اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۰۱:۰۰:۱۸
کد خبر: ۱۲۸۹۴۶
اخبار شهرستان‌ها

دومین استان پرآب کشور در معرض خشکسالی

ارومیه|مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با وجود بارش‌های قابل توجه سال گذشته با کاهش سطح منابع آب زیر زمینی از دومین استان پر آب کشور به استانی در خطر خشکسالی تبدیل شده است.کیومرث دانشجو در آیین معارفه مدیر جدید امور آب سلماس گفت: در حال حاضر یک میلیارد و 438 میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای 13 گانه استان وجود دارد که بیشترین میزان آن در سد بوکان ذخیره سازی شده است .دانشجو افزود: مهم‌ترین مشکل ذخیره آب پشت سدهای آذربایجان غربی، نبود ذخیره برفی مناسب در کوه‌هاست که تداوم ذخیره سازی آب در سدهای استان را متوقف می‌کند.

دستیابی به رکورد تولید در واحد احیا مستقیم فولاد سبا

اصفهان|میزان تولید ماهانه آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم مجتمع فولاد سبا در مردادماه به ۱۱۵ هزار و ۶۷۲ تن رسید. بهمن خلیلی مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا ضمن تأیید این خبر گفت: تلاشگران احیای شهید شهبازی مجتمع فولاد سبا توانستند با بهره‌گیری هرچه بهتر از تجهیزات و افزایش بهره وری، رکورد قبلی خود را که در خردادماه و به میزان ۱۱۲ هزار و ۶۷۵ تن به ثبت رسیده بود، پشت سر گذارند. او ضمن قدردانی از همت کارکنان به ویژه همکاران واحد احیا مستقیم ابراز امیدواری کرد در ماه‌های آتی نیز روند رکوردشکنی در همه خطوط تولید این مجتمع استمرار یابد.

برنج خارجی با دخالت وزارت صمت وارد می‌شود

رشت|یک نماینده مجلس دهم گفت: دخالت‌ها و اعمال نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث واردات برنج خارجی می‌شود. به گزارش تسنیم؛ جبار کوچکی‌نژاد گفت: از آنجا که وزارتخانه‌هایی نظیر صنعت، معدن و تجارت بیشتر از همه با تجار و واردکنندگان انواع محصولات ارتباط نزدیک دارد بنابراین بین این دستگاه و وزارتخانه جهاد کشاورزی نوعی اختلاف دیدگاه و نظر در برخی از مسائل وجود دارد .

تولید 683 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک

بیرجند| رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال 683 تن گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک تحت نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی وارد بازار مصرف شد. مریم ملکی با اشاره به اینکه هفت شهرستان دارای واحدهای پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک هستند، اظهار کرد: 683 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک از پرورش بیش از 427 هزار قطعه مرغ تولید شده است.رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: تمامی گوشت‌های مرغ تولیدی در استان بهداشتی و استاندارد هستند.

اصلاح طراحی اولیه پنکه‌های هوایی واحدهای بنزین‌سازی

اصفهان|تلاش بیش از دو سال همکاران نگهداری و تعمیرات ماشین آلات دوار شرکت پالایش نفت اصفهان به ثمر نشست و موفق شدند اشکالات طراحی اولیه پنکه‌های هوایی واحدهای مجتع بنزین‌سازی این شرکت را مرتفع کنند.

در واحدهای بنزین‌سازی شرکت پالایش نفت اصفهان شامل (NHT-CCR-ISO) برای خنک کردن مواد نفتی یکصد وچهار دستگاه پنکه هوایی نصب شده که به دلیل اشکالات در طراحی اولیه ناشی ازعدم انطباق شافت و فلاویل (حدود 4 سانتی‌متر فلاویل بیرون‌تر از شافت مربوطه نصب شده بود) شرایط ناایمنی به وجودآمده بودکه باتوجه به وزن بالای فلایویل‌ها احتمال رهاشدن آن ازروی شافت و در نهایت پرتاب فلاویل وجود داشت و در نهایت می‌توانست منجربه وقوع حوادث ناگواری گردد که با طرح جدید این مشکلات مرتفع می‌شود.

افتتاح مدرسه حضرت زهرا(س) نیدوله در چرداول

ایلام|در هفته دولت مدرسه ۲ کلاسه حضرت زهرا (س) نیدوله از توابع شهرستان چرداول با حضور درویشی معاونت اقتصادی استاندار و یگانه فرماندار چرداول، و مدیرکل نوسازی مدارس و فرماندار و شورای شهر چرداول و مسوولان استانی و جمعی از اهالی منطقه و همکاران در آموزش و پرورش شهرستان چرداول و همچنین اصحاب رسانه افتتاح شد.به گفته حیدری مدیرکل نوسازی مدارس ایلام خوشبختانه با مشارکت یک زن و شوهر خیر خارج از استان این پروژه با مشارکت ۸۰۰میلیون به اتمام رسیده است. درویشی قبل از افتتاح این مدرسه از زحمات این خیر گرانقدر حاج آقای یحیی صادقی قهرودی بصورت تلفنی در حضور همه تشکر و قدر دانی کرد که در نوع خود این مراسم تحت تاثیر این امر خداپسندانه ایشان قرار گرفت که با صلوات بر محمد و آل محمد این فضای استاندارد آموزشی به بهر‌برداری رسید.

 

 

ارسال نظر