اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۰۱۰

کتاب «خاطرات خوبان» در یزد منتشر شد

یزد|کتاب «خاطرات خوبان» شامل هزار خاطره خواندنی از مراجع، علما، مشاهیر و وعاظ دارالعباده یزد در دو جلد منتشر شد. این مجموعه دو جلدی توسط علی‌اکبر شیرسلیمیان گردآوری و منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. این کتاب با تیراژ هزار و ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات ارتاکاوا یزد منتشر شده است. در تدوین و تالیف این کتاب، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران با نویسنده همکاری کرده است.جلد اول این کتاب ۵۱۸ صفحه و جلد دوم آن ۵۰۰ صفحه است و در آن خاطراتی از علمای بزرگ همچون آیت‌الله آخوند ملااسماعیل عقدایی، آیت‌الله شیخ محمدتقی بافقی، آیت‌الله حائری یزدی، آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی، آیت‌الله سیدجواد حیدری، آیت‌الله سیدمحمد محقق‌داماد، آیت‌الله شیخ احمد علومی‌یزدی و.... گردآوری شده است.

تی‌شرت پوشیدن نماینده مجلس دردسر آفرید

گچساران|تی‌شرت پوشیدن یک نماینده مجلس در بازدید از یک پروژه کشاورزی در دشت لیشتر گچساران استان کهگیلویه و بویر احمد، دردسر آفرید. غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم که در بازدید از یک پروژه کشاورزی و به دلیل گرمای بیش از حد هوا، تی‌شرت آستین کوتاه سفید پوشیده بود مورد انتقاد برخی که خود را حزب‌الله گچساران می‌نامند قرار گرفت. منتقدان در پی این اتفاق، با انتشار بیانیه‌ای بدون امضا از نمازگزاران خواسته‌اند در اعتراض به پوشش لباس آستین کوتاه سفید تاجگردون تجمع اعتراضی کنند.

عطر برنج از اراضی خوزستان به مشام می‌رسد

اهواز|معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در بیش از ۱۸۳هزار از اراضی استان، برنج کشت شده است. محمد قاسمی نژاد با اشاره به اینکه این استان مقام سوم کشت برنج در کشور را دارا است، گفت: تا ۷مرداد ماه سال جاری، در سطح ۱۸۳ هزار و ۸۸۷ هکتار از مزارع استان برنج کشت شده است. او با بیان اینکه از این میزان برنج کشت شده، ۴۶ درصد آن به روش خشکه کاری انجام شده، بیان کرد: خشکه کاری یکی از روش‌های موثر در جلوگیری از هدر رفتن کود محسوب می‌شود.قاسمی نژاد اظهار داشت: افزایش اکسیژن خاک، کاهش ترکیبات سمی خاک، افزایش آزاد‌سازی آمونیوم، کاهش بیماری‌ها، حشرات و خم نشدن ساقه برنج از دیگر مزایای خشکه کاری به شمار می‌روند. قیمت مناسب، استفاده کم از سموم، ارگانیک بودن و استفاده از راهکار‌های علمی از علل مرغوب بودن محصول برنج خوزستان است. درحال حاضر ۲۵۰ کارخانه شالیکوبی در استان خوزستان وجود دارد که در هر کدام از این کارخانه‌ها حدود ۴۰ نفر مشغول به کار هستند.

مردم روستای قوریه از آب شرب سالم بهره‌مند شدند

زنجان|مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: با اتمام پروژه آبرسانی به روستای قوریه در شهرستان ایجرود، ۱۷۱ نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند. رضا کابلی اظهار داشت: روستای قوریه با ۷۱ خانوار و ۱۷۱ نفر جمعیت از روستاهای غیر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوده و با مشکل کمبود آب، مواجه بود. وی خاطرنشان کرد: احداث بیش از سه کیلومتر شبکه توزیع، احداث ۳۰۰ متر خط انتقال، تجهیز چاه و ساخت ساختمان سرچاهی و اتاق فرمان و تعمیر و بازسازی مخزن ذخیره آب از جمله اقداماتی است که شرکت آبفار استان در این روستا انجام داد. کابلی افزود: در کنار اقدامات و فعالیت‌های شرکت آبفار، اهالی روستا نیز اقدام به حفر یک حلقه چاه دستی با دِبی ۲.۵ لیتر بر ثانیه کردند . مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان اظهار داشت: مشارکت ریالی اهالی در این پروژه، ۱۰۰ میلیون ریال بود و اعتبار هزینه‌شده در این پروژه توسط آبفار نیز رقمی بالغ بر سه میلیارد ریال است.

پرداخت ۱.۸ میلیارد تومان به شرکت‌های روستایی

یزد|رییس تعاون روستایی شهرستان مهریز گفت: به شش شرکت تعاونی روستایی تسهیلات بانکی به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است. محمود اکبری با اعلام خبر تخصیص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از طریق صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی به شرکت‌های روستایی مهریز اظهار داشت: این وام به شش شرکت روستایی با هدف تهیه و توزیع نیازهای کشاورزی انجام شده است. وی در مورد تعاونی‌های تحت پوشش افزود: شهرستان مهریز دارای ۹ شرکت تعاونی است که یک مورد در زمینه تولید، چهار مورد در عرصه کشاورزی و بقیه در زمینه تعاونی روستایی فعالیت می‌کنند و یک انجمن خبرگان متشکل از کشاورزان نمونه مهریز نیز مشغول به فعالیت هستند. اکبری با اشاره به مزیت‌های فعالیت شبکه‌های تعاونی‌ها در شهرستان مهریز افزود: اساسنامه مناسبی برای شرکت تعاونی‌ها با ساختار قانونی و تشکلاتی مدرن تدوین شده است.

 

ارسال نظر