تازه خبر

۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۹۰

خرید گوجه‌فرنگی در استان بوشهر به دستور وزیر

ایرنا رییس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: با دستور وزیر جهادکشاورزی خرید گوجه‌فرنگی با قیمت هر کیلوگرم سه‌هزار ریال در این استان از امروز آغاز شد. محمدتقی منوچهری افزود: درروزهای اخیر به‌دلیل عرضه بیش از نیاز گوجه‌فرنگی در بازار کشور، کشاورزان استان بوشهر با افت شدید قیمت و حتی مشکل نبود مشتری روبه‌رو شدند. وی اضافه کرد: این مشکل طوری حاد شد که بسیاری از کشاورزان محصول تولیدی خود را به‌دلیل نداشتن خریدار رها کردند اما با پیگیری‌های صورت‌گرفته و موافقت و دستور وزیر جهادکشاورزی با خرید محصول گوجه‌فرنگی استان بوشهر این مشکل برطرف شد. منوچهری بیان کرد: امسال بیش از600هزارتن گوجه‌فرنگی خارج از فصل دراستان بوشهر تولید شد که بیشترین سطح کشت و تولید مربوط به شهرستان‌های دیر، دشتی و دشتستان است.


شامپوهای CLEAR و PANTENE تقلبی هستند

ایسنا نماینده و بازرس ویژه رییس سازمان غذا و دارو و مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات از توزیع دو نوع شامپوی تقلبی و جعلی در بازار خبر داد.

مهندس علی‌اکبر جعفریاری، گفت: این شامپوها با برندهای CLEAR و PANTENE هر دو دارای برچسب تقلبی با شماره (2370818058924515) هستند و دارای محتویات غیربهداشتی بوده و به هیچ‌وجه مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست. جعفریاری در ادامه گفت: از مصرف‌کنندگان تقاضا داریم که در هنگام خرید حتما به اصل‌بودن کالا از‌طریق کنترل برچسب‌های اصالت اطمینان پیدا کنند و درصورت مشاهده هرگونه کالای تقلبی در بازار حتما موارد را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند. نماینده و بازرس ویژه رییس سازمان غذا و دارو گفت: با متخلفان کالاهای تقلبی و هرگونه تخلف حتی تخلف جزیی برخوردهای قانونی خواهد شد و پرونده آنها به دستگاه‌های مربوطه ارسال و معرفی می‌شود. بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در پایان گفت: فروشندگان این نوع کالاها باید آنها را به شرکت‌های توزیع و پخش مرجوع کنند.


درخواست افزایش نرخ خرید پیله‌ تر ابریشم

ایرنا استاندار گیلان در نامه‌یی خطاب به رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و برای ایجاد انگیزه برای رونق کسب‌وکار خواستار افزایش نرخ خرید تضمینی پیله‌تر ابریشم شد. محمدعلی نجفی در این نامه با اشاره به اینکه حدود 50درصد از نوغانداری کشور در استان گیلان فعال هستند، نوشته است: نقش قیمت محصولات کشاورزی به‌عنوان مهم‌ترین مولفه موثر در برآورد درآمد و ایجاد انگیزه کسب‌وکار و فعالیت مولد اقتصادی، انکارناپذیر است پیشنهاد می‌شود قیمت تضمینی پایه هر کیلو پیله‌تر ابریشم برای سال آینده 166هزار و 500ریال باشد. وی با اشاره به حمایت وزارت جهادکشاورزی از پیشنهاد این قیمت خاطرنشان کرده است: با وجود افول شدید نوغانداری در کشور از سال1380 تا 1390، در‌حال‌حاضر بررسی‌ها نشان‌دهنده تمایل نوغانداران به تولید پیله‌تر ابریشم و افزایش نسبی تولید از سال1391 تا 1393 بوده است که شاید، مهم‌ترین دلیل آن مولفه تعیین قیمت تضمینی پایه پیله‌تر ابریشم در طول سه‌سال گذشته است.

قیمت تضمینی پیله‌تر ابریشم در سال‌های 1391، 1392 و 1393 به‌ترتیب 86، 110 و 130هزار ریال بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر