اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۲:۰۴
کد خبر: ۱۳۸۸۸۶

بانک پارسیان رکورد‌دار شاخص فروش درنظام بانکی

در بیست و یکمین رتبه‌بندی موسوم به  IMI100، براساس نتایج به دست آمده، بانک پارسیان بین 500 شرکت بزرگ کشور، عنوان «شرکت پیشرو»، رتبه دوم از نظر شاخص فروش و رتبه اول در بین تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری را ازآن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان، به پشتوانه اعتماد مشتریان و تلاش کارکنان سخت کوش خود علاوه بر کسب رتبه برتر از IMI100 طی سال‌های پی‌در‌پی، توانسته است همواره در میان 10 شرکت برتر کشور نیز قرار گیرد. در سال جاری با توجه به تراز مالی و فعالیت سال گذشته، 500 شرکت بزرگ مورد رتبه‌بندی قرار گرفتند و بانک پارسیان توانست درخششی دیگری از خود به نمایش گذارد.

سازمان مدیریت صنعتی هدف از رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران را «شفاف‌سازی فضای کسب و کار و جایگاه اقتصادی شرکت‌های ایرانی و رتبه‌بندی آنها از نظر میزان تأثیرگذاری در اقتصاد ملی با هدف گسترش رقابت در فضای کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی» عنوان کرده است.

این رتبه‌بندی بر اساس اطلاعات موجود در صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت‌ها و با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و گسترش رقابت میان آنها و کمک به سیاست‌گذاران‌ اقتصادی کشور انجام می‌شود. شاخص ‌فروش سال 96 و صورت‌های مالی حسابرسی شده در این سال معیار اصلی این رتبه‌بندی است.

تامین سرمایه واحدهای تولیدی اولویت نظام بانکی

گروه بانک و بیمه| رییس کل بانک مرکزی در نهمین گردهمایی روسای موفق شعب بانک‌های کشور در بانک مرکزی گفت: حفظ اشتغال و تولید اولویت نظام بانکی است و باید سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تامین شود. براین اساس، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اولویت نظام بانکی است

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی، با تاکید بر اینکه حفظ اشتغال و تولید اولویت نظام بانکی است تصریح کرد: مدیران عامل بانک‌های خصوصی و دولتی باید در ماه‌های پایانی سال، اولویت خود را تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی قرار دهند و از سخت گیرهایی که مانع تامین نقدینگی این واحدها می‌شوند خودداری کنند.

وی با بیان اینکه نیاز به نقدینگی بعضی از واحدهای تولیدی به دلیل افزایش نرخ ارز افزایش یافته است، افزود: این عوامل نباید مانع فعالیت واحدهای تولیدی شود، بر این مبنا بانک مرکزی حامی تولید و حفظ اشتغال در کشور است و لازم است بانک‌ها در این زمینه به جدیت وارد میدان عمل شوند.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به نقش مهم شعب در پیشبرد امور بانک‌ها بر ضرورت نظارت روسای شعب بر مصارف بانک‌ها تاکید کرد.

مراودات بانکی با کانال مالی ایران و اروپا تضمین می‌شود

گروه بانک و بیمه| عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کانال مالی ایران و اروپا می‌تواند اثر تحریم‌های امریکا را کاهش و سیطره دلار بر اقتصاد کشور را از بین ببرد؛ با این سامانه مراودات مالی و بانکی تضمین شده است.

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با ایبِنا درباره راه‌اندازی کانال مالی ایران و اروپا و اهداف این سامانه گفت: کانال مالی ایران و اروپا بعد از مدت زمان طولانی انتظار بالاخره از سوی کشورهای اروپایی راه‌اندازی شد و عملیاتی خواهد شد و می‌تواند اثر تحریم‌های امریکا در زمینه مبادلات مالی و بانکی را کاهش دهد و نگرانی‌ها و فشار در زمینه ادامه مراودات تجاری و بانکی با اروپا را کاهش می‌دهد؛ همچنین این سامانه سیطره دلار بر اقتصاد کشور را کاهش خواهد داد و با همکاری کشورهای اروپایی همکار می‌توان بخش مهمی از تحریم‌ها را بی‌اثر کرد.نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: کانال مالی اروپا دستاورد تحقق مذاکرات و اقدامات فنی است که می‌تواند مراودات مالی و بانکی را تضمین، تجارت را تسهیل و احیا و سرمایه‌گذاری توسط اروپاییان در کشور را افزایش دهد؛ بر همین اساس باید از این زیرساخت و ظرفیت موجود استفاده شود.

نماینده مردم شبستر با بیان اینکه قوانین و لوایح مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم یکی از مهم‌ترین مسائل برای عملیاتی شدن کانال مالی ایران اروپا است، اظهار داشت: لوایح مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم حرکتی برای استاندارد‌سازی روابط پولی و مالی است که در سامانه ایران و اروپا به آن تاکید شده و باید این مسائل مورد توجه باشد.روز پنج شنبه کشورهای آلمان، فرانسه و بریتانیا از ایجاد و توافق برای عملیاتی شدن کانال مالی اروپا با ایران به منظور انجام تراکنش خبر دادند؛ این کانال مالی ویژه برای همکاری اروپا با ایران INSTEX با عنوان ابزاری برای حمایت تعاملات تجاری نامگذاری شده است. با وجود خروج امریکا از برجام، کشورهای چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و اتحادیه اروپا تعهد خود نسبت به برجام را تا به امروز اعلام کردند و ایجاد این کانال مالی در جهت حفظ برجام و روابط تجاری شرکت‌های اروپایی با ایران است.

 

ارسال نظر