات ساخت و خرید مسکن با استفاده از اوراق نیز اعتبار ۸هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به ظرفیت ۲۲۰هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده است.  به گفته رحیمی‌انارکی در دسته تسهیلات تبصره‌یی نیز اعتبار ۷ هزار و ۷۰۰میلیارد تومانی برای ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده که ۱۰۰ هزار واحد آن مربوط به نوسازی بافت‌های فرسوده سراسر کشور در راستای طرح مسکن امید یا همان پیشگام است که البته برای این موضوع حتما به منابع ارزان‌قیمت از جمله وجوه اداره شده از محل صندوق توسعه مالی نیاز است.  او ادامه داد: همچنین ۷هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات بدون سپرده در سال ۹۷ به سازنده‌ها و خریداران مسکن پرداخت می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: سقف تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن برای تعاونی‌ها در تهران ۵۵میلیون تومان، در مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰هزار نفر ۴۵میلیون و در سایر شهرها ۳۵میلیون تومان تعیین شده است. در کیش و قشم نیز این تسهیلات در 3سقف ۱۱۰، ۹۰ و ۶۰ میلیون تومان برای ساخت و سازهای مبتنی بر تکنولوژی نوین، سازنده‌های حرفه‌یی و سنتی‌سازی در سال ۹۷ پرداخت می‌شود. در سایر مناطق آزاد کشور نیز سقف این تسهیلات شامل ۱۰۰، ۸۰ و ۵۰ میلیون تومان است.  مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن درباره تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده هم گفت: در سال جدید سقف تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده با اولویت بافت فرسوده در تهران ۶۰ میلیون، شهرهای بزرگ و مراکز استان ۵۰میلیون و سایر شهرها ۴۰میلیون تومان است که مشروط به در اختیار بودن منابع پرداخت خواهد شد.

افزایش ۱۳ درصدی سفرهای جاده‌ای نسبت در نوروز ۹7

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی گفت: آمارهای استخراج‌ شده از سامانه‌های ترددشمار نشان می‌دهد که در طرح نوروزی شاهد افزایش ١٣ درصدی تردد در جاده‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم. به‌گزارش ایسنا، عبدالهاشم حسن‌نیا ادامه داد: در ایام نوروز حدود 6میلیون و ۴۰۰هزار نفر از هموطنان با ٦١٦ هزار سرویس سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شدند که در تعداد سفر نسبت به سال گذشته ٤ درصد افزایش وجود داشته است.

او از ورود حدود ٤٢میلیون وسیله نقلیه به شهرها و خروج همین تعداد از شهرها از زمان آغاز سفرهای نوروزی در کشور خبر داد و گفت: بیشترین جابه‌جایی در ایام نوروز در استان‌های البرز، تهران، قزوین، مازندران، گیلان و خراسان‌رضوی بوده و پرحجم‌ترین ترددی که در سامانه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی در این ایام ثبت شده روز ٧ فروردین بوده است. حسن‌نیا اظهار کرد: در مدت اجرای طرح نوروزی یک‌میلیون و ١٦٠هزار مسافر از طریق پایانه‌های مرزی جاده‌یی ورود و خروج داشتند که 47.8درصد از این تعداد ورودی و 52.2درصد خروجی را با بیشترین تردد از مرزهای مهران، بازرگان، شلمچه، رازی و آستارا بوده است.

 

 

ارسال نظر