اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۵۲۵

 ارائه تجربه‌ای جدید به مشتریان بانک ایران زمین

 مدیرعامل بانک ایران زمین با تاکید بر حساسیت‌هایی که اکنون نسبت به حمایت از تولید‌کنندگان و تامین مالی بخش‌های تولیدی در سال 1397 وجود دارد، اظهار داشت: آنچه مسلم است، شبکه بانکی به عنوان تامین‌کننده مالی اقتصاد کشور با سال حساسی روبه‌روست که نیاز به آرامش، سیاست‌گذاری صحیح و همراهی سایر بخش‌های اقتصاد برای گذر از شرایط فعلی دارد. به گزارش روابط‌عمومی بانک ایران زمین، عبدالمجید پورسعید مدیرعامل این بانک با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و تغییراتی که در بازارهای مالی در انتهای سال گذشته ایجاد شد، گفت: در کشور ما بانک‌ها به عنوان نخستین تامین‌کنندگان مالی مطرح هستند، بنابراین این بخش از اقتصاد کشور برای اینکه بتواند وظیفه خود را در قبال تولید‌کنندگان و سایر بخش‌های اقتصادی ایفا کند، نیازمند حمایت و سیاست‌گذاری‌های باثبات است.  وی افزود: بانک ایران زمین در سال 1396 با هدف توسعه اقتصاد کشور و حمایت از تولید‌کنندگان داخلی بخش عمده‌یی از منابع خود را در مسیر توسعه و شکوفایی این گردانندگان چرخ‌های اقتصاد کشور به کار گرفت و بر‌اساس بخشنامه‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تامین مالی بنگاه‌های کوچک و رسیدگی به درخواست‌های آنها با سهل‌ترین شرایط را در سال گذشته در اولویت خود قرار داد.  پورسعید با اشاره به شرایط بازارهای مختلف و تاثیر آن بر روند فعالیت بانک‌ها اظهار داشت: عوامل مختلفی بر افزایش قیمت ارز و سکه تاثیر گذاشته است و این تاثیر گاها خواسته یا ناخواسته بر روند سرمایه‌گذاری مردم در بانک‌ها موثر بوده است که امیدواریم با همراهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال 97 شاهد رشد و ثبات اقتصاد کشور باشیم.  وی در ادامه با اشاره به چشم‌انداز بانک ایران زمین گفت: در سال گذشته برمبنای چشم‌انداز بانک که نام آن پرواز 1400 است، تلاش کردیم تا با پیاده‌سازی نقشه راه در بانکداری دیجیتال، مشتریان را در آینده‌یی نزدیک با مفهوم و تجربه‌یی جدید از این صنعت آشنا کنیم که رونمایی از همراه بانک ایران زمین با مفهوم سوپرمارکت مالی در همین راستا بوده است.  پورسعید با اشاره به افزایش سرمایه بانک در سال جاری اظهار داشت: امروز به دنبال ایجاد بستری مناسب جهت حضور تکنولوژی‌های نوین، شرکت‌های دانش‌بنیان، فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها در عرصه بانکداری هستیم. ما معتقدیم آنجایی باید خدمت ارائه کنیم که مردم حضور دارند. بر همین اساس ارائه خدمت در شبکه‌های اجتماعی و ارائه خدمات بر این بستر جزو اهداف نزدیک بانک ایران زمین است. وی در انتها اظهار امیدواری کرد؛ در سال 1397 که از سوی رهبر معظم انقلاب سال حمایت از تولید داخلی نامگذاری شده است، بانک‌ها بتوانند همگام با اقتصاد کشور ایفای نقش کنند.

