کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۳۴۲

واکنش کابل به سخنان جنجالی ترامپ

دونالد ترامپ گفته کشورش می‌تواند ظرف یک هفته به جنگ افغانستان پایان دهد اما به خاطر جان انسان‌ها وارد جنگ نمی‌شود. رییس‌جمهوری امریکا همچنین تاکید کرده اگر بخواهد پیروز این نبرد شود افغانستان از کره زمین محو خواهد شد. به‌گزارش یورونیوز، دولت افغانستان نیز در واکنش به این سخنان با انتشار بیانیه‌ای خواستار توضیحات ترامپ درباره «نابودی افغانستان» شده است.

فروش۶۵۰ میلیون پوندی سلاح به عربستان

دولت بریتانیا در شش ماه پس از قتل وحشیانه جمال خاشقجی حدود ۶۵۰میلیون پوند سلاح به عربستان فروخته است. به‌گزارش ایندیپندنت، منتقدان می‌گویند با وجود آنکه سال گذشته جرمی هانت وزیر خارجه بریتانیا، قتل این روزنامه‌نگار را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کرد، اما دولت لندن به تجارت خود کمافی سابق با دولت ریاض ادامه داده است.

سیا با اطلاعات پاکستان به‌بن‌لادن رسید

نخست‌وزیر پاکستان مدعی شده اطلاعاتی که آژانس جاسوسی کشورش در اختیار امریکا قرار داد به آنها در یافتن و کشتن رهبر سابق القاعده کمک کرد. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پاکستان تا به الان به‌طور رسمی هرگونه اطلاع از موقعیت اسامه بن‌لادن رهبر پیشین القاعده، تا پیش از مرگ او در عملیات دوم مه ۲۰۱۱ به دست نیروهای ویژه امریکا را تکذیب می‌کرد؛ واقعه‌ای که یک شرمساری ملی مهم بود و روابط میان این دو کشور را به پایین کشید.

سوریه‌ای‌ها باید استانبول را ترک کنند

مسوولان شهر استانبول به اتباع سوری‌ که به‌طور غیرقانونی در این شهر سکونت دارند، چهار هفته برای ترک این شهر مهلت داده‌اند. به‌گزارش الجزیره، استان استانبول اعلام کرده بیش از ۵۴۷ هزار سوری در قالب طرح «حمایت موقت» پس از فرار از کشورشان در این شهر سکونت دارند. مسوولان استان تا ۲۰ اوت آتی به این اتباع سوری مهلت داده‌اند، استانبول را ترک کنند. نیروهای امنیتی ترکیه در روزهای اخیر تحقیقات درباره هویت پناهندگان استانبول را گسترش داده‌اند.

امارات: یمن را ترک نمی‌کنیم

امارات متحده عربی اعلام کرده که قصد ندارد نیروهایش را از یمن خارج کند. انور قرقاش وزیر مشاور امارات، طی یادداشتی در واشنگتن‌پست نوشته: «صرفا جهت اطلاع، امارات و دیگر اعضای ائتلاف عربی، یمن را ترک نمی‌کنند.» قرقاش گفته: «قرار است که به شکل متفاوتی کار کنیم و حضور نظامی ما در یمن ادامه دارد. » امارات پیشتر اعلام کرده بود، به‌دلایل استراتژیکی و تاکتیکی تعداد نیروهایش را در مناطق مختلف یمن کاهش می‌دهد.

 

ارسال نظر