اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۱۲۵

سازمان توسعه تجارت متولی الحاق ایران به WTO شد

شاتا| معاون وزیر صنعت و رییس کل سازمان توسعه تجارت از اجرای برنامه‌های آموزش قوانین و مقررات جهانی در این سازمان خبر داد. حمید زاد‌بوم در نخستین نشست ستاد ملی هماهنگی الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO) گفت: این نشست‌ها هر دو هفته یک‌بار با حضور اعضای ستاد و با هدف ارایه پیشنهادات و همچینین هماهنگی بین نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار خواهد شد. او از اجرای برنامه‌های مطلوب برای آموزش قوانین و مقررات جهانی در این سازمان خبر داد و افزود: اجرای برنامه‌های آموزشی با مشارکت موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی انجام می‌شود.

مصوبه ستاد تنظیم بازار  برای جمع‌آوری مرغ مازاد

مهر| ستاد تنظیم بازار مصوب کرد تا به منظور حمایت از تولید داخل و جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران، شرکت پشتیبانی امور دام روزانه تا سقف ۵۰۰ تن، اقدام به خرید مرغ مازاد از مرغداران کند. یک مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به تمامی زنجیره‌های بزرگ مرغ و اتحادیه‌های مرغداران کشور اعلام آمادگی شده است که در هشت استان کشور که قطب تولید مرغ کشور هستند، مرغ مازاد خود را به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل دهند. او افزود: همچنین بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، در سایر استان‌هایی که مرغ مازاد وجود داشته باشد، آمادگی خرید وجود خواهد داشت. در واقع این اقدام دولت به منظور تداوم جوجه‌ریزی و نیز جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان مرغ است.

پر شدن انبارهای مواد اولیه در سالکو

ایمیدرو| مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو از راه‌اندازی طرح آلومینیوم جنوب به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید شمش این فلز در ایران، طی ماه آبان خبر داد. امیر صباغ اظهار کرد: ظرفیت انبارهای پودر آلومینا در انبارهای کارخانه آلومینیوم جنوب (سالکو)، تکمیل شده و شرایط برای شروع تولید و بهره‌برداری از این طرح یک میلیارد دلاری در ماه آینده، فراهم است. او ادامه داد: زیر ساخت‌های لازم اعم از جاده‌ها و امکانات مورد نیاز برای توسعه این فازها ایجاد شده و کارخانه‌اند‌سازی با ظرفیت سالانه 180 هزار تن برای هر یک از این فازها ایجاد خواهد شد. صباغ تصریح کرد: محصولات تولیدی این کارخانه، شمش، اسلب و بیلت آلومینیوم است که ظرفیت سالانه آن در فاز نخست 300 هزار تن است.

 

ارسال نظر