روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۳۰۱

      مسوولان صداوسیما ممنوع‌التصویری زائری را تکذیب کردند؛تعادل|

در پی انتشار مطالبی درباره ممنوع‌التصویری حجت‌الاسلام زائری، معاون دفتر رییس‌جمهوری به نقل از رییس صدا و سیما اعلام کرد که این موضوع صحت ندارد.  پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «امروز با دکتر علی عسگری رییس محترم صدا و سیما صحبت کردم. درباره مسائل اخیر نکاتی را مطرح کردند که در جای خود درست و قابل توجه است، اما...صراحتاً گفت: حجت‌الاسلام زائری از کارشناسان متعهد مسائل فرهنگی و اجتماعی است و بحث حذف و ممنوع‌التصویری او در تلویزیون صحت ندارد.

   دولت پاکستان معتقد به ارتقای امنیت در منطقه است؛ ایسنا|

‌فرمانده ناوگروه صلح و دوستی پاکستان گفت: برقراری گشت منطقه‌ای با مشارکت کشورهای منطقه به‌ویژه ایران توانسته است امنیت منطقه و خطوط مواصلاتی در اقیانوس هند را تأمین کند.  ‌دریادار محمد سالم در ضیافت شام جمعی از فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی مستقر در ایران به میزبانی ناوگروه پاکستان در بندرعباس افزود: دولت پاکستان معتقد به ارتقاء امنیت در منطقه است و در راستای این هدف نیروی دریایی پاکستان حضور مداومی را در اقیانوس هند جهت مبارزه با دزدان دریایی دارد

   هیچ‌کس نمی‌تواند منکر حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی شود؛ باشگاه خبرنگاران|

عضو حزب اعتدال و توسعه حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی را بی‌دریغ دانست و گفت: هیچ کس نمی‌تواند منکر این مساله شود. اکبر ترکان، در خصوص اظهارات اخیر واعظی مبنی بر عدم ائتلاف دولت با اصلاح‌طلبان گفت: ائتلاف در نظام سیاسی ما تا به حال اتفاق نیفتاده است به دلیل اینکه ما انتخابات کشورمان حزبی نیست و مفهوم ائتلاف برای کشورهایی است که انتخابت در آنان حزبی برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در دو دوره بی‌دریغ از روحانی حمایت کردند، خاطرنشان کرد: اگر حمایت اصلاح‌طلبان نبود، موفقیت روحانی در انتخابات میسر نبود لذا ما قدردان حمایت آنان هستیم و فکر می‌کنیم که آنها بی‌دریغ و بدون هیچ چشم‌داشتی از او حمایت کرده و هنوز هم در حال حمایت هستند.

   نظر کارشناسی درباره حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد اعلام شد؛ میزان|

جعفری دولت‌آبادی از اعلام نظر کارشناسی هیات هفت نفره در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات خبر داد. جعفری دولت‌آبادی در حاشیه نشست بررسی وضعیت پیش فروش خودرو از اعلام نظر کارشناسی هیات هفت نفره در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات خبر داد و گفت: طبق وعده‌ای که به مردم دادیم در دو روز گذشته هیات نظر کارشناسی را اعلام کرده و سه عامل اساسی را مقصر دانسته است. دادستان تهران ادامه داد: راننده، دانشگاه و پیمانکار که مسوول خدمات رسانی در آنجا بوده است مقصر اعلام شدند، راننده فوت کرده است و از طریق بیمه، مبلغ دیه‌ها وصول می‌شود. او اضافه کرد: به بازپرس و دادستان منطقه توصیه کرده‌ایم که اگر خانواده‌ها آمادگی دارند دیه خود را بگیرند طبق مقررات دیه از طریق شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شود.

   برخورد شدید وزارت خارجه با دیپلمات‌های اروپایی؛ ایسنا|

در پی اقدام اتحادیه اروپا در تحریم یک نهاد و دو فرد ایرانی روز سه‌شنبه شش تن از سفیران و کارداران اروپایی با حضور در وزارت امور خارجه سعی داشتند مواضع اتحادیه را توجیه کنند اما با برخورد تند مقام ملاقات شونده مواجه شدند. همچنین در ملاقات روز سه شنبه به علت غیرقابل پذیرش بودن اظهارات دیپلمات‌های اروپایی و استفاده از ادبیات نامناسب، این دیدار در کمتر از ده دقیقه به اتمام رسیده است. بر اساس اطلاع بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه، ایران در چارچوب عمل متقابل اقدامات مقتضی را در رابطه با این رویکرد اتحادیه اروپا اتخاذ خواهد کرد. برخی منابع اعلام کرده‌اند که به دلیل حمایت کشورهای اروپایی از گروه‌های شناخته شده تروریستی و ادامه پناه دادن به عناصر تروریست، جمهوری اسلامی در حال ارزیابی و تجدید نظر در همکاری‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی خود با کشورهای اروپایی است و به زودی تصمیماتی در این خصوص گرفته خواهد شد که حوزه‌های مهمی را در بر می‌گیرد.

   سفر دستیار ارشد وزیر امور خارجه

به مسکو؛ برنا|

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیروز به منظور گفت‌وگو و رایزنی با مقامات فدراسیون روسیه به مسکو سفر کرد. دراین سفر مسائل منطقه به ویژه موضوع سوریه با مقامات این کشور مورد رایزنی و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت .

  دیدار ظریف با وزرای خارجه هند و اسپانیا؛ پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه|

محمد جواد ظریف که برای انجام سفری سه روزه و شرکت در اجلاس رایسینا به هند سفر کرده است، در حاشیه برگزاری این اجلاس با وزیر امور خارجه هند دیدار و در مورد مسائل دو جانبه گفت‌وگو کرد. همچنین وزیر امور خارجه کشورمان با جوزف بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

ارسال نظر