در شهر

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۸۸۲

  تردید در صحت آمار رضایتمندی مردم

از طرح ترافیک

محمد علیخانی، عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مسوولان ترافیکی خبر از رضایت‌مندی 63 درصدی مردم از طرح جدید دادند، گفت: این آمار خنده‌دار است و معلوم نیست چگونه محاسبه شده است. به گزارش فارس، عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره طرح جدید ترافیک اظهار کرد: به نظرم معاونت و حمل و نقل شهرداری تبدیل به معاونت طرح ترافیک شده است. البته این معاونت در طرح ترافیک هم موفق نبوده‌ چرا که درآمد نقد را تبدیل به نسیه کرده است.

او با اشاره به اینکه هفته پیش مسوولان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر از رضایت‌مندی 63درصدی مردم از طرح ترافیک جدید دادند، گفت: این آمار خنده‌دار است و معلوم نیست چگونه محاسبه شده است. با این شیوه مدیریت قطعاً به جایی نمی‌رسیم و راه‌حل مقابله با آلودگی هوا و کاهش ترافیک اجرای بسته‌ای از سیاست‌ها است. علیخانی تصریح کرد: بخشی از این سیاست‌ها از جمله معاینه‌ فنی‌، ساماندهی پارک حاشیه‌ای، ساماندهی موتورسیکلت‌ها و ساخت پارکینگ بر عهده شهرداری و موضوعاتی همچون بنزین و خودروسازی مناسب از برنامه‌های دولت است و به تنهایی یک سازمان نمی‌تواند اقدام موثر جهت کنترل آلودگی و ترافیک داشته باشد اگر کسی هم چنین ادعایی دارد یا متوجه کار نیست یا تخصصی ندارد.

  معرفی 6 منطقه دارای فقر فضای سبز

طی جلسه‌ای آخرین اقدامات در خصوص افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار (۷، ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۷) و طرح‌های ویژه استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز در مناطق ٢، ٥ و ٦ مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش ایسنا، مهندس مجتبی یزدانی، معاون شهردار تهران در جلسه‌ای با معاونین خدمات شهری مناطق ۶، ۵، ۲، ۷، ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۷ با محوریت آخرین اقدامات و پیگیری‌ها در خصوص افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار و نیز طرح‌های ویژه استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز در مناطق ٢، ٥ و ٦ که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، گفت: ۶ منطقه کم برخوردار در حوزه فضای سبز که سرانه فضای سبز پایین‌تری نسبت به سایر مناطق دارند باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند و تمامی تلاش خود را برای تحقق این امر به کار بگیرند. یزدانی در این جلسه بر تسریع در روند تملک باغات و زمین‌های واجد شرایط شناسایی شده در مناطق کم‌برخوردار تاکید کرد و گفت: با توجه به تاکیدات شهردار تهران در خصوص تحقق توزیع عادلانه و متوازن فضای سبز در سطح شهر تهران، مناطق مذکور باید پیگیری‌های لازم را در راستای روند تملک باغات تسریع بخشند و اقدامات لازم در خصوص تسهیل‌گری در این امر صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه شهر تهران دارای ۳۵۲ محله است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۷محله فاقد پارک بودند که سال گذشته ۲ محله دارای پارک شدند و در حال حاضر ۱۵ محله فاقد پارک هستند که باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای احداث پارک محلی در این نقاط در اولویت قرار گیرد. معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۷ تملک چهار قطعه باغ و ملک مشجر با نام‌های هورفر و بخشی فر در منطقه ۷، عبقری در منطقه ۲ و وثوق الدوله در منطقه ۱۴ به انجام رسیده است و در سال ۹۸ نیز تعداد دیگری از باغات و اراضی مشجر در مناطق (۷، ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۷) جهت خرید و تبدیل آن به فضای سبز عمومی شناسایی شده است.در حال حاضر باغ عبقری (بوستان پدر) به مساحت ۱۱۰۰۰ مترمربع در منطقه۲ به زودی برای استفاده عموم شهروندان افتتاح خواهد شد.

  تاکید بر لزوم توقف یکطرفه شدن خیابان ویلا

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از یکطرفه شدن خیابان ویلا بدون در نظر گرفتن مداخلات اجتماعی انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، الهام فخاری در مورد یکطرفه شدن خیابان ویلا با بیان اینکه ایجاد گذر صنایع دستی در خیابان استاد نجات‌اللهی (ویلا) و تبدیل شدن به پیاده‌راه مصوب شورا نیست و باید هرگونه اقدام در این محدوده متوقف شود، گفت: بدون مصوبه شورا، بدون توجیه و تقاضای اجتماعی محلی، بدون برگزاری جلسات بررسی نظر اصناف، ساکنان، و ذی‌حقان و ذی‌نفعان چنین مداخله‌ شهری در این مقیاس نباید انجام شود و توجیه‌پذیر نیست.

او با بیان اینکه حتی همه موارد مصوب در بند ۳ ماده ۷۸ برنامه سوم شهر تهران هم باید پیش از اقدام پیوست مطالعات اجتماعی و محیط‌زیستی داشته باشد، گفت: هیچ طرحی بدون پیوست‌های مطالعاتی لازم قابل انجام نخواهد بود. فخاری ادامه داد: خواست، رای و نظر و پذیرش اجتماعی به‌ویژه جامعه محلی شرط لازم برای هرگونه تغییر و دستکاری در قالب گذر پهنه فرهنگی و هنری است. به‌ویژه که سرزندگی و حفظ هویت محله‌ای این خیابان دستاورد بافت اجتماعی، کسبه و ساکنان خیابان ویلا است و توجیهی برای مداخله وجود ندارد.

 

 

ارسال نظر