هورمون قابل مصرف در صنعت مرغداری وجود ندارد

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۸۲۷
هورمون قابل مصرف در صنعت مرغداری وجود ندارد

اردبیل|

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در صنعت مرغداری و پرورش طیور در استان هیچ موردی از وجود هورمون قابل مصرف گزارش نشده است. صادق صالحی اظهار کرد: اصلاح ژنتیکی جوجه‌ها و ضریب تبدیل آنها از نظر مواد غذایی همواره از سوی دامپزشکی استان رصد می‌شود و در حال حاضر طیور تولید شده در مرغداری‌های استان اردبیل به بازار روسیه صادر می‌شود.

وی با یادآوری اینکه بازار روسیه از نظر اعمال موارد بهداشتی در سطح بسیار بالایی قرار دارد، خاطرنشان کرد: کشتارگاه آرتا جوجه سبلان به عنوان بزرگ‌ترین کشتارگاه طیور کشور در اردبیل افتتاح شده و زمینه صادرات مرغ و فرآورده‌های آن را به کشورهای مختلف به ویژه روسیه فراهم کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه هفته گذشته نخستین محموله کشتارگاهی از این مجتمع راهی کشور عراق شد، تصریح کرد: این مجتمع با خطوط تولید مجهز و اتوماتیک بدون دخالت دست در خدمت تولید و تامین طیور مورد نیاز استان است که در کنار آن ذبح اسلامی در این مجتمع به صورت کامل رعایت می‌شود. صالحی با یادآوری اینکه در این مجتمع گوشت به صورت آماده طبخ ارائه می‌شود، اضافه کرد: جانمایی فازهای بعدی این مجتمع مشخص شده و با ورود دستگاه‌ها از کشورهای هلند و فرانسه به زودی این فازها که در منطقه و کشور بی‌نظیر است، افتتاح شده و محصولات متعدد پروتئینی تولید و صادر خواهد شد.

صالحی خاطرنشان کرد: در تمام کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی استان این ناظران حضور دارند و علاوه بر نظارت بر بهداشت کشتارگاه‌ها ذبح شرعی در این کشتارگاه‌ها را نیز دنبال می‌کنند.

 

ارسال نظر