کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۶۵

غنی: طالبان بخواهد آتش‌بس را تمدید می‌کنیم

محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان بار دیگر به تمدید آتش‌بس با طالبان ابراز تمایل کرده و گفته در صورت توافق طالبان حاضر است آتش‌بس با این گروه را برای یک سال تمدید کند. به گزارش بی‌بی‌سی، دولت افغانستان سه روز پیش آتش‌بس یک‌جانبه با طالبان را برای 10روز دیگر تمدید کرد که طالبان آن را نپذیرفت و حملاتش علیه نیروهای دولتی را از سر گرفت. طالبان دولت افغانستان را دست‌نشانده امریکا می‌دانند و آن را به رسمیت نمی‌شناسند.

خشکسالی بی‌سابقه در پاکستان

پاکستان که زمانی از منابع آبی فراوان برخوردار بود، با گذشت زمان تغییرات جوی و بالا رفتن میزان مصرف با مشکل خشکسالی و کمبود آب مواجه است. به گزارش ایرنا، در سال‌های گذشته به‌ دلیل تغییرات جوی از میزان بارندگی‌ها در پاکستان کاسته شده و در صورتی که این وضعیت ادامه یابد، پاکستانی‌ها در کنار بحران تروریسم و انرژی باید با بحران آب نیز دست به گریبان شوند. غلام رسوم رییس سازمان هواشناسی پاکستان گفته سال گذشته مقدار بارش باران نسبت به سال مشابه قبل به نصف کاهش یافت، در حالی که بارش باران زمستانی در سال گذشته نیز نسبت به سال قبل آن بیشتر از نصف کاهش داشته است.

افزایش دارایی‌های خارجی ترکیه

دارایی‌های ترکیه در خارج از کشور با 0.5درصد افزایش به 665.2میلیارد دلار رسید. به گزارش آناتولی، صندوق بین‌المللی سرمایه‌گذاری بانک مرکزی اعلام کرده میزان تفاوت میان دارایی‌های خارج از کشور و تعهدات خارجی ترکیه که در پایان سال 2017 از 458میلیارد و700میلیون دلار قرار داشت در آخر ماه آوریل به 431میلیارد و 100 میلیون دلار کاهش یافته است. دارایی‌های ذخیر شده ترکیه با 3.9درصد به 112میلیارد دلار رسیده است. از سوی دیگر موارد مربوط به سرمایه‎گذاری با کاهش 5.7 درصدی به 72.1میلیارد دلار کاهش یافت.

سفر داماد ترامپ به اردن

جرد کوشنر مشاور رییس‌جمهوری امریکا در امور خاورمیانه و داماد او در سفر به اردن با پادشاه این کشور دیدار کرده است. به گزارش آناتولی، کوشنر به همراه گرینبلات نماینده ویژه رییس‌جمهور امریکا در خاورمیانه همکاری‌های دوجانبه و استراتژیک

امریکا ـ اردن را بررسی کرده‌اند. گفته می‌شود، کوشنر و گرینبلات در تلاش هستند تا پروژه «توافق قرن» و آخرین تحولات غزه را در سفر به سرزمین‌های اشغالی، عربستان و مصر مطرح کنند.

 

 

ارسال نظر