 بخشودگی جرایم تاخیر تادیه در بانک آینده

بانک آینده با اجرای طرح «نوبهار» فرصتی ویژه جهت تسویه یا به‌روزرسانی مطالبات غیرجاری بانک فراهم کرده است.  طرح «نوبهار» برای تشویق مشتریان بدهکار جهت تسویه مانده مطالبات غیرجاری و با هدف همراهی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی و ایجاد فرصت‌های بیشتر اشتغال در بازه زمانی 15/01/1397 لغایت 31/02/1397 در کلیه شعب بانک آینده در سراسر کشور به مرحله اجرا در می‌آید.  بر اساس این طرح مشتریانی که تا پایان روز کاری 31 اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به تسویه نقدی بدهی‌های تسهیلاتی یا به‌روز‌رسانی اقساط اقدام کنند؛ از مزایای ویژه از جمله: بخشودگی 100درصد جرایم تاخیر تادیه و تخفیف در نرخ سود پس از سررسید برخوردار خواهند شد.  گفتنی است، وصول مطالبات بانکی راهکاری برای گشایش در امر تولید، اشتغال و رونق اقتصادی در کشور است.  با بازگشت منابع تسهیلات پرداخت شده، بانک‌ها می‌توانند نسبت به اعطای تسهیلات جدید و تامین منابع مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی خرد و متوسط و بالطبع حمایت از تولید داخلی اقدام کنند.  مشتریان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به کلیه شعب بانک آینده در سراسر کشور مراجعه فرمایند.

 گام‌های موثر قرض‌الحسنه مهرایران در خدمات درمانی

اقدامات سال ۱۳۹۶حوزه بهداشت و درمان بانک قرض‌الحسنه مهرایران در روز جهانی بهداشت و هفته سلامتی تشریح شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک قرض‌الحسنه مهرایران، این بانک برای تامین بخشی از هزینه‌های درمان بیماری‌های خاص، طرح سفیران سلامت را راه‌اندازی و اجرا کرده است. در این طرح خانواده بیماران می‌توانند با هماهنگی واحدهای مددکاری مراکز پزشکی برای تامین بخشی از هزینه‌های درمان از طرح‌های تسهیلاتی این بانک استفاده کنند. همچنین بانک قرض‌الحسنه مهرایران با هدف گسترش زیرساخت‌های درمانی و در مسیر مبارزه با اعتیاد به عنوان یکی از بلایای اجتماعی در همکاری با مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ایران اقدام به تامین مالی احداث یک مرکز بازپروری مبتلایان به اعتیاد به اعتبار ۲۵میلیارد ریال کرده است. با توجه به اینکه متاسفانه در زلزله اخیر استان کرمانشاه بیمارستان‌های شهرستان‌های سرپل ذهاب و اسلام‌آبادغرب و همچنین مراکز بهداشت زیادی تخریب شده و این امر مشکلات بهداشتی عدیده‌یی را برای مردم منطقه به‌ویژه آسیب‌دیدگان به وجود می‌آورد، بانک قرض‌الحسنه مهرایران در بازسازی سه خانه بهداشت روستایی در مناطق زلزله‌زده به ارزش و اعتبار ۴۵میلیارد ریال مشارکت کرد. شایان ذکر است، بهداشت در واقع زیربنای فعالیت‌های اقتصادی و پیشرفت‌های اجتماعی یک ملت است و سلامت جامعه در گرو رعایت اصول بهداشتی است. در اصل‌های سوم، بیست و نهم و چهل و سوم قانون اساسی بر ضرورت تامین بهداشت و فراهم کردن امکانات بهداشتی، درمان بیماری‌ها و گسترش خدمات درمانی تاکید شده است. پرداخت هزینه‌های بالای خدمات سلامت سبب می‌شود تا افراد کم درآمد بیشتر وقت‌ها خدمات مورد نیازشان را دریافت نکنند و حتی افراد با درآمد متوسط و بالا نیز در زمانی که بیماری شدید و طولانی مدت دارند دچار مشکلات مالی شوند. حفاظت مردم در مقابل پرداخت هزینه‌های سلامت از جیبشان، خطر فقر و نداری را کاهش می‌دهد، چرا که بیماری ناخواسته باعث استفاده از پس‌انداز و فروش سرمایه برای تامین هزینه می‌شود که این امر اثر منفی در آینده فرد و فرزندانشان دارد.

 

ارسال نظر