اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۰۹۳

شهادت استوار مرتضی خانی بندانی در حمله تیراندازی

زاهدان| معاون امنیتی انتظامی استانداری استان سیستان و بلوچستان گفت: استواردوم مرتضی خانی بندانی بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در شهرستان قصرقند به شهادت رسید.

مرعشی گفت: استوار دوم مرتضی خانی بندانی شامگاه یکشنبه ۱۸ فروروین در حین انجام ماموریت بر اثر تیراندازی افراد ناشناس که منجر به واژگونی خودرو شد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: متاسفانه این حادثه کور در ۵کیلومتری شهرستان قصرقند رخ داده است. وی مجرد و اهل زاهدان بود.

تامین خوراک داخلی و بازار تضمینی،   نقطه قوت پالایشی‌ها

اصفهان| ابراهیم کاویان پور رییس بازاریابی و فروش شرکت پالایش نفت اصفهان در خصوص چشم‌انداز صنعت پالایشی در سال 98 بیان کرد: با توجه به اینکه هم خوراک پالایشگاه‌ها از بازار داخل تامین می‌شود و هم بخش عمده محصولات پالایشی در بازار داخل عرضه می‌گردد، بنابراین آثار تحریم‌ها بر روند فروش این صنعت کمرنگ‌تر از صنایع صادرات محور بوده و کاهش ظرفیتی بابت تحریم نخواهیم داشت؛ اما با این حال صادرات فرآورده‌های ویژه پالایشگاه‌ها از محدودیت‌های تحریم تاثیر می‌پذیرد.

وی افزود: تنها مشکلی که تداوم تحریم‌ها در پی خواهد داشت، احتمالا روند تامین تجهیزات و ماشین آلات در پالایشگاه‌هایی است که در حال اجرای طرح‌های ارتقای کیفیت فرآروده‌های خود هستند و می‌توان گفت تقریبا تمامی پالایشگاه‌ها در حال اجرای طرح‌های بهبود کیفی محصولات خود هستند.

ضرب الاجل تعیین تکلیف  118 واحد مسکن مهر در خوسف

بیرجند| 118 واحد مسکن مهر شهرستان خوسف، باید تا خرداد تعیین تکلیف شوند، در غیر این صورت به تملک بانک‌ها درخواهند آمد.

مدیر بنیاد مسکن خوسف در شورای مسکن شهرستان گفت: طرح مسکن مهر در این شهرستان از سال 1387 در قالب ۸ تعاونی آغاز شد که تاکنون ۷۸۲ واحد ساخته شده است .

نوفرستی افزود: ولی اکنون ۸۷ مسکن در تعاونی مسکن شهید مطهری و ۲۹ مسکن در تعاونی مسکن آتیه‌سازان و ۲ مسکن در تعاونی مسکن آشیانه‌سازان با مشکل مالی مواجه است و به مرحله فروش اقساطی در بانک نرسیده که باید تا خرداد تعیین تکلیف شود.

فرماندار خوسف نیز گفت: این واحدها چنانچه تا مهلت مشخص تعیین تکلیف نشود، بانک، ملک را تملک می‌کند .

شفیعی همچنین با بیان اینکه هرگونه حفاری در شهر و روستاها منوط به اخذ تاییدیه از کمیته حفاری شهرداری و بخشداری است، افزود: در غیر این صورت تمام مسوولیت حقوقی متوجه اداره مربوط خواهد بود.

دوره آموزشی پرورش کرم ابریشم در همدان

همدان| نخستین‌بار دوره آموزشی پرورش کرم ابریشم در جهاد کشاورزی شهرستان همدان برگزار شد .

از دیر باز همدان مرکز تولید و پرورش کرم ابریشم بوده که مرکز نوغانداری کشور پس از مدت‌ها رکود، در حال احیاء این صنعت در این استان است. مسوول آموزش مرکز نوغانداری کشور گفت: پرورش کرم ابریشم در کنار کشاورزی یکی از مشاغل جانبی درآمد زا برای کشاورزان است و به احیاء این صنعت کمک می‌کند. وی اضافه کرد: پارسال ۲۵ هزار و ۷۱۰ جعبه تخم نوغان، بین کشاورزان توزیع شد که بیش از ۱۸ هزار خانوار از درآمد پایدار و خوبی برخوردار شدند.

ارایه تسهیلات به روستاهای دارای طرح اشتغال زایی

ورامین| فرماندار شهرستان پیشوا گفت: در سال جدید برای دهیاری‌هایی که طرح اشتغالزایی ارایه کنند از ۵۰۰ میلیون تومان تا هر میزان که مورد نیاز باشد تسهیلات ارایه می‌شود.

حسین عباسی در جمع دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان پیشوا ایجاد اشتغال را یکی از تکالیف دهیاران عنوان کرد و افزود: اقدامات خوبی در حوزه اشتغال روستایی صورت گرفته اما نیازمند برنامه‌ریزی منسجم‌تری برای رونق کسب و کار در روستاهای شهرستان در سال 98 هستیم تا دهیاری‌ها خودکفا شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال «رونق تولید» نام گرفته دهیاران باید با مدیریت عالمانه در این زمینه اقدامات ویژه‌ای صورت دهند و با ارایه طرح‌های اشتغالزایی زمینه رونق کسب و کار و تولید را در جهت تحقق منویات رهبری فراهم کنند.

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: در سال جدید برای توسعه پایدار روستاها این طرح اجرا شده است که منبع وام و تسهیلات آن هم با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است.

 

ارسال نظر