کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۵۱۹

پاکستان با صندوق بین‌المللی پول به توافق رسید

پاکستان و صندوق بین‌المللی پول درباره بسته کمک مالی به ارزش 6  میلیارد دلار به توافق رسیده‌اند. به‌گزارش ایسنا، عبدالحافظ شیخ، وزیر دارایی پاکستان تأکید کرده در مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول در زمینه معافیت مالیاتی به ارزش ۷۰۰ میلیارد روپیه پاکستان به توافق رسیده‌اند. دو طرف ابتدا در سال مالی آینده برای رفع کسری بودجه ۱۱ میلیارد دلاری پاکستان برنامه‌ریزی خواهند کرد.

حشد شعبی عقب‌نشینی از نینوا را تکذیب کرد

حشد شعبی عقب‌نشینی از استان نینوا را تکذیب کرد و از طرحی برای استقرار مجدد در این استان خبر داد. به‌گزارش سومریه‌نیوز، رائد الکروی، معاون فرمانده عملیات حشد شعبی در نینوا گفته براساس توافق قبلی با فرماندهی عملیات مشترک و فرماندهی عملیات نینوا در ارتش طرح جدیدی برای استقرار یگان‌های امنیتی موجود در این استان ایجاد شده است. به‌گفته او، نیروهای حشد شعبی در مساحت وسیعی از غرب نینوا نیز مستقر خواهند شد.

بازگشایی سفارت عمان  در بغداد پس از ۲۹ سال

عمان از بازگشایی سفارت خود در بغداد پس از گذشت حدود سه دهه خبر داد. به گزارش خبرگزاری رسمی عمان، وزارت خارجه عمان اعلام کرده بازگشایی سفارت عمان در بغداد در گسترش روابط میان دو کشور و همکاری آنها در زمینه‌های مختلف نقش خواهد داشت. محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق، جمعه گذشته گفته بود پیامی را از یوسف بن علوی، همتای عمانی خود مبنی بر تمایل این کشور جهت بازگشایی سفارت خود در بغداد دریافت کرده است. سفارت عمان در سال ۱۹۹۰ به دنبال ورود ارتش عراق به کویت و متشنج شدن روابط دوجانبه بسته شده بود.

کناره‌گیری حزب دموکراتیک چپ از انتخابات استانبول

محرم آیدین نامزد حزب دموکراتیک چپ ترکیه برای شهرداری استانبول اعلام کرد که از انتخابات مجدد استانبول که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود، کناره‌گیری می‌کند. به نظر می‌رسد محرم آیدین نامزد حزب دموکراتیک چپ با این هدف به نفع اکرم امام‌اوغلو نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق از انتخابات ماه ژوئن کناره‌گیری می‌کند تا امام‌اوغلو بتواند در برابر کاندیدای حزب عدالت و توسعه پیروز شود. محرم آیدین در انتخابات ۳۱ مارس کمی بیشتر از ۳۰ هزار رای کسب کرد. اکرم امام‌اوغلو در انتخابات ۳۱ مارس شهرداری‌ها در استانبول بر کاندیدای حزب حاکم پیروز شده بود با این حال شورای عالی انتخابات ترکیه این انتخابات را باطل اعلام کرد و رای به برگزای مجدد این انتخابات در ۲۳ ژوئن داد.

 

ارسال نظر