کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۲۲۸

درخواست کردهای سوریه برای فشار بر آنکارا

فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک از واشنگتن و مسکو خواسته بر آنکارا برای احترام به آتش‌بس فشار بیاورند. به‌گزارش ایسنا، مظلوم عبدی گفته حمله اخیر به شهرک‌های تل‌تمر و عین‌عیسی یک مثال زنده از نقض توافق آتش‌بس توسط آنکارا است. این حمله به این دلیل متوقف شد که خسارت‌های بزرگی به نیروهایشان وارد شد. ترکیه احتمالا عملیات را ازسربگیرد چراکه می‌خواهد مناطق تحت سیطره خود را گسترش دهد. او گفته شهرک‌های تل‌تمر و عین‌عیسی هرگز به نظام سوریه یا روسیه تحویل داده نمی‌شود بلکه تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک باقی خواهد ماند. مظلوم عبدی درباره امکان تثبیت توافق آتش‌بس گفته: «این مساله به دلیل دستورکارهای رییس‌جمهور ترکیه دشوار است.»

نشست پارلمان عراق درباره استعفای عبدالمهدی

در ادامه ناآرامی‌ها در عراق، منابع آگاه اعلام کردند پارلمان شنبه نشست فوق‌العاده درباره پیامدهای استعفای عبدالمهدی از سمت نخست‌وزیری تشکیل داده است. همچنین پارلمان امروز نیز نشستی درباره قبول استعفای المهدی و درگیری‌های اخیر در استان‌های ذی‌قار و نجف برگزار می‌کند. به‌گزارش الجزیره، منابع دولتی از ادامه اعتراضات و ناآرامی‌ها در عراق خبر دادند. این در حالی است که عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق جمعه گفت استعفایش را به پارلمان می‌دهد.

فرمانده ارشد نظامی در افغانستان کشته شد

مقام‌های محلی استان هلمند درجنوب افغانستان اعلام کرده ژنرال «ظاهر مقبل» فرمانده نیروی مرزی این استان بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای کشته شد. به‌گزارش ایرنا، ژنرال مقبل شنبه از شهر «لشکرگاه» مرکز استان هلمند عازم شهرستان «مارجه» بود که خودرو وی با بمب کنار جاده‌ای اصابت کرد. مقبل در عملیات پاکسازی شهرستان نارجه از وجود طالبان نقش زیادی داشت. در خودروی منفجر شده خبرنگاران نیز حضور داشتند که برخی از آنان زخمی شده‌اند.

ترکیه دو داعشی را به بلژیک بازگرداند

وزارت کشور ترکیه از انتقال دو زن عضو گروه تروریستی داعش به بلژیک خبر داده است. به‌گزارش روسیاالیوم، مسوولان بلژیک منتظر ورود رحمه و فاطمه بنمزیان، دو خواهر عضو داعش هستند. این دو زن بچه ندارند و هر دو به استان زوانتم که اصالتا متعلق به آنجا هستند، منتقل خواهند شد. وزیر کشور ترکیه اوایل ماه جاری میلادی تاکید کرده بود ترکیه هتلی برای داعشی‌ها از ساکنان دیگر کشورها نیست.

 

ارسال نظر