روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۱۸۴

 جلب مشارکت افکار عمومی مهم‌ترین وظایف اهالی خبر است؛پاد|‌رییس‌دفتر رییس‌جمهور در پیامی به مناسبت روز خبرنگار اطلاع‌رسانی صحیح و جلب مشارکت افکار عمومی در دفاع از مصالح و منافع ملی را از مهم‌ترین وظایف امروز اهالی خبر دانست. رییس دفتر رییس‌جمهور در پیامی به مناسبت روز خبرنگار با گرامیداشت این روز، اطلاع‌رسانی صحیح و جلب مشارکت افکار عمومی در دفاع از مصالح و منافع ملی را از مهم‌ترین وظایف امروز اهالی خبر دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی افزایش امید و نشاط در جامعه و آماده‌سازی و روحیه‌بخشی برای گذر از تنگناها و بحران‌ها، رسالتی ملی است که خبرنگاری را تا حد مبارزه‌ای سرشار از حماسه و دلیری اعتلا می‌بخشد و جایگاه خبرنگار را به مقام مجاهده می‌رساند.

 تشریح جزییاتی از موشک کروز هوا پایه سپاه با برد ۱۵۰۰ کیلومتر؛ایسنا‌|یکی از متخصصان نیروی هوا فضای سپاه به تشریح جزییاتی از نحوه عملکرد موشک کروز هواپایه سپاه با برد ۱۵۰۰ کیلومتر و قابل نصب روی هواپیمای سوخو۲۲ پرداخت. او به‌کارگیری موشک‌های کروز زمین پایه، هواپایه و دریاپایه در بردهای مختلف را در ارتش‌های جهان دارای پیشینه و سابقه‌ای طولانی توصیف و تصریح کرد: این موشک‌ها از زمین و دریا بوسیله بوستر و پیشران اولیه پرتاپ شده و با روشن شدن موتورهای مرحله دوم که معمولاً از نوع جت است، مسیر خود را ادامه می‌دهند؛ در نوع هواپایه نیز هواپیما نقش پیشران اولیه را ایفا می‌کنند.

 جزییات دیدار مسوولان کرج با خانواده اوتادی؛فارس| فرماندار کرج از دیدار مسوولان استان البرز با خانواده رضا اوتادی جوان کرجی که در اغتشاشات روز جمعه توسط عوامل ناشناس کشته شد خبر داد. سیروس شفقی گفت: صبح روز شنبه سیزده مرداد به همراه حجت‌الاسلام کریمی امام‌جماعت مسجد محل سکونت مرحوم، عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و خیر‌الله ترخانی سرپرست معاونت سیاسی استانداری البرز برای عرض تسلیت در منزل پدری رضا اوتادی حضور یافتیم.  در این دیدار پدر رضا اوتادی بابیان اینکه خواهرزاده‌اش از شهدای دوران دفاع مقدس است به فرماندار کرج گفت: جوان ما هیچ مشکلی با نظام و انقلاب نداشت و ازاین‌جهت تنها خواهش ما این است که قاتل پسرم دستگیر شود.

 نمی‌گذاریم امنیت کشور خدشه‌دار شود؛ صداوسیما| سردار اشتری در مراسم تودیع ومعارفه فرمانده انتظامی استان یزد گفت: کسانی که به دنبال تخریبند از صف مردم جدا هستند.  فرمانده نیروی انتظامی دیروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به تحریم‌های جدید امریکا علیه کشورمان گفت: این تحریم‌ها برای ما تازگی ندارد و در این چهل سال همواره با آن مواجه بوده ایم. او گفت: امروز با همه این تحریم‌ها از بنیه دفاعی بازدارنده قوی برخورداریم و در بسیاری از حوزه‌ها دستاوردهای ارزشمندی داشته‌ایم.

 بی‌خبری شماری از اعضا از بیانیه منتسب به مجلس خبرگان؛ایرنا| دوشنبه شب که رییس‌جمهوری در قاب تلویزیون در حال گفت‌وگو با مردم بود، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با انتشار بیانیه‌ای از رییس‌جمهوری خواست بدون ملاحظه، تغییرات وسیعی در کابینه صورت دهد. اما برخی از اعضای این مجلس می‌گویند اساساً از وجود چنین بیانیه‌ای اطلاع ندارند. با این حال، پیگیری خبرنگاران از چند عضو مجلس خبرگان رهبری نشان می‌دهد آنان از صدور چنین بیانیه‌ای بی‌اطلاع هستند. آیت‌الله سید هاشم بطحایی، نماینده استان تهران، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی نماینده استان آذربایجان شرقی و آیت‌الله مرتضی مقتدایی نماینده استان اصفهان در گفت‌وگو با ایرناپلاس می‌گویند اطلاعی از چنین بیانیه‌ای ندارند و آن را امضا نکرده‌اند.

 از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌ها علیه ایران محافظت می‌شود؛ ایسنا| آلیستر برت وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه پس از آنکه رییس‌جمهور امریکا تصمیم خود برای بازگرداندن تحریم‌های ایران را عملی کرد، در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی تاکید کرد از شرکت‌های اروپایی در برابر این تحریم‌ها محافظت خواهد شد. وی افزود: اگر شرکتی نگران اقدام قانونی و اجرای آن علیه خود توسط هر نهادی در پاسخ به تحریم‌های امریکا (علیه ایران) است، این شرکت می‌تواند در برابر تحریم‌های واشنگتن محافظت شود. برت در ادامه گفت که شرکت‌ها باید درباره اینکه به تجارت با ایران ادامه دهند یا نه، یک تصمیم تجاری بگیرند که به خودشان بستگی دارد.

 وزیر خارجه کره شمالی با ظریف دیدار کرد؛ سخنگو| «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره‌شمالی که برای دیدار رسمی در تهران به‌سر می‌برد بعد از ظهر سه‌شنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین با ابراز رضایت از روابط دو جانبه و استقبال از گسترش آن، درباره مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای، بین المللی و موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. این اولین سفر یک مقام عالی کره‌شمالی به ایران در دولت دوازهم و بعد از دیدار رهبران امریکا و کره‌شمالی در سنگاپور است. وزیر خارجه کره‌شمالی به درخواست خود و در راستای تعاملات دو جانبه و گسترش روابط به تهران آمده است.

 

 

ارسال نظر