ورودی سد زاینده‌رود به یک‌چهارم کاهش یافت

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۹۷۲
ورودی سد زاینده‌رود
به یک‌چهارم کاهش یافت

اصفهان  مدیر سد و نیروگاه زاینده‌رود اعلام کرد: میزان ورودی آب این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک‌چهارم کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، محمود چیتیان دیروز در جمع خبرنگاران میزان آب ذخیره شده در پشت سد زاینده‌رود را 156میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: پارسال در چنین روزهایی، ذخیره آب سد زاینده‌رود 340میلیون مترمکعب بود.

مدیر سد و نیروگاه زاینده‌رود اضافه کرد: تحلیل‌های آماری نشان می‌دهد که نسبت به متوسط بلندمدت باید حدود 885میلیون مترمکعب آب در پشت این سد وجود داشته باشد اما کاهش شدید بارش‌ها باعث شده تا سد زاینده‌رود با بیش از 700میلیون مترمکعب کسری آب مواجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون (از مهر 96 تاکنون) تنها 512میلیمتر بارش در منطقه کوهرنگ به عنوان اصلی‌ترین منبع آبی زاینده‌رود بارش گزارش شده است در حالی که این میزان برای مدت مشابه سال قبل یک‌هزار و 189میلیمتر بود. چیتیان ادامه داد: این میزان در متوسط بلندمدت باید یک‌هزار و 234میلیمتر باشد.

مدیر سد و نیروگاه زاینده‌رود با بیان اینکه بر اثر کمبود آب از ابتدای آذر سال گذشته این نیروگاه از مدار خارج شد، گفت: اکنون آب از پایین‌ترین دریچه سد خارج می‌شود و این خروجی تنها برای مصرف شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر