اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۷۷۵

هر گونه حفاری در یزد ممنوع شد

یزد| معاون امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد گفت: از پانزدهم اسفند ماه، همه فعالیت‌های عمرانی دستگاه‌های خدمات رسان شهری در یزد ممنوع است.«محمود دهقان» با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای زیباسازی فضای شهری به منظور استقبال از مسافران نوروزی، اظهار کرد: هرگونه حفاری و کنده کاری از ۱۵ اسفند ماه ۹۸ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۹ در سطح شهر یزد ممنوع است.وی افزود: دستگاه‌های اداری از جمله شرکت مخابرات، آبفا، گاز و شهرداری‌ها تا قبل از پانزدهم اسفندماه فعالیت‌های کنده کار و حفاری‌ها را انجام دهند.معاون امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد با اشاره به ضرورت آماده‌سازی فضاهای شهری و پاکسازی حریم راه‌های ارتباطی شهر جهانی یزد برای پذیرش مهمانان نوروزی، گفت: دستگاه‌های متولی طبق وظایفی که به آنها اعلام خواهد شد عمل خواهند کرد. دهقان در پایان تصریح کرد: امیدواریم در ایام نوروز با ارایه خدمات مطلوب شاهد رضایتمندی مسافران و گردشگران باشیم.

ورود مشکوک به کرونا در پایانه مسافربری تبریز وجود نداشت

تبریز|مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز با اشاره به انجام تست غربالگری از مسافران وارد شده به این ترمینال گفت: تا این لحظه در این غربالگری‌ها، شاهد هیچ نمونه تست مثبتی در خصوص احتمال بیماری کرونا نبوده‌ایم. حسین عادلی سعدآباد در این خصوص اظهار کرد: با همکاری اکیپ دانشگاه علوم پزشکی تبریز از هشتم اسفند تست غربالگری مسافران جهت پیشگیری از ویروس ک رونا در پایانه‌ مسافربری تبریز انجام می‌شود.وی ادامه داد: مسافران نیز در این غربالگری مشارکت و همکاری خوبی با اکیپ‌های غربالگری دارند به‌طوری که حتی مسافرانی که قصد خروج از تبریز را دارند نیز علاقه‌مند به انجام این تست‌ها هستند. وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در پی دستور شهردار تبریز، عملیات ضدعفونی پایانه‌های تبریز از چهارم اسفند آغاز شده و هر هشت ساعت یک‌بار، تمامی مجموعه‌ها اعم از رستوران، صندلی‌ها و... توسط اکیپ‌های مختلف ضدعفونی می‌شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، عادلی سعدآباد در انجام این اقدامات از مجموعه اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز، پدافند غیرعامل، حراست و... به خاطر مشارکت و همکاری‌های اثرگذار قدردانی کرد.

میوه کافی در استان فارس وجود دارد

شیراز| رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز از وجود میوه کافی در استان فارس خبرداد و گفت: سازمان صمت متولی نظارت بر بازار میوه هستند. جواد عدلو گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، میوه کمتر وارد بازار می‌شود و فضای مجازی نیز باعث شده که مردم برای خرید میوه هجوم بیاورند اما میوه به اندازه کافی در استان فارس وجود دارد.وی گفت: جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و اتاق بازرگانی متولی تنظیم بازار میوه هستند و باید میوه را در اختیار فروشگاه‌ها قرار دهند. رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز گفت: کشاورزان به علت هوای خوب ترجیح می‌دهند میوه‌های خود را به مراتب و کم کم وارد بازار کنند تا سود بیشتری را به دست بیاورند.عدلو گفت: قدرت خرید مردم نیز کم شده است اما در این بین بازرسان صمت و اصناف باید بر بازار نظارت داشته باشند.

 

ارسال نظر