دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۹۱۴

تیک‌تاک باید درباره اتهامات نقض قوانین اتحادیه اروپا پاسخگو باشد

اتحادیه اروپا به تیک‌تاک یک ماه فرصت داده تا درباره نقض قوانین مربوط به حمایت از مصرف‌کننده و حفاظت از کودکان در برابر تبلیغات پنهان پاسخگو باشد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، تیک‌تاک یه ماه فرصت دارد تا درباره شکایات مربوط به نقض قوانین حمایت از مصرف‌کننده اتحادیه اروپا و همچنین ناتوانی در حفاظت از کودکان در مقابل تبلیغات مخفی و محتوای نامناسب پاسخگو باشد. این اپ چینی که به شرکت بایت‌دنس تعلق دارد، میان نوجوانان سراسر جهان محبوبیت زیادی دارد اما چند رویداد نگرانی‌هایی را درباره حریم خصوصی و سیاست‌های امنیتی آن به وجود آورده است. در همین راستا کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد مذاکراتی با تیک‌تاک و گروه‌های حمایت از مصرف‌کننده آغاز کرده تا عملکرد تجاری و قوانین آن را بررسی کند. به گفته دیدیه ریندرز، کمیسیونر قضایی اتحادیه اروپا، شیوع کووید ۱۹ به گسترش فرآیند دیجیتالی شدن منجر شده و این امر ریسک‌های جدیدی را به خصوص برای مصرف‌کنندگان در معرض خطر به وجود آورده است. تیک تاک اعلام کرد اخیراً مذاکراتی با کمیسیون حمایت از مصرف‌کننده ایرلند و آژانس مصرف‌کننده سوئد آغاز کرده است. در بیانیه این اپ آمده است: ما گام‌هایی را برای حفاظت از کاربران جوان‌تر مان برداشته‌ایم از جمله آنکه حساب کاربری تمام کاربران کمتر از ۱۶ سال به‌طور پیش‌فرض خصوصی هستند یا دسترسی به پیام مستقیم این کاربران غیرفعال شده است. همچنین کاربران زیر ۱۸ سال نمی‌توانند هدیه‌های مجازی بخرند، ارسال یا دریافت کنند. ما قوانین سختگیرانه‌ای درباره ممنوعیت تبلیغات مستقیم برای افراد زیر سن قانونی داریم.

واتس‌اپ عقب‌نشینی کرد

واتس‌اپ در بیانیه‌ای اعلام کرد حساب کاربرانی که آپدیت جدید را قبول نکنند، محدود نخواهد شد. به گزارش مهر به نقل از ورج، در اوایل ماه جاری میلادی واتس‌اپ اعلام کرد کاربرانی که آپدیت جدید قوانین آن را تا ۱۵ می‌قبول نکنند، به تدریج قابلیت‌های حساب کاربری آنها محدود می‌شود. اما اکنون فیس‌بوک تغییر جهت داده است. درنتیجه حساب کاربرانی که آپدیت جدید آن را قبول نکنند، محدود نخواهد شد. آپدیت جدید واتس‌اپ که طبق آن اطلاعات کاربران با شرکت فیس‌بوک و زیرمجموعه‌های آن به اشتراک گذاشته می‌شود، سردرگمی و انتقادات زیادی به وجود آورده است. واتس‌اپ ادعا می‌کند بیشتر کاربران آپدیت جدید را پذیرفته‌اند و کاربرانی که آن را قبول نکرده‌اند به آنها یادآوری می‌شود. در بخشی از بیانیه واتس‌اپ آمده است: ما همچنان گاه به گاه به کاربران یادآوری خواهیم کرد و به آنها اجازه خواهیم داد که آپدیت را بپذیرند.

هجوم شرکت‌های انرژی امریکا برای خرید بیمه سایبری

پس از حمله سایبری به خط لوله انتقال سوخت امریکا، شرکت‌های انرژی این کشور سعی دارند بیمه سایبری بخرند تا خود را در برابر چنین حملاتی محافظت کنند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، پس از حمله سایبری به شرکت خط لوله انتقال سوخت کلونیال پایپ لاین، شرکت‌های انرژی امریکایی برای خرید بیمه سایبری صف کشیده‌اند. این درحالی است که پیش‌بینی می‌شود حق بیمه سایبری برای این شرکت‌ها بیش از پیش افزایش یابد. در پی حمله باج‌افزاری به شرکت کلونیال در ۷ ماه می، بزرگ‌ترین شبکه خط لوله انتقال سوخت امریکا به مدت چند روز تعطیل شد. شرکت‌های خط لوله به شبکه‌های الکترونیکی اتکا دارند و به همین دلیل در معرض حملات بیشتری قرار دارند. از سوی دیگر شرکت‌های بیمه تصمیم دارند حق بیمه سایبری را در صنایع مختلف از ۲۵ به ۴۰ درصد برسانند. با وجود آنکه حملات سایبری افزایش یافته‌اند اما در حال حاضر فقط نیمی از شرکت‌های خط لوله امریکا بیمه سایبری خریده‌اند. 

 

ارسال نظر