کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۰۰:۲۴:۴۰
کد خبر: ۱۴۵۳۵۳

داعش مزارع عراق و سوریه را آتش زده است

داعش بطور رسمی مسوولیت به آتش کشیدن صدها هکتار از مزارع کشاورزان سوریه و عراق را بر عهده گرفت. به‌گزارش یورونیوز، اعضای داعش در هفته‌های اخیر صدها هکتار مزارع گندم و جو در استان‌های کرکوک، نینوا، دیاله و صلاح‌الدین در عراق و استان حسکه در سوریه را به آتش کشیده‌اند. در حالی که داعش سعی کرده این اقدام را نوعی انتقام از گروه‌های مخالف جلوه دهد ولی مقام‌های عراقی مدعی هستند که حملات آنها تنها مزارعی را نشانه می‌گیرد که از پرداخت خمس اجتناب کرده‌اند.

مرگ بر اثر گرسنگی  در کمین کودکان افغانستان

یونیسف، نهاد حمایت از کودکان سازمان ملل می‌گوید ۶۰۰هزار بچه زیر پنج سال در افغانستان به‌دلیل سوءتغذیه مزمن در شرایط مرگبار قرار دارند. کشورهای کمک‎دهنده به تامین بودجه لازم برای نجات دو میلیون کودک گرسنه فراخوانده شده‌اند. به‌گزارش خبرگزاری آلمان، یونیسف اعلام کرده سلامتی کودکان فقیر افغانستان، به‌دلیل بی‌پولی و تامین نشدن بودجه لازم برای رفع سوءتغذیه آنها در خطر است. این نهاد وابسته به سازمان ملل تامین منابع مالی لازم را خواستار شده است.

امریکا به عربستان و امارات سلاح می‌فروشد

 دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، گفته به‌دلیل وضعیت اضطراری، مجوز صدور میلیاردها دلار به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و دیگر کشورها را صادر می‌کند. به‌گزارش رویترز، این در حالی است که مخالفت جدی در میان نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه با فروش سلاح به ریاض و متحدانش وجود دارد. ترامپ پیشتر مصوبه کنگره بر ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات برای استفاده در جنگ یمن را وتو کرده بود. دولت ترامپ قصد دارد ۲۲ فقره قرارداد فروش سلاح به ارزش دستکم هشت میلیارد دلار را به کنگره بیاورد.

بازداشت ۶ تن به جرم تامین مالی تروریسم در پاکستان

پلیس پاکستان از بازداشت شش تن به اتهام جمع‌آوری پول به نفع دو سازمان‌ شبه‌نظامی ممنوعه خبر داد. به‌گزارش آسوشیتدپرس، محمد اشرف از دفتر مبارزه با تروریسم پلیس پنجاب اعلام کرده، این بازداشت‌ها بخشی از سرکوب علیه تأمین مالی تروریسم در این ایالت بوده است. به گفته او، افراد بازداشتی برای گروهی تحت عنوان «جیش محمد» و «لشکر جهنگوی» پول جمع‌آوری می‌کردند. گروه جیش محمد مستقر در پاکستان مسوولیت حمله انتحاری مرگبار ۱۴فوریه در منطقه مورد مناقشه کشمیر را پذیرفته است. لشکر جهنگوی هم در کشتار شیعیان دست داشته است.

 

ارسال نظر