ایرانشهر

۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۰۲:۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۸۷۶۸۷

هشدار درباره پیشروی یک نقطه رانشی در جاده کندوان 

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چالوس درباره احتمال پیشروی بیشتر یک نقطه رانشی در جاده کندوان که تصاویرش طی ساعات گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، هشدار داد.

به گزارش ایرنا، روز شنبه ۲۱ اسفند ماه تصاویری از ترک‌های طولی ایجاد شده در یک جاده در شبکه‌های اجتماعی شهرستان‌های نوشهر و چالوس از سوی برخی از کاربران منتشر و ادعا شده که مربوط به جاده کندوان است.

مهدی صفایی در گفت‌وگو با ایرنا، تایید کرد که تصاویر منتشر شده مربوط به محدوده پل زنگوله خط شمال به جنوب جاده کندوان است ولی جدید نیست.

وی توضیح داد: فرونشست زمین در این نقطه از جاده مربوط به بیش از یک سال پیش است ولی قبلا طول این مسیر رانشی کمتر از یکصد متر بود، اما اکنون به خاطر بارندگی‌های مستمر، ریزش برف و دیگر تغییرات جوی به حدود ۲۰۰ متر رسیده است و درصورت ترمیم نشدن می‌تواند تهدید جدی برای خودروهای عبوری تبدیل شود.

صفایی گفت: از زمان ایجاد ترک‌ها در سطح جاده تاکنون مکاتبات زیادی با مسوولان استانی به منظور تامین اعتبار جهت ترمیم این نقطه رانشی صورت گرفت و حتی هفته پیش مکاتبه‌ای در این زمینه مبنی بر فرارسیدن سال جدید و آغاز اوج سفرهای نوروزی با دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام گرفت که متاسفانه تا این لحظه اعتباری در این بخش داده نشد.

جاده کندوان با قدمت حدود ۸۸ سال، ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که نیمی مربوط به حوزه جغرافیایی استان مازندران و بقیه آن نیز جزو استان البرز است. طبق آمارهای رسمی روزانه دستکم ۳۵ هزار دستگاه خودرو در این جاده تردد می‌کنند.

توافق برای ساخت بزرگراه  ۵۵ کیلومتری زنگزور-نخجوان

در سفر وزیر راه و شهرسازی ایران به کشور آذربایجان، دو کشور برای احداث یک بزرگراه جهت اتصال «زنگزور» به نخجوان به توافق رسیدند. به گزارش تسنیم، در دیدار رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با رییس‌جمهوری آذربایجان، الهام علی‌اف دو طرف یادداشت تفاهمی برای ساخت بزرگراه 55 کیلومتری جهت اتصال زنگزور آذربایجان به جمهوری نخجوان امضا کردند. این بزرگراه به عنوان بخشی از کریدور شمال-جنوب است که تاثیر بسزایی در ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل دو کشور و انتقال برق خواهد داشت.  رییس‌جمهور آذربایجان در این نشست از مشارکت شرکت‌های ایرانی در بازسازی مناطق آزادراه شده قدردانی شد. در این گفت‌وگو بر اهمیت همکاری‌های دوجانبه جمهوری آذربایجان و ایران در زمینه حمل و نقل برای دو کشور، منطقه و در سطح بین‌المللی تاکید شد. همچنین طرفین از اهمیت راه‌اندازی پروازها استقبال کردند. بر اساس این گزارش، توافقنامه ساخت بزرگراه 55 کیلومتری زنگزور-نخجوان با حضور رییس‌جمهوری آذربایجان بین شاهین مصطفی‌اف معاون نخست وزیر و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امضا شده است. وزیر راه و شهرسازی ایران در دیدار با رییس‌جمهوری آذربایجان با تأکید بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل‌ونقل گفت: پیوستگی فرهنگی ملت‌های دو کشور همیشه موجب رشد و توسعه روابط دوستانه و برادرانه شده است. قاسمی در دیدار با الهام علی‌اف رییس‌جمهور آذربایجان با ابراز خرسندی از توسعه همکاری‌های دو کشور اظهار کرد: گشایش‌های سرزمینی در جمهوری آذربایجان فرصت مناسبی را برای همکاری‌های منطقه‌ای ایجاد کرده است. وی افزود: امضای تفاهم‌نامه ایجاد ارتباط جاده‌ای بین نخجوان و مناطق غربی جمهوری آذربایجان از مسیر خاک ایران را جلوه‌ای از روابط دوستانه ارزیابی می‌کنیم و اطمینان داریم این گذرگاه جدید گشایش‌های جدیدی در زمینه‌های اقتصادی، حمل‌ونقل و انرژی ایجاد کند. وی افزود: مطمئن هستیم این مسیر، گذرگاه بین‌المللی مهمی برای منطقه خواهد بود. رییس‌جمهور آذربایجان نیز با تأکید بر حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی مناطق آزادشده‌ جمهوری آذربایجان گفت: از آغاز فعالیت شرکت‌های کشور دوست، ایران در امر بازسازی مناطق آزادشده‌ کشورمان خرسندیم. در این جلسه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به عنوان رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با ابلاغ سلام رییس‌جمهور کشورمان به الهام علی‌اف گفت: پیوستگی فرهنگی ملت‌های دو کشور همیشه موجب رشد و توسعه روابط دوستانه و برادرانه شده است.

 

ارسال نظر