تغییرات فضای کسب و کار احساس خواهد شد

۱۳۹۶/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۴۳۹

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از شناسایی ۹هزار سرویس بین‌دستگاهی در کشور خبر داد و اظهار کرد: برای بهبود فضای کسب وکار لزومی ندارد که به همه دستگاه‌ها توجه کنیم بلکه باید دستگاه‌هایی که ۷۰درصد استعلامات مجوزها از آنها گرفته می‌شود وارد عرصه تسهیل شوند که این دستگاه‌ها شامل قوه قضاییه، نیروی انتظامی، وزارت اقتصاد و وزارت کشور هستند و در آینده نزدیک مردم تغییرات فضای کسب وکار را در کشور احساس خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، حسین میرشجاعیان‌حسینی روز گذشته در جلسه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان کرمان با بیان این مطلب که فضای کسب وکار به نظام اداری و بروکراسی ایران پیوند خورده است، تصریح کرد: بخشی از این پیوند به سیستم‌های سازوکار و بخشی دیگر مربوط به محیط‌های بیرونی است.

وی شعار دولت یازدهم را بهبود فضای کسب وکار اعلام و عنوان کرد: از ابتدای دولت یازدهم یک هیات فراقوه‌یی تحت عنوان مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوز فضای کسب وکار در راستای بهبود فضای کسب وکار تشکیل شد. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از اقدامات هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوز فضای کسب وکار سخن به میان آورد و عنوان کرد: این هیات در گام نخست یک سامانه تحت عنوان «ایران مجوز» راه‌اندازی کرده که تاکنون حدود ۲هزار مجوز در این سامانه ثبت شده که در گام بعدی به بررسی مجوزها براساس اسناد قانونی سوق پیدا کرده است.

وی از شناسایی ۹هزار سرویس بین‌دستگاهی در کشور خبر داد و اظهار کرد: برای بهبود فضای کسب وکار لزومی ندارد که به همه دستگاه‌ها توجه کنیم بلکه باید دستگاه‌هایی که ۷۰درصد استعلامات مجوزها از آنها گرفته می‌شود وارد عرصه تسهیل شوند که این دستگاه‌ها شامل قوه قضایی، نیروی انتظامی، وزارت اقتصاد و وزارت کشور هستند و در آینده نزدیک مردم تغییرات فضای کسب وکار را در کشور احساس خواهند کرد.

شجاعیان‌حسینی با بیان این مطلب که دنیا به سمت ایجاد سیستم‌های هوشمند حرکت کرده است تا مشکلات کسب وکار را حل و فصل کند، ادامه داد: مرکز ملی پایش فضای کسب وکار سعی می‌کند فضای کسب وکار را پایش کند.

وی تاکید کرد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری دستگاه‌ها باید توسعه پیدا کند و هیات‌های فراقوه‌یی برای مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای فضای کسب وکار در جاهایی که خلأ وجود دارد، وارد می‌شود.

 

ارسال نظر