روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۱۲۵

   پوشش سود ۱۵۶۵ریالی برای هر سهم «غچین»:  شرکت مجتمع کشت و صنعت چین چین در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه اعلام کرد به ازای هرسهم توانسته یک هزار و ۵۶۵ریال سود پوشش دهد. به گزارش سنا، شرکت مجتمع کشت و صنعت چین چین در دوره ۶ماهه فعالیت خود به سود عملیاتی ۲۵۶میلیارد ریالی و به سود خالص ۲۸۱میلیارد ریالی دست یافته است. این شرکت سود انباشته ۶ماهه را ۴۱۶میلیارد ریال اعلام کرده است و به سود یک هزار و ۵۶۵ریالی برای هرسهم رسیده است. «غچین» در این گزارش فروش ۶ماهه خود را ۱۴هزار و ۳۱۴تن را به ارزش یک هزار و ۲۷۳میلیارد ریال اعلام کرد که در این دوره به سود ناخالص را ۱۴۲میلیارد و ۳۹۳میلیون ریال دست یافته است. این شرکت در حال حاضر طرح بازسازی کارخانه را در دست توسعه دارد و در دوره ۶ماهه این پروژه ۲۷درصد پیشرفت داشته است. همچنین این شرکت طرح‌های دیگری در دست اقدام دارد که پیش بینی کرده است ۳۱خرداد۱۴۰۰ از آنها بهره‌برداری می‌کند. «غچین» در تشریح برنامه‌های خود جهت تکمیل طرح‌های توسعه اعلام کرد که شرکت در تلاش برای تکمیل طرح‌های توسعه از محل افزایش سرمایه خواهد بود. علاوه بر این برآوردی که این شرکت از برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی خود داشته اعلام کرد که شرکت تمامی تسهیلات اخذ شده را تسویه کرده است و سعی بر تحصیل مبالغ مورد نیاز طرح‌های توسعه را از محل افزایش سرمایه دارد.

   «ولغدر» سود هر سهم را ۳۴۸ریال اعلام کرد:  شرکت لیزینگ خودرو غدیر در صورت‌های مالی ۱۲ماهه اعلام کرد که سود هر سهم شرکت به ۳۴۸ریال رسید. شرکت لیزینگ خودرو غدیر اطلاعات و صورت‌های مالی یکساله خود را منتشر کرد. در این گزارش اعلام کرد سود خالص به ۱۸۴ میلیارد ریال رسیده و سود انباشته پایان دوره شرکت به مبلغ ۲۱۴میلیارد ریال بالغ شده است. این شرکت در سال مورد گزارش نسبت به سال مالی گذشته توانسته سود عملیاتی را با رشد ۴۶درصدی همراه سازد و سود هرسهم را با افزایش ۳۱درصدی به مبلغ ۳۴۸ریال برساند. «ولغدر» در این گزارش اعلام کرد که یک دستگاه ملک ۵طبقه با کاربری تجاری اداری واقع در خیابان کریمخان زند که به موجب حکم دادگاه در ازای بدهی سنواتی یکی از مشتریان بدحساب توقیف و به نام شرکت لیزینگ منتقل شده و پس از برگزاری مزایده در تاریخ ۸بهمن۱۳۹۷ سند به نام شرکت منتقل شد و ملک مورد نظر در تاریخ ۴اردیبهشت۱۳۹۸ تخلیه و به تملک این شرکت رسید. ملک مورد نظر به مبلغ ۱۹۸میلیارد ریال کارشناسی شد و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت اصلی مجوز فروش آن صادر شده است. این شرکت در نظر دارد که با لحاظ منابع و ریسک‌ها، و افزایش وصول مطالبات به ویژه معوقات سنواتی و تامین منابع و همچنین مذاکره به منظور انعقاد قراردادهای جدید در جهت گسترش عملیات لیزینگ اقدام کند و با حفظ جایگاه بورس و ارتقای آن با توجه به عملکرد شرکت، هر چه بیشتر در راستای تحقق اهداف سازمان و سهامداران گام بردارد و با گسترش حوزه فعالیت لیزینگی خود در راستای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی نقش شایسته و سهم اندکی در حمایت از تولیدکنندگان داخلی ایفا کند.

   رشد پرتفوی بورسی «وسپه»:  شرکت سرمایه‌گذاری سپه اعلام کرد صورت وضعیت پرتفوی بورسی شرکت با افزایش ۶هزار و ۳۵۸میلیارد و ۴۷۱میلیون ریالی همراه شده است. شرکت سرمایه‌گذاری سپه در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی ۳۰آذر۱۳۹۸ سود هر سهم را ۷۰۹ریال اعلام کرد. این شرکت در یکسال مالی سود عملیاتی خود را با رشد ۱۳۳درصدی به ۴هزار و ۷۵۶میلیارد ریال، سود خالص را با رشد ۱۳۲درصدی به ۴هزار و ۷۴۰میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را با رشد ۱۳۲درصدی به ۵هزار و ۳۹۴میلیارد ریال رساند. «وسپه» در گزارش منتشر شده با توجه به صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، این شرکت با رشد ۶هزار و ۳۵۸میلیارد و ۴۷۱میلیون ریالی پرتفوی بورسی همراه شد. بهای تمام شده این پرتفوی با رشد یک هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال به ۱۰هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال رسید. همچنین ارزش بازار آن با افزایش ۱۶هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال به مبلغ ۳۷هزار و ۱۶۰میلیارد ریال بالغ شد. این شرکت در دوره مالی یکساله خود کل مبلغ واگذاری‌ها را ۴هزار و ۱۸۴میلیارد ریال اعلام کرد و سود این واگذاری به یک هزار و ۶۰۰میلیارد ریال رسید. کل مبلغ سهام بورسی خریداری شده «وسپه» به ۳هزار و ۹۷۱میلیارد ریال رسید. این شرکت در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرد که تجزیه و تحلیل بنیادی از طریق بررسی متغیرهای کلان اقتصادی در عرصه بین‌المللی و ملی مورد بررسی قرار می‌دهد و فاکتورهای اصلی اثرگذار بر صنایع مختلف به منظور استفاده بهینه از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرد. از سوی دیگر به شناسایی صنایع پیشرو و سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌هایی که از مزیت نسبی و سطح اطمینان بیشتری برخوردارند، می‌پردازد.

 

ارسال نظر