روی خط نیرو

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۵۱۵

کاهش اوج مصرف برق در روز جمعه

پاون| اوج مصرف برق در روز جمعه 30تیر ماه درحالی عدد 46هزار و 816 مگاوات را ثبت کرد که در مدت مشابه سال قبل رکورد بی‌سابقه مصرف 52 هزار و 692 مگاوات برای صنعت برق ثبت شده بود.

روز جمعه پیک مصرف برق درحالی عدد 46هزار و 816 مگاوات را ثبت کرد که در مدت مشابه سال قبل رکورد بی‌سابقه 52 هزار و 692 مگاوات مصرف برای صنعت برق ثبت شده بود؛ البته این اتفاق به دلیل تعطیلی مراکز عمومی و دولتی در روز جمعه رخ داده است. کاهش مصرف برق در روز جمعه و همزمانی آن با پیک مصرف برق در سال گذشته از این منظر می‌تواند یک امتیاز باشد که در روزهای اخیر ما شاهد افزایش بیش از 11هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم. امری که به گفته کارشناسان صنعت برق، تداوم آن می‌توانست پایداری شبکه برق را که برای مدت 15سال هیچگونه خاموشی سراسری را تجربه نکرده است با خطر مواجه کند. میزان مبادلات برق در روز جمعه حدود یک‌هزار و 928مگاوات بوده که از این میزان سهم صادرات یک هزار و 316مگاوات و سهم واردات 600 مگاوات بوده است.

 

افت 8 درصدی روان‌آب‌ها

ایلنا| شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد؛ از ابتدای مهر ماه گذشته تا پایان خرداد ماه جاری، حجم روان‌آب‌های کشور در مقایسه با سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است. براساس آخرین آمار ثبت شده در شرکت مدیریت منابع آب ایران از ابتدای مهر ماه گذشته تا پایان خرداد ماه جاری، حجم روان‌آب‌های کشور در مقایسه با سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است. بنابر این گزارش میزان حجم روان‌آب‌های کشور که تا خرداد ماه سال گذشته 50 میلیارد و 872 میلیون مترمکعب بوده در پایان خرداد ماه سال جاری با 8درصد کاهش به 46میلیارد و 746میلیون مترمکعب رسیده است.

براساس این گزارش، بیشترین حجم کاهش روان‌آب‌ها در حوضه‌های آبریز اصلی کشور در حوضه ارومیه با 39درصد و کمترین حجم کاهش روان‌آب‌ها مربوط به حوضه دریای خزر با 5 درصد کاهش بوده است همچنین حوضه‌های آبریز قره قوم و خلیج فارس نیز به ترتیب با 17و 12درصد کاهش حجم روان‌آب مواجه بوده‌اند. حجم روان‌آب‌های موجود در تمام 6 حوضه آبریز اصلی کشور با کاهش مواجه نبوده بلکه دو حوضه آبریز مرزی شرق و مرکزی در مقایسه با مدت مشابه یاد شده در سال گذشته با افزایش حجم روان‌آب مواجه بوده‌اند. بر همین اساس حوضه آبریز مرزی شرق که در سال آبی گذشته با حجم 206میلیون متر مکعب روان‌آب روبه‌رو بوده امسال با 57 درصد افزایش به 324میلیون مترمکعب و حوضه آبریز مرکزی نیز که در سال آبی گذشته از حجم 7میلیارد و 405میلیون مترمکعب برخوردار بوده است؛ در سال آبی جاری با 20درصد افزایش از 8 میلیارد و 913میلیون متر مکعب روان‌آب برخوردار است.

 

ارسال نظر