سیم‌کارت گردشگر همراه اول برای تورلیدرهای بین‌المللی

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۴۲

همزمان با هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، تورلیدرهای برتر جهان با سیم‌کارت گردشگر همراه اول در ایران حضور دارند. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مراسم افتتاحیه هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، صبح دیروز با حضور روحانی رییس‌جمهوری کشورمان در سالن اجلاس سران برگزار شد. رییس‌جمهور در این مراسم با اشاره به اینکه ایران به جهانیان نشان داد که کشور صلح و دوستی است، گفت: دیگر نمی‌توان بین ملت‌ها دیوار کشید؛ امروز روز همسایگی در جهان است و فناوری ارتباطات فاصله‌ها را کمتر کرده است.

۳۵۰ راهنمای گردشگری از ۵۰ کشور در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری به مدت ۹ روز در ایران حضور دارند و اپراتور اول با توجه به همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با سیم‌کارت گردشگری به ارائه خدمات مبتنی بر موبایل به گردشگران می‌پردازد.

گفتنی است، سال گذشته بنا به توافق راهبردی که بین اپراتور اول و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام سیم‌کارتی با عنوان «سیم‌کارت گردشگر» برای رفاه حال گردشگران و پاسخگویی به نیازهای آنان طراحی شد و در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری که جمعی از مدیران ارشد دولت در آن حضور داشتند، از آن رونمایی شد.

کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین گردهمایی راهنمایان جهان است. این رویداد هر 2 سال یک‌بار و زیرنظر مستقیم فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری (WFTGA) در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود.

هفدهمین دوره کنوانسیون امسال با شعار «ایران؛ مردمانی مهربان با آغوش باز، فرهنگی کهن و پر رمز و راز» در ایران در حال برگزاری است. ایجاد ارتباط میان صنعت گردشگری کشورهای عضو و ارتقای دانش و اخلاق حرفه‌یی مرتبط بر اساس استانداردهای روز از مهم‌ترین اهداف این کنوانسیون است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت آشنایی بیشتر با سیم‌کارت گردشگر همراه اول، به پرتال این اپراتور به نشانی www.mci.ir مراجعه کنند.

همکاری همراه اول در ارائه کنتور هوشمند گاز

در همین خصوص همراه اول و شرکت ملی گاز ایران جهت هوشمندسازی کنتورهای گاز کشور بر بستر اینترنت اشیا (IoT)، تفاهمنامه همکاری امضا کردند. همراه اول، به عنوان اپراتور پیشگام در صنعت اینترنت اشیا و شهر هوشمند، با امضای تفاهمنامه‌یی با شرکت ملی گاز ایران درخصوص هوشمندسازی کنتورهای گاز کشور بر بستر اینترنت اشیا (IoT)، گام بزرگی در جهت مدیریت هرچه بهتر انرژی در کشور برداشته است. در همین راستا، همراه اول جهت فراهم‌‌ کردن بستر مناسب برای هوشمندسازی کشور، در حال توسعه بزرگ‌ترین زیرساخت نرم‌افزاری و همچنین پلتفرم لازم جهت پیاده‌سازی اینترنت اشیا و شبکه‌‎‌های کم‌مصرف با پوشش گسترده (LPWAN) در کشور است.

یکی از این راهکارها استفاده از کنتورهایی است که به صورت روزافزون در سراسر دنیا مورد استفاده صنایع مربوط به انرژی قرار گرفته‌ است؛ این کنتورها با هزینه کاملا به‌صرفه، امکان جمع‌آوری و انتقال داده‌های مربوط به مصرف هر واحد را بر بستر ارتباطات همراه فراهم آورده است. با اجرای این طرح ملی و بهینه‌سازی الگوهای مصرف، کمک شایانی به امکان کاهش هزینه‌های مصرفی و مدیریت هرچه‌ بهتر محیط پیرامون برای شرکت‌ها و خانوارها فراهم می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر