ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۶۱۰

افزایش اعتراض‌های مردمی به طرح ترافیک جدید

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از افزایش اعتراض‌های مردمی به طرح ترافیک جدید خبر داد و گفت: متاسفانه حوزه حمل‌و‌نقل گرفتار پافشاری‌های شخصی و غیرکارشناسی شده است. به گزارش مهر، محمد علی کرونی با اشاره به اعتراض‌های مردمی درخصوص طرح جدید ترافیکی پایتخت گفت: تصمیمات غیرکارشناسی در معاونت حمل و نقل بسترساز حجم انبوهی از اعتراضات و شکایات مردمی شده است. نشانه‌های شکست طرح جدید محدوده کاهش آلودگی هوا از هم‌اکنون قابل مشاهده است. متاسفانه انبوهی از شکایات مردمی در خصوص مشکلات ناشی از اجرای طرح جایگزین زوج و فرد سابق به کمیسیون واصل شده و علاوه بر ذینفعان صنفی که از طرح ترافیک شکایت داشتند؛ در طرح جدید شهروندان عادی از ترافیک زیاد در معابری که سابقا ترافیک نداشتند ناراضی هستند. او ادامه داد: با یک بازدید میدانی افزایش حجم تردد در سطح معابر قابل مشاهده است و عملاً شکست طرح جدید قابل پیش‌بینی است مگر آنکه برای نجات آن تدابیر جدیدی اتخاذ شود، هرچند شورای شهر و کمیسیون تخصصی حمل و نقل نقشی در روند تصویب جزییات اجرایی آن نداشتند اما به جهت مراجعات مکرر شهروندان قرار است در جلسه‌ای راهکارهای کاهش اثرات زیانبار آن بررسی شود. البته منوط بر آنکه معاونت حمل و نقل گزارشی موثق و معتبر به کمیسیون ارایه کند. کرونی با بیان اینکه متاسفانه حوزه حمل و نقل گرفتار پافشاری‌های شخصی و غیرکارشناسی در موضوعاتی شده که فقط راهکارهای کارشناسی و فنی را می‌طلبد گفت: کافیست نگاهی به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا در تیرماه سال ۹۷ و حتی سال‌های قبل‌تر بیندازید و با تیرماه سال جاری مقایسه کنید، حال چطور مدعی کاهش آلودگی هوا و اثرگذاری طرح ترافیک و طرح جدید محدوده زوج و فرد می‌شوند.

انتقال خودروی دودزا به  پارکینگ پلیس

بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ خودروهایی که آلایندگی دارند علاوه بر اعمال قانون از تردد آنها در شهر بلافاصله جلوگیری شده و به پارکینگ انتقال می‌یابند. به گزارش مهر بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، با توجه به سهم بالای وسایل نقلیه در آلودگی هوا در شهر تهران و همچنین با توجه به ایام جاری که وضعیت آلودگی هوا از حالت عادی خارج شده است و بعضا نامناسب و خطرناک گزارش می‌شود. پلیس راهور تهران بزرگ اهتمام بیشتری به این موضوع داشته و به هیچ عنوان اجازه تردد به خودروهای دودزا و پرآلاینده را نمی‌دهد. برابر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تردد خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند و خودروهای دودزا در سطح معابر شهری ممنوع است. همچنین خودروهایی که آلایندگی دارند علاوه بر اعمال قانون از تردد آنها در شهر بلافاصله جلوگیری و به پارکینگ انتقال می‌یابند. برخورد با خودروهای دودزا و جلوگیری از تردد آنها یکی از اصلی‌ترین وظایف پلیس راهور است. این موضوع برای ایام خاصی از سال که آلاینده‌ها به بیشترین حد خود می‌رسند اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. لذا به رانندگان محترم توصیه می‌گردد چنانچه وسایل نقلیه‌شان مشکل دودزایی و عیب و نقص فنی دارد در اولین فرصت نسبت به برطرف کردن نواقص اقدام نمایند.

ضرورت اجرای طرح مسکن استیجاری اجتماعی

مدیرعلمی طرح جامع مسکن درباره طرح‌های اعلام شده از سوی دولت برای ساماندهی بازار مسکن گفت: با توجه به افزایش قیمت مسکن در شرایط فعلی نمی‌توان با طرح‌هایی مانند اقدام ملی مسکن همه مستأجران را مالک کرد بنابراین لازم است طرح مسکن استیجاری اجتماعی با شرایط مناسب برای گروه‌های کم‌درآمد با حمایت دولت اجرا شود. فردین یزدانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: عرضه واحدهای استیجاری با قیمت‌های مناسب توسط نهادهای رفاه اجتماعی راه کنترل نرخ اجاره‌بها است و این طرحی نیست که یک شبه جواب دهد. او تاکید کرد: لازم است واحدهایی ساخته شود که فقط برای اجاره به گروه‌های متوسط به پایین عرضه می‌شود. یزدانی با اشاره به برنامه اقدام ملی که در آن زمین از سوی دولت عرضه می‌شود و قرارداد مشارکتی با سازنده منعقد می‌شود، گفت: بعد از پایان ساخت و سازها بخش خصوصی سهم خود را وارد بازار اجاره نخواهد کرد بنابراین پیشنهاد می‌شود که دولت سهم خود را وارد بازار اجاره کند. این کارشناس مسکن با بیان اینکه تورم اجاره‌بها با عرضه واحدهای استیجاری کنترل می‌شود گفت: باید در طرح اقدام ملی برای بازار اجاره نیز برنامه‌ریزی داشت و بخشی از این خانه‌ها را وارد بازار اجاره کرد. یزدانی در پاسخ به اینکه مستأجران چگونه می‌توانند در طرح اقدام ملی گنجانده شوند گفت: در طرح اقدام ملی زمین به عنوان آورده دولت و هزینه تمام شده ساخت به عنوان آورده سرمایه‌گذار است و واحدهای ساخته‌شده میان آنها تقسیم می‌شود. او گفت: پیشنهاد این است که دولت سهم خود از طرح اقدام ملی را وارد بازار اجاره کند. این کارشناس مسکن توضیح داد: وضعیت اقتصاد بسیاری از خانوارهای ایرانی مناسب نیست و در نتیجه شاهد بحران در بازار اجاره هستیم. یزدانی اضافه کرد: در وضعیتی که خانوار به زور می‌تواند مخارج ماهیانه خود را تأمین کند چطور می‌شود یک مستأجر را مالک کرد و سوال مهم‌تر این است که چطور می‌شود بازار مسکن را از این رکود تورمی خارج ساخت.

 

 

 

ارسال نظر