ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۲۳۲

آلودگی هوا با دستور حل نمی‌شود

وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه ۱۷دستگاه مسوول در حوزه آلودگی هوا، مصوبات مربوط به این موضوع را به درستی اجرا نمی‌کنند، گفت: آلودگی هوا با دستور حل نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، وحید حسینی با اشاره به اینکه در زمینه مقررات آلودگی هوا انباشتی از مصوبات را داریم، اظهار کرد: سال‌های پیش قوانین هوای پاک در کشور مطرح شده است. مصوبات متعدد مجلس، هیات وزیران، شورای اسلامی شهر تهران و... برنامه‌های متعددی در سطح شهری و ملی را تایید کرده است و درحال حاضر بیش از ۱۷دستگاه مسوول اجرای این مصوبات هستند.

وی ادامه داد: قوانین و مصوبات اجرا نشده یا بد اجرا شده توسط دستگاه‌های مسوول به قدری زیاد است که اثربخشی آنها را از بین برده است. باید به این فکر کنیم چرا این قوانین اجرا نشده و اگر ارگان یا سازمانی بخشی از این قوانین را اجرا نکرده به چه دلیل بوده است؟

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه بین دستگاه‌های مسوول هماهنگی وجود ندارد، تصریح کرد: این پدیده در کشورهای دیگر نایاب است. تعدد نهادها و مسوولان، هماهنگی‌ها را بسیار و عمل را ضعیف کرده است.

حسینی ادامه داد: در زمینه مقررات و مصوبات نقص نداریم بلکه باید به اجرا ورود کنیم. در اجرا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، وزارت نیرو تا شهرداری‌ها همه مسوول هستند و باید اقداماتی انجام دهند.

صالحی امیری می‌تواند در شهرداری تهران بماند

محمد علیخانی، رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران گفت: براساس استفساریه مجلس شورای اسلامی، صالحی‌امیری می‌تواند در ۲سمت معاون شهردار و رییس کمیته ملی المپیک حضور داشته باشد. براساس استفساریه مجلس شورای اسلامی، رییس کمیته ملی المپیک برای حضور در دیگر مشاغل مشکل قانونی ندارد. وی با اشاره به اینکه عمده کار کمیته ملی المپیک با دبیر کمیته است، گفت: دبیر کمیته چون کار اجرایی انجام می‌دهد، شغل محسوب می‌شود ولی رییس ماهی یک بار در جلسات حضور پیدا می‌کند و می‌توان گفت یک سمت تشریفاتی است چراکه نه اسناد مالی امضا می‌کند و نه حقوق می‌گیرد.

اما و اگرهای اجرای طرح جدید ترافیک در تهران

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اگر تا 15بهمن میزان عوارض در شورا تصویب نشود، اجراى طرح ترافیک جدید در سال آینده با اشکال مواجه مى‌شود.

به گزارش فارس، علی اعطا با تاکید بر این موضوع که باید لایحه نرخ‌گذاری تا 15بهمن تصویب شود، گفت: براساس تبصره ١ ماده ٥٠ قانون مالیات بر ارزش افزوده، شورا جهت وضع عوارض جدیدى که تکلیف آن در این قانون مشخص نشده باشد باید موارد را حداکثر تا ١٥بهمن هر سال براى اجرا در سال بعد تصویب و اعلام عمومى کند. اگر تا 15بهمن میزان عوارض در شورا تصویب نشود، اجراى این طرح در سال آینده با اشکال مواجه مى‌شود. اعطا در پاسخ به اینکه اگر طرح تصویب نشود، سرنوشت آرم طرح ترافیک چه می‌شود، گفت: به هر حال روالى درحال حاضر وجود دارد  و تا زمانى که چیزى تصویب نشده همان روال برقرار است.

لایحه بودجه 97 شهر تهران یک‌شنبه به شورا می‌رود

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران گفت: لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران در جلسه علنی روز یک‌شنبه اول بهمن ماه توسط نجفی شهردار تهران به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، حجت‌الله میرزایی با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران براساس وعده‌های مدیریت شهری جدید و مصوبه شورای شهر با عنوان «الزامات بودجه 97» تنظیم شده، اظهار کرد: پروژه‌های جدیدی که در این لایحه تعریف شده عمدتا در حوزه مدیریت بحران و توسعه سوله‌های بحران مناطق است.

وی اظهار کرد: احداث 18سوله جدید مدیریت بحران در لایحه بودجه سال 97 تعریف شده است.

میرزایی با بیان اینکه در سایر حوزه‌ها پروژه جدیدی تعریف نشده است، افزود: تاکید شهرداری تهران اتمام پروژه‌های اولویت‌دار است. وی یادآور شد: تلاش شده در مدت کوتاهی که برای تدوین بودجه در اختیار داشتیم، بخشی از اصلاحات را در بودجه 97 اعمال کنیم اما به نظر می‌رسد، بخش مهم‌تری از اصلاحات باید در بودجه سال 98 که سند برنامه سوم شهر تهران تصویب شده و فرصت کافی برای انجام اصلاحات وجود دارد، اعمال شود. معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه انجام بسیاری از اصلاحات در قالب بودجه امکان‌پذیر نیست، گفت: بخشی از اصلاحات نیازمند تغییراتی در حوزه ساختار، تشکیلات، رویه‌های مرسوم و شیوه‌های مدیریتی متعارف بوده که انجام آنها «زمانبر» است.

تنها ۶۰ درصد از بودجه نقد مترو پرداخت شده است

علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: ۵۰ درصد بودجه مترو نقد و ۵۰ درصد آن غیرنقد است که تاکنون تنها ۶۰ درصد از بودجه نقد پرداخت شده است.

به گزارش مهر، علی امام با اشاره به اینکه در بودجه مصوب سال ۹۶ کل کشور، سهم مترو برای تکمیل خطوط ۱۰۸میلیارد تومان بود که تاکنون ۴۸میلیارد آن را تخصیص داده‌اند که کمتر از ۵۰ درصد رقم پیش‌بینی شده است، گفت: این بودجه، تخصیص مستقیم نقدی نیست و براساس اسناد خزانه پرداخت می‌شود که نقد کردن آن نیز برای پیمانکاران دارای هزینه است و جذابیت لازم را ندارