اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۶۸۰

جای خالی آموزش «صبوری» در کلاس‌های درس

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید در کلاس‌ها مهارت بلند کردن یک زمین خورده، صبوری، تحمل در برابر سختی‌ها و نگاه به چشم‌انداز و افق‌ها و از خودگذشتگی را با دانش‌آموزان تمرین کنیم گفت: جای این موارد در کلاس‌های ما بسیاری خالی شده است.

محمد بطحایی تاکید کرد: باید در کلاس‌ها مهارت بلند کردن یک زمین خورده، صبوری، تحمل در برابر سختی‌ها و نگاه به چشم‌انداز و افق‌ها و از خودگذشتگی را با دانش‌آموزان تمرین کنیم. جای این موارد در کلاس‌های ما بسیاری خالی شده است. نسل ما در دهه شصت زندگی کرده و اگر نتواند در این امر موفق باشد نسل‌های دیگر نمی‌توانند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شروع المپیاد جهانی زیست‌شناسی به میزبانی ایران و شگفت زده شدن مسوولانIBO از فضای کشور و توانمندی‌های ما گفت: ۵۱۰ نفر از ۷۱ کشور در این المپیاد حضور یافتند که این آمار بی‌سابقه بود. جالب آنکه ۲۳کشور هم اروپایی بودند. در چنین فضایی که ایران را حامی تروریست تلقی می‌کنند و تهمت‌های تخریب‌کننده می‌زنند برگزاری این المپیاد با این ابعاد باعث افتخار ماست. او افزود: در این شرایط سخت و شمشیری که از رو بیرون آمده حتما سرافراز عبور خواهیم آمد به شرط آنکه روحیه بسیجی را تقویت کنیم. رهبری در دیدار با هیات دولت در روز گذشته اشاره داشتند که شرایط کنونی بحرانی نیست و فرمودند برای شما دولتمردان در شرایط سخت ثواب مجاهدت و خدمت به مردم مضاعف خواهد بود.

ورود ۸۰ هزار معلول به چرخه حمایت بهزیستی

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور از تحت پوشش قرار گرفتن ۷۰ تا ۸۰ هزار معلول پشت نوبتی تا پایان سال جاری خبر داد.

حسین نحوی‌نژاد افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از معلولان در سامانه سازمان بهزیستی ثبت‌نام کرده و پشت نوبت دریافت خدمات و کمک هستند که به‌دلیل محدودیت در منابع امکان پوشش و ورود آنها وجود نداشت که این مشکل به تازگی با مصوبه دولت و مجلس برطرف شده است.

او از اختصاص اعتباری ویژه برای تحت پوشش قرار گرفتن نیازمندان پشت نوبت بهزیستی خبر داد و گفت: با اختصاص ۲ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع هدفمندی یارانه‌ها که مربوط به حمایت از اقشار فقیر است می‌توانیم حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار معلول را تحت پوشش قرار دهیم. معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور به صدور کارت‌های معلولیت اشاره و تاکید کرد: با توجه به اینکه تمامی پروسه صدور کارت‌های معلولیت جدید دست سازمان بهزیستی نیست و همکاری بخش‌های دیگر را می‌طلبید به همین دلیل صدور آن مدت زمان زیادی را طول کشیده و باعث نگرانی و خستگی معلولان می‌شد. او گفت: بنابراین قرار شد که ارائه کارت‌های جدید فعلا متوقف شود و همان کارت‌های قبلی به معلولان داده شود. نحوی‌نژاد افزود: معلولان می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را با ارائه این کارت‌ها دریافت کنند و تفاوتی ایجاد نخواهد شد و البته صدور کارت‌های جدید را نیز دنبال خواهیم کرد.

مرگ ۵۶۳ تن در تصادفات تابستان امسال

رییس پلیس راهور ناجا گفت: در تابستان امسال نسبت به سال گذشته ۵درصد جانباختگان در سرصحنه تصادفات در کشور افزایش یافته است و تاکنون ۵۶۳ نفر از هموطنان‌مان جان خود را از دست داده‌اند.

تقی مهری در جلسه کمیسیون پایش تصادفات جاده‌یی و ارزیابی و عملکرد استان‌ها گفت: این ششمین جلسه کمیسیون پایش تصادفات در سطح کشور در سال جاری برای بررسی سفرهای درون شهری و برون شهری است. او ادامه داد: یکی از اقدامات پلیس در سال گذشته تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات در سراسر کشور بوده و جلسه کمیسیون پایش و ارزیابی استان‌ها در این راستا شکل گرفته است. مهری با اشاره به اینکه در تابستان امسال ۶درصد هم سفر هموطنان افزایش یافته است درخصوص بیشترین تصادفات رخ داده افزود: استان‌های مسافرپذیر شمالی و خراسان‌رضوی ازنظر آمار بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند، لذا اجرای طرح ترافیک تابستانه تا پایان شهریور ادامه خواهدداشت. رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به میزان و عوامل تصادفات صورت گرفته، اظهار کرد: ۲۰درصد جانباختگان سرصحنه تصادف به‌دلیل سرعت غیرمجاز، ۴۰درصد به علت خستگی، خواب آلودگی و بی‌توجهی به جلو و ۳۵درصد از جانباختگان به دلیل سبقت و سرعت غیرمجاز گزارش شده است و حدود ۷۵درصد ازجانباختگان سال ۹۷ به دلیل این سه عامل جان خود را از دست داده‌اند. وی گفت: ۸۵درصد مرگ تصادفات جاده‌های برون شهری به‌دلیل ناآگاهی مسافران به مسیر و مسیرهای تردد بوده است و ۶۳درصد تصادفات منجر به فوت و جرح در ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع پیوسته که به دلیل بی‌توجهی به خط کشی و علائم راهنمایی ورانندگی صورت گرفته است لذا از رانندگان درخواست می‌شود به علائم نصب شده در ۳۰ کیلومتری شهرها بیشتر توجه کنند. رییس پلیس راهور ناجا افزود: از ابتدای تابستان تاکنون ۵۶۳ نفر از هم وطنانمان در سرصحنه تصادف جان خود را از دست داده‌اند و به همه عوامل پلیس ابلاغ شده و خط قرمزهای جدیدی به فرماندهان سراسر کشور اعلام شده است تا از تصادفات و تخلفاتی که منجر به جرح و فوت افراد می‌شود، جلوگیری کنند.

او اظهار کرد: اگر راننده‌یی دو تخلف حادثه ساز همزمان انجام دهد از ادامه سفر باز می‌ماند.

 

ارسال نظر