اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۱۰ - ۰۰:۲۳:۴۴
کد خبر: ۱۳۲۸۷۲

حضور 3 برابری گردشگران خارجی در یزد

یزد| مدیرکل میراث فرهنگی یزد: ۱۷۹ گردشگر خارجی از ۱۲ کشور همزمان با اربعین حسینی در این استان حضور یافتند.  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد گفت: 179 گردشگر خارجی از 12 کشور همزمان با اربعین حسینی در این استان حضور یافتند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر افزایش دارد. سید مصطفی فاطمی بابیان اینکه این تعداد گردشگر در تورهای کمیته گردشگری معنوی سازمان میراث فرهنگی به آیین‌ها و مناطق مختلف یزد اعزام شدند، افزود: آنها شهروندان فرانسه، اسپانیا، آلمان، اتریش، جمهوری چک، لیتوانی، چین، کره جنوبی، هلند، ایتالیا، نیوزیلند و سنگاپور بودند. وی افزود: گردشگران از مراسم عزاداری مردم شهرها و روستاهای استان در مناطق مختلف فیلم و عکس تهیه کردند. وی ادامه داد: سال گذشته 53 گردشگر خارجی همزمان با روز اربعین با حضور در مناطق مختلف استان از نزدیک شاهد عزاداری مردم این منطقه بودند.

آغاز برداشت انار از دو هزار هکتار باغ‌های اردستان

اصفهان| برداشت انار از دو هزار هکتار باغ‌های شهرستان اردستان آغاز شد.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی اردستان گفت: شهرستان اردستان مقام اول تولید انار در استان اصفهان را دارد و پیش بینی می‌شود امسال میزان تولید انار در شهرستان اردستان به 12هزار تن برسد.

حبیب‌الله مومن‌زاده ارقام انار تولید شده در شهرستان را شامل ارقام محلی انار سبزه، پوست قرمز اردستان، دانه سیاه اردستان و گلوباریکه اعلام کرد و افزود: همچنین ارقام نادری، رباب شیراز و ملس ساوه در این شهرستان تولید می‌شود. برداشت انار نسبت به سال قبل که به سبب سرمازدگی 2تن در هر هکتار بود امسال به 6تن در هر هکتار افزایش داشته است.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی اردستان با بیان اینکه بیشترین تولید انار شهرستان به صورت تازه خوردی به بازارهای تهران و اصفهان عرضه می‌شود افزود: مقداری از انار تولیدی شهرستان نیز به صورت رب سنتی فرآوری می‌شود. برداشت انار در اردستان از اواخر مهر آغاز می‌شود و تا اوایل آذر ادامه دارد.

پیام شهردار ساری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

ساری| مهدی عبوری شهردار ساری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در پیامی با اشاره به اهمیت پدافند عامل در ایمن‌سازی کشور در بخش‌های گوناگون از برنامه‌های شهرداری ساری در این زمینه سخن گفت.  عبوری در این پیام آورده: « هفته پدافندغیرعامل با مروری بر جایگاه و اهمیت پدافندغیرعامل در حوزه پشتیبانی و خدمات شهری می‌تواند در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، به منظور کاهش آسیب‌پذیری شهرها، تسهیل مدیریت امور شهری در زمان بحران، بسیار تاثیرگذار باشد.»  او در ادامه تاکید کرد: «بنابراین هفته پدافندغیرعامل فرصتِ گرانبهایی است که شهرداران استان مازندران بتوانند نسبت به اجرای برنامه‌های شاخص در حوزه‌های پدافندغیرعامل اقدام و زمینه فرهنگ‌سازی و آموزش‌های شهروندی در این زمینه و توجه به مبحث 21 قانون ملی مقررات ساختمان را در شهرها و شهردارهای‌ها فراهم کنند.»

حکم متهمان پرونده مدیریت شهری مرودشت صادر شد

شیراز| حکم متهمان پرونده شهرداری و اعضای شورای شهر مرودشت در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز صادر شد. در این پرونده که تعداد ٢٩ نفر با عناوین اتهامی راشی، مرتشی، تدلیس در معاملات دولتی و اختلاس طی ٦ جلسه دادرسی علنی ٧ ساعته مورد تحقیق و دفاع قرار گرفت در نهایت دادگاه با احراز بزهکاری متهمان به محکومیت ٢٨ نفر اعلام رأی کرد و به لحاظ تعدد جرایم ارتکابی مشمول تشدید کیفر شناخته است. این در حالی است که متهم اصلی پرونده جمعاً به 304 و نیم سال حبس، ٢٨ میلیارد ریال جزای نقدی، ٨١ سال انفصال از خدمات دولتی و جبران خسارت 120 میلیون ریالی در حق دولت به خاطر مشارکت در رشاء و ارتشاء و همچنین تدلیس در معاملات دولتی محکوم شد.

علل افزایش قیمت گوشت در چهار محال و بختیاری

شهرکرد| رییس اتحادیه قصابان چهارمحال و بختیاری از افزایش قیمت گوشت نسبت به هفته گذشته در چهارمحال و بختیاری خبر داد. «اصغر اسماعیلیان» درخصوص افزایش قیمت گوشت در استان، اظهار کرد: ورود بخش خصوصی از اوایل مهرماه و افزایش هزینه‌ها، موجب رشد قیمت گوشت در استان شده است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش خصوصی تصمیم داشت که هزینه‌های کشتارگاه را بین 10 تا 12 برابر افزایش دهد، که اتحادیه این موضوع را نپذیرفت و همین امر موجب شد به مدت یک هفته، کشتار دام در استان اصفهان انجام شود، اما به‌علت هزینه‌های زیاد حمل و نقل، از کشتار در این استان صرف نظر شد. اسماعیلیان افزایش هزینه‌های کشتارگاه چون افزایش عوارض کشتارگاه و افزایش هزینه‌های حمل و نقل لاشه دام و دام زنده را از علل اصلی افزایش قیمت گوشت برشمرد. او با اشاره به اینکه از لحاظ دام، کمبودی در استان وجود ندارد، تصریح کرد: کوچ عشایر نیز در افزایش قیمت گوشت بی‌تأثیر نبوده و درصد کمی از روند افزایشی فعلی قیمت گوشت، مربوط به کوچ عشایر است.

 

 

ارسال نظر