اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۹۸

 تولید برنج گیلان 5درصد افزایش یافت-رشت| ‌رییس سازمان جهادکشاورزی گفت: امسال میزان تولید برنج گیلان 5درصد افزایش یافته است.

‌علیرضا شعبان‌نژاد با بیان اینکه وضعیت برنج گیلان از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده از سوی کارشناسان جهادکشاورزی در مرکز و شهرستان‌های گیلان، حجم تولید این محصول از افزایش 5درصدی برخوردار است. او افزود: زمزمه‌های کاهش تولید این محصول بهانه مافیای برنج برای باز کردن دروازه‌های واردات برنج‌های خارجی است. رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان با اشاره به اینکه گیلان 238هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون برداشت برنج در 50هزار هکتار از شالیزارهای استان انجام شده است.

 106طرح سرمایه‌گذاری آماده مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی است-اردبیل| مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۸ طرح اولویت‌دار و بیش از ۱۰۶ طرح سرمایه‌گذاری در اردبیل آماده مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی است. هاشم مظفری دیروز در دیدار با معاون سفیر استرالیا در ایران در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: برای سرمایه‌گذاران خارجی امکان تملک زمین به اسم آنها، تضمین در قبال ثبت مالکیت و نیز تضمین برای حفظ سرمایه آنها و تبادلات بانکی و تامین امنیت کامل برای کلیه سرمایه‌گذاران خارجی و برخورداری از برخی معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در نظر گرفته ‌شده است. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل نیز با برشمردن 8 عنوان مزیت برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در اردبیل بیان کرد: ثبت شرکت برای اتباع خارجی بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام ‌شده و برای کلیه سرمایه‌گذاران و بنگاه آنها پروانه اقامت سه‌ ساله صادر می‌شود.

 گشایش نمایشگاه صنایع سنگ معدنی در ماکو -ارومیه| نخستین نمایشگاه تخصصی صادراتی معدن، صنایع معدنی، سنگ های تزیینی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته منطقه آزاد ماکو با حضور استاندار در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه آزاد ماکو گشایش یافت.

استاندار آذربایجان غربی در آیین گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه در حال حاضر 45 نوع سنگ معدنی در استان وجود دارد، گفت: این استان با داشتن معادن غنی همچون طلا، مس، آهن، تیتانیوم ظرفیت بالایی برای توسعه دارد. سعادت افزود: جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش اشتغال صنایع معدنی استان نیازمند سرمایه‌گذاری است.  در این نمایشگاه 45 شرکت فعال حوزه صنایع معدنی حضور دارد.

 نصب 2هزار و 173 انشعاب فاضلاب در شهرها-یاسوج| معاون امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری و نصب بیش از ۲ هزار و ۱۷۰ انشعاب فاضلاب در سال جاری در شهرهای استان خبر داد. علی حسینی افزود: از این تعداد بیش از هزار و ۹۰۰ فقره انشعاب مربوط به نصب ۲۱۷۳ انشعاب فاضلاب در شهرهای استان در چهار ماه اخیر شهر یاسوج است.

معاون امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این مدت بیش از ۱۹۰ انشعاب فاضلاب در شهر دوگنبدان و ۵۰ انشعاب نیز در شهر دهدشت نصب شده است. او با اشاره به اینکه مشترکان آب و فاضلاب باید قبل از ساخت‌وساز نسبت به خرید حق انشعاب اقدام کنند، ادامه داد: نصب انشعاب بدون مجوز شرکت آب و فاضلاب جرم بوده و با کسانی که اقدام به این کار کنند، برخورد قانونی خواهد شد. حسینی گفت: نصب انشعاب آب و فاضلاب به صورت قانونی و با مجوز علاوه بر آنکه باعث جلوگیری از هزینه‌های جانبی مانند رفع شکستگی و جریمه انشعاب غیرمجاز خواهد شد، دوام بیشتری نیز خواهد داشت.

 هیات تجاری کشور عمان وارد جاسک شد-بندرعباس|  هیات تجاری کشور عمان برای شرکت در همایش سرمایه‌گذاری هرمزگان و عمان دیروز وارد بندر جاسک شد. رییس کل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در حاشیه استقبال از هیات عمانی گفت: خمیس پارسی وزیر صنعت و بازرگانی کشور عمان این هیات 35 نفره تجاری را در این سفر یک روزه همراهی می‌کند. خلیل قاسمی ادامه داد: نشست‌های تخصصی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایران و عمان بعدازظهر دیروز برگزار می‌شود. وی اضافه کرد: هیات عمانی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی، شیلات، صنایع‌دستی و مواد غذایی ابراز تمایل کرده است. به گفته قاسمی کشور عمان در کنار روابط خوب سیاسی با ایران از جمله بازارهای هدف تجار هرمزگانی است که فاصله نزدیک و کاهش هزینه‌های حمل و نقل از مزیت‌های ارتباط تجاری دو کشور است.

 ممنوع شدن واردات برنج - رشت| سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس دهم گفت: در دیدار با شریعتمداری معاون اجرایی رییس‌جمهور و دبیر کارگروه تنظیم بازار کشور مقرر شد، برای حمایت از تولید داخی و بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، واردات برنج تا پایان فصل برداشت ممنوع شود. علی‌محمد شاعری افزود: بعد از این دوره ممنوعیت، برنج بر اساس نیاز کشور و در چارچوب قانون و مقررات وارد خواهد شد. او گفت: برای جلوگیری از واردات برنج، هماهنگی و پیگیری‌های لازم با دستور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی انجام شده است.

 معابر موقت مرزی سردشت بازگشایی می‌شود-سنندج| فرماندار سردشت گفت: به زودی با هدف حفظ کرامت و منزلت مرزنشینان معابر موقت مرزی سردشت بازگشایی می‌شود. نژاد جهانی دیروز اظهار داشت: اخیرا به هنگ مرکزی سردشت ابلاغ شده که باید فعالیت در معابر موقت مرزی به‌صورت کولبری باشد. او افزود: برای فعالیت‌های کولبری برای هر بار 500هزار تومان دستمزد تعیین شده که این رقم مورد قبول فرمانداری سردشت نیست چرا که دولت موافق کولبری در این شهرستان نیست. فرماندار سردشت تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود و با هدف حفظ کرامت و منزلت مرزنشینان طرح ساماندهی معابر در سطح استانی ارائه شده و به زودی معابر موقت مرزی سردشت بازگشایی می‌شود.

  هدف‌گذاری صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری در زنجان -زنجان| استاندار زنجان با اشاره به هدف‌گذاری صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری در استان زنجان گفت: در استان زنجان ماهانه ۵۴۰ میلیارد تومان یارانه واریز می‌شود. اسدالله درویش‌امیری دیروز در چهارمین جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان از نظر صنعتی رتبه سیزدهم و از نظر معدنی رتبه دوازدهم کشور را دارد، عنوان کرد: بخش کشاورزی 33.6درصد، بخش صنعت 31.8درصد و خدمات 35.4درصد از سهم اشتغال استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

ارسال نظر