دور دنیا

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۹۰

راهکاری خوشمزه برای افزایش آنتی‌‌‌اکسیدان بدن

مهر انار، میوه‌یی خوشمزه و سرشار از آنتی‌اکسیدان است که از فواید آن می‌توان به مبارزه با تکثیر سلول‌های سرطانی، کاهش چربی یا ابتلا به بیماری قلبی و... اشاره کرد. از یاقوت‌های خوش‌رنگ انار به‌عنوان قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان طبیعی یاد می‌شود. انارها دارای مقادیر قابل توجهی از پلی‌فنول‌هایی مانند تانین‌ها و آنتوسیانین‌ها هستند که می‌توانند برای جلوگیری و درمان سرطان بسیار مفید باشند. آنتی‌اکسیدان موجود در انار نیز آنتی‌اکسیدانی قوی محسوب می‌شود که ضدالتهاب بوده و از تکثیر سلول‌های سرطانی نیز جلوگیری می‌کند. محققان فرانسوی معتقدند، انار نه‌تنها غنی از آنتی‌اکسیدان بوده بلکه می‌تواند ویتامین‌های مورد نیاز بدن مانند ویتامین ب6، سی و فیبر (تسهیل گوارش) را نیز تامین کند. نتایج مطالعات نشان داد، انار می‌تواند میزان چربی‌های بد خون را نیز کاهش دهد.


قبرستان آنلاین با آرامگاه‌های خانوادگی مجازی!

ایسنا محققان ایتالیایی برای زنده نگه داشتن خاطرات عزیزان از دست رفته، قبرستان آنلاین مجازی را با قابلیت‌های مختلف طراحی کرده‌اند. فناوری دیجیتال به سرعت درحال توسعه است و به جنبه‌های زندگی مختلف زندگی، حتی مرگ نیز ورود پیدا کرده است. پیش از این سنگ قبرهای حاوی کدهای QR در قبرستان شهر راسکیلد دانمارک به جای سنگ قبرهای سنتی مورد استفاده قرار گرفت؛ پس از رمزگشایی از این کد با استفاده از پوینده‌های موجود در تلفن همراه، تصویری از فرد متوفی به‌همراه خلاصه‌یی از زندگی وی ارایه می‌شود. اخیرا یک شرکت ایتالیایی ایده قبرستان مجازی را مطرح کرده است. طراحان معتقدند که باتوجه به نبود یک شبکه اجتماعی مناسب برای سوگواری و زنده نگه داشتن خاطرات عزیزان از دست رفته، قبرستان مجازی ایده بسیار مناسبی محسوب می‌شود. از این طریق یک فضای آنلاین مجازی، امکان به اشتراک ‌گذاشتن خاطرات، پیام‌ها و عکس‌های فرد متوفی فراهم می‌شود. در این قبرستان مجازی امکان گذاشتن پیام‌های همدردی، عکس و فیلم ویدیویی و حتی دسته‌گل مجازی وجود دارد. استفاده از این سرویس رایگان است، اما برای خدماتی مانند به‌روزرسانی صفحه یا خرید دسته‌گل مجازی باید وجه پرداخت شود.


سیگار به مغز آسیب می‌رساند

فارس تحقیقات جدید نشان داد که استعمال دخانیات به حافظه، مهارت‌‌ها، زبان فکر و به‌طور کلی به مغز آسیب می‌‌رساند. محققان دریافتند که کشیدن سیگار با ضعیف کردن قسمت حیاتی، به مغز آسیب می‌رساند. در این تحقیقات بیش از 500 مرد و زن سیگاری و غیرسیگاری که به‌طور متوسط 73سال سن داشتند، مورد مطالعه قرار گرفت. اسکن مغز افراد سیگاری نشان داد که در مقایسه با افرادی که سیگاری نبودند از قشر نازک‌تری برخوردار بوده است. این قشر در واقع مکان مهمی برای رخ دادن فرآیندهای فکری مانند حافظه، ‌زبان و درک است. پژوهشگران همچنین دریافتند که ترک سیگار منجر به ترمیم بخشی از ضخامت قشر می‌شود، اما روند آن کند و ناقص است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر