8 برنامه کلان برای فعال کردن بخش تولید

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۸۲۹

رییس سازمان برنامه و بودجه از ایجاد 988 هزار فرصت شغلی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: 8 برنامه کلان برای فعال کردن بخش تولید توسط دولت تدوین و اجرایی شده است.

به گزارش «تعادل»، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در نشست مشترک میان مجلس شورای اسلامی و دولت با هدف حمایت از رونق تولید ملی، با اشاره و تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی به منظور تحقق رونق تولید در کشور بیان کرد: در این راستا تبصره ۱۸ از قانون بودجه فعال شد و خوشبختانه در سال‌های اخیر مجلس شورای اسلامی به خوبی به بخش‌های تولید و اشتغال توجه داشته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه ۸ برنامه کلان برای فعال کردن بخش تولید توسط دولت تدوین و اجرایی شده است، افزود: نوسازی بافت‌های فرسوده، بخش کشاورزی، میراث فرهنگی، صنعت و معدن و فرهنگ و هنر همگی بخش‌هایی هستند که در این برنامه مورد توجه قرار گرفته‌اند.محمد باقر نوبخت اضافه کرد: هدف دولت این است که با اجرای برنامه‌های مربوطه، 270 هزار فرصت شغلی را در حوزه صنعت و معدن ایجاد کند و در این باره سازمان برنامه و بودجه کشور با تمام دستگاه‌ها هماهنگی و توافق کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که دولت انجام داده است و همچنین با تحقق برنامه‌های صورت گرفته، حدود ۹۸۸ هزار فرصت شغلی در طی سال جاری در کشور ایجاد می‌شود، از طرف دیگر یکی از اقدامات مثبتی که توسط دولت صورت گرفته است، ایجاد و رونق اشتغال در مناطق روستایی و عشایری است و در این رابطه با مصوبه مجلس شورای اسلامی، یک و نیم میلیارد دلار اعتبار برای به انجام رساندن این کار در نظر گرفته شده است.

 هدف ما به صفر رساندن میزان اتکا به منابع نفتی است

همچنین محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشوردر جمع معاونان، مدیران و کارکنان این سازمان و سازمان‌های تابعه و نیز سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها که از طریق ویدئوکنفرانس، شنونده این جلسه بودند، با اشاره به ضرورت انجام اصلاحات ساختاری بودجه اظهار کرد: دغدغه ما این است که چگونه برنامه‌ریزی کنیم که میزان اتکا به منابع نفتی به صفر برسد و این امر امکان‌پذیر نخواهد بود مگر آنکه سند مالی قوی و همه‌جانبه‌ای تنظیم کنیم.

نوبخت ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه کشور در میان سازمان‌ها و نهادهای مختلف، با توجه به شرایط حساسی که بر کشور حاکم است، مسوولیت ممتاز و شاخصی دارد و ما باید بتوانیم در این مقطع تاریخی، نقش و ماموریت‌مان را ایفا کنیم. نوبخت تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع امسال باید بتوانیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی و تدبیر کنیم که منابع و مصارف کشور با هم تناسب داشته باشند.

وی اظهار کرد: من از مجموعه همکارانم در این سازمان و سازمان‌های تابعه و نیز سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها قدردانی می‌کنم که با تلاش و اهتمام دلسوزانه‌ای که انجام دادند، خود را در برابر تمام مسائل و مشکلات کشور مسوول می‌دانند و به شایستگی، ماموریت‌های محول را ایفا می‌کنند که باعث مباهات است.

دکتر نوبخت در ادامه اظهارات خود با اشاره به تحریم‌های شدیدی که از سوی دشمنان ملت ایران وضع شده، گفت: بی‌تردید و به یاری خداوند متعال و با اتحادی که بین مردم و مسوولان هست، این روند گذار را با موفقیت طی خواهیم کرد.

همچنین در ادامه این مراسم که با هدف تشریح راهبردهای سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود، معاونان و نمایندگان معاونت‌های این سازمان، گزارشی کوتاه از برنامه‌های در دست انجام خود برای سال جاری ارایه کردند.

 

ارسال نظر