افزایش کیفیت راه ورود به بازارهای بزرگ جهانی

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۹۲۴

احمد کیمیایی بر این باور است که بسیاری از صادرکنندگان خود را معطوف به بازارهای عراق، افغانستان و بازارهای آسیای میانه کردند که البته بازارهای خوبی هستند، اما برای ورورد به بازارهای جهانی، تولیدکنندگان باید کیفیت محصولات خود را افزایش دهند. لازمه ورود به بازارهای بزرگ‌تر به‌طور قطع کیفیت محصولات خواهد بود. عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، در خصوص تاثیرکاهش قیمت نفت بر فعالیت‌های صنایع پتروشیمی پایین دستی گفت: به دلیل اینکه قیمت محصولات پتروشیمی تحت تاثیر کاهش قیمت نفت پایین آمده، میزان نقدینگی کمتر شده است و تولیدکنندگان با دغدغه کمتر به کار خود می‌پردازند. کیمیایی با اشاره به وضعیت صادرات محصولات پتروشیمی، اظهار کرد: اگر بعد صادراتی محصولات پتروشیمی را مورد بررسی قرار دهیم، کشورهایی که محصولات پایین‌دست پتروشیمی محصولاتی مانند پلاستیک و پلیمیری را از ما خریداری می‌کنند به دلیل اینکه قیمت‌ها کاهش داشته است تمایل بیشتری برای خرید از محصولات تولیدی کشور را دارند.

کیمیایی درمورد تاثیر تعیین قیمت خوراک پتروشیمی‌ها بر صنایع پلاستیک گفت: پیش از این و تا انتهای بهار امسال قیمت محصولات پتروشیمی براساس قیمت جهانی و ارز مبادله‌یی که از طرف دولت تعیین می‌شد، مشخص می‌شد، این کار مزیت خوبی برای افرادی که محصولات را دریافت و روی آن فرآوری انجام می‌دادند و سپس آن را صادر می‌کردند، داشت، زیرا در بازارهای صادراتی با قیمت مناسب‌تری محصولات‌شان را عرضه و بازارهای بیشتری در دنیا را جذب خود می‌کردند. عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان کیسه‌های پلی پروپیلن در ادامه گفت: بعد از اینکه در تیر ماه قیمت ارز مبادله‌یی و آزاد و شرایط واگذاری آن تغییر کرد این مزیت از صنایع پایین دستی پتروشیمی‌ها به خود پتروشیمی‌ها منتقل شد و در واقع پتروشیمی‌ها در شرایط فعلی می‌توانند صادرات بهتری انجام دهند. تمام این مسائل به تصمیم‌گیری‌ها باز می‌گردد و چه پتروشیمی‌ها و چه صنایع پایین دستی از این مزیت برای صادرات استفاده کنند تفاوتی ندارد، اما اگر صنایع پایین دستی از این مزیت استفاده می‌کردند از دیدگاه من بهتر بود. زیرا هم اشتغال زایی بیشتر، هم ارزش افزوده و ارزبری بیشتر برای صادرات کشور در پی داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر