نصب کارتخوان مشمول تسهیلات کرونا نیست

۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۳۱۵

سازمان امور مالیاتی در گزارشی اعلام کرده است که نصب صندوق مکانیزه و کارتخوان 15 گروه مشمول ارتباطی با کرونا نداشته و در این زمینه افراد منتظر ارایه تسهیلات به خاطر کرونا نباشند. همچنان‌که معاون سازمان امور مالیاتی گفت: از ابتدای سال اصناف و گروه‌های فراخوان شده برای نصب صندوق مکانیزه فروش و کارتخوان مالیاتی مکلف به اجرای تکالیف هستند و این موضوع ارتباطی با کرونا ندارد.

شیوع بیماری کرونا منجر به آن شده که بسیاری از ورود به سازمان‌هایی که مراجعان حضوری دارد صرف نظر کنند. یکی از این سازمان‌ها سازمان امور مالیاتی است که گرجه همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و مالیات ستانی را تعطیل نکرده ولی در برخ موارد تسهیلاتی را به مودیان ارایه کرده است که مویان بتوانند به صورت غیرحضوری امور خود را پیش ببرند. حالا ولی سازمان امور مالیاتی می‌گوید این تسهیلات شامل نصب صندوق مکانیزه و کارتخوان نمی‌شود. محمود علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، معاون سازمان امور مالیاتی در مورد مشمولان نصب صندوق مکانیزه فروش و ثبت کارتخوان‌های مالیاتی گفت: از ابتدای سال ۹۹ اصناف و گروه‌های فراخوان شده مکلف هستند رویدادهای مالی خود را در سامانه مالیاتی ثبت کنند و اگر این اتفاق رخ ندهد مشمول جریمه خواهند شد.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سوال که در شرایط کرونا امکان ثبت نام وجود نداشت، بیان کرد: ثبت نام یا عدم ثبت نام ارتباطی با مساله کرونا نداشت چرا که آخرین مهلت مربوط به دی ماه بود و آن موقع ویروس کرونا مطرح نبود. این اقدام به موجب قانون از ابتدای سال ۹۹ اجرایی خواهد شد و همه گروه‌ها مکلف هستند تا از پایانه فروشگاهی و پوز استفاده کرده و تمام رویدادها امر دخل و خرج و هزینه‌ها و سایر مباحث را ثبت کنند تا مشمول جریمه نشوند.

علیزاده در مورد جلسه با نظام پزشکی و حمایت مالیاتی از پزشکان تصریح کرد: در این راستا یک جلسه گذاشتیم اما در مورد بسته حمایتی مالیاتی تصمیمی گرفته نشد. پزشکانی که طبق بند یک تبصره ۶ بودجه تمکین کرده باشند سازمان امور مالیاتی تمهیدات و تسهیلاتی را همانطور که بقیه اصناف و گروه‌ها اعطا می‌کند به این افراد نیز خواهد داد. باید توجه داشت که مابقی نیز باید به قانون تمکین کنند و انتظار تسهیلات نیز نداشته باشند.

وی افزود: سامانه سازمان مالیاتی باز است و درصورتی که مودیان موفق به ثبت نام نشده‌اند می‌توانند اقدام کنند.

 

ارسال نظر