ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۶۹۳

اختصاص 6 پرواز برای بازگشت مسافران مانده در امارات

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از اختصاص 6پرواز برای بازگرداندن مسافران ایرانی از فرودگاه آل‌مکتوم در امارات، خبر داد. رضا جعغرزاده در گفت‌وگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت پروازها برای انتقال مسافران مانده در امارت، گفت: روز گذشته هواپیمایی ماهان دو پرواز تهران- مکتوم- تهران و همچنین هواپیمایی هما یک پرواز تهران- مکتوم- تهران و هواپیمایی کیش ایر یک پرواز کیش- مکتوم- کیش را انجام داد و مسافران ایرانی را از امارات به کشور بازگردادند. او گفت: روز شنبه (10 اسفند) هم پرواز تهران- مکتوم- تهران توسط شرکت هواپیمایی ماهان و پرواز کیش- مکتوم- کیش با هواپیمایی کیش ایر باقی ایرانیان را به کشور باز می‌گرداند. جعفرزاده تاکید کرد: چنانچه شرکت‌های مسافری ایرانی همچنان در امارات مسافر داشته باشند، نسبت به دریافت مجوز بیشتر اقدام خواهد شد. به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، تمام این پروازها به صورت یکسر خالی و بدون مسافر تنها برای بازگرداندن ایرانی‌ها از امارت انجام شده است. سازمان هواپیمایی امارات روز ششم اسفند ماه پروازهای ایران را تعلیق کرد اما از روز گذشته اجازه داد تا هواپیمایی ایران ایر، کیش ایر و ماهان بدون مسافر، تنها برای بازگردادندن مسافران پرواز خود را به فرودگاه آل‌مکتوم انجام دهند و مسافران مانده در امارات را به کشور بازگردانند.

مهلت دوباره به متقاضیان مسکن ملی برای تکمیل مدارک

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام اینکه ثبت اعتراض متقاضیان طرح ملی مسکن سقف زمانی ندارد، گفت: برای تکمیل مدارک توسط متقاضیان مهلت دوباره درنظر گرفته می‌شود. پروانه اصلانی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اختلال پیش آمده برای ثبت اعتراض متقاضیان طرح ملی مسکن، اظهار کرد: به دلیل مراجعه زیاد و شلوغی سایت ثبت اعتراض طرح ملی مسکن به نشانی دچار اختلال شده بود.  او ادامه داد: ثبت اعتراض در سامانه مذکور سقف زمانی ندارد و متقاضیان می‌توانند اعتراضات خود را ثبت کنند. اصلانی همچنین در پاسخ به اینکه برخی متقاضیان طرح ملی مسکن موفق به بارگذاری مدارک خود نشده‌اند، افزود: به‌زودی طی اطلاعیه‌ای به این افراد برای بارگذاری مدارک و تکمیل مراحل ثبت‌نام مهلت داده خواهد شد.

بارش باران از 11 اسفند در پایتخت و برخی شهرها

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی جدید از روز 11 اسفند در کشور گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نیمه شمالی کشور دما تا 10 درجه کاهش می‌یابد. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهارکرد: از اواخر وقت دیروز سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب وارد کشور شد و بدین‌ترتیب امروز 11 اسفند بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت در استان‌های واقع در شمال غرب؛ غرب و جنوب غرب کشور خواهیم داشت، همچنین این شرایط در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.او اضافه کرد: روزآینده در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف داریم. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز پدیده گرد و خاک در استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان افزود: روز دوشنبه 12 اسفند در نیمه شمالی کشور بارش خواهیم داشت و روز سه‌شنبه این سامانه در سواحل شرقی خزر، شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز شرقی فعال است سپس از کشور خارج می‌شود.  اودر تشریح وضعیت دمایی توضیح داد: امروز 11 اسفند در استان‌های ساحلی خزر کاهش 7 تا 10 درجه‌ای دما را داریم و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نیمه شمالی کشور کاهش 7 تا 10 درجه‌ای دما رخ می‌دهد. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: بعد از ظهر امروز تا سه‌شنبه دریای خزر مواج است، همچنین خلیج فارس روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و تنگه هرمز روز سه شنبه مواج است.

اعمال محدودیت برای پهلوگیری کشتی‌ها در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اعمال محدودیت برای پهلوگیری کشتی در بنادر استان خبر داد و گفت: تاکنون مورد مشکوک مبتلا به کرونا ویروس در بنادر استان گزارش نشده است. به گزارش تسنیم،‌ الله‌مراد عفیفی‌پور اظهارکرد: در این خصوص تمام شناورهای ورودی به بندر شهید باهنر در مبدأ و پیش از پهلوگیری قرنطینه شده و مسافران از سوی مسوولان بهداشتی مورد بازرسی قرار می‌گیرند. او با اشاره به اینکه تمام کشتی‌ها پیش از ورود به بندر و پهلوگیری باید اجازه مسوولان بهداشتی بندر را داشته باشند، تصریح کرد: با هدف مقابله و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و راه‌های حفاظت برابر آن تمامی پرسنل بنادر و تمامی نیروهای شرکت‌های خصوصی فعال در بندر شهید رجایی و باهنر با راه‌های مقابله با این بیماری آشنا و به آنها آموزش‌های لازم داده شده است.

عفیفی‌پور بیان کرد: در کنار آموزش پرسنل، شناورهای مسافری و سالن‌های مسافری به‌طور مستمر ضدعفونی می‌شوند. این شرایط به نحوی است که کشتی در سفرهای داخلی و خارجی پیش از حرکت و مسافرگیری کاملا ضدعفونی شده و مسافران مورد بازرسی قرار می‌گیرند. این اتفاق بعد از رسیدن به مقصد باز تکرار شده و تمامی کشتی‌های مسافربری طی روز چندین بار ضدعفونی می‌شوند.

 

ارسال نظر