مصوبه جدید شورای پول و اعتبار مجامع بانک‌ها را به هم ریخت

۱۳۹۳/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶

شورای پول و اعتبار اخیرا بانک‌ها را ملزم به برگزاری مجمع عمومی عادی فوق‌العاده براساس اساسنامه جدید کرده است؛ گرچه این مجامع برگزار شد اما برای بسیاری از بانک‌ها به دلیل اشکالات حقوقی، قانونی و محتوایی اساسنامه دردسرساز شده است.

به گزارش مهر، بعد از تعیین تکلیف شورای پول و اعتبار در مورد اجبار بانک‌های تجاری غیردولتی جهت تشکل مجمع عمومی عادی فوق‌العاده با دستور «تصویب اساسنامه جدید طبق نمونه مصوب شورای پول و اعتبار» تا قبل از پایان تیر 1393، مجامع فوق‌العاده بانک‌های مزبور عمدتا در موعد تعیین شده دعوت شدند، اما به دلایل مختلف یا مجامع مزبور به‌علت عدم حضور اکثریت سهامداران به حد نصاب رسمی نرسید یا بعضا بعد از رسمیت یافتن جلسه، سهامداران حاضر با توجه به اشکالات حقوقی، قانونی و محتوایی که نسبت به «اساسنامه نمونه» داشتند از تصویب آن خودداری کردند.

در بین بانک‌هایی که اساسنامه جدید در مجامع فوق‌العاده آنها به تصویب نرسید می‌توان به اسامی بانک‌های صادرات، ملت، تجارت، پاسارگاد، پارسیان، اقتصاد نوین، سامان، سینا و... اشاره کرد. ایراد مشترکی که سهامداران مطرح می‌کردند از جمله «حجیم بودن» اساسنامه نمونه تنظیم شده و «درج عبارت‌های قانونی در متن اساسنامه» است که به اعتقاد آنها ممکن است در اثر تغییر قوانین مزبور، موجب تغییر چند باره اساسنامه شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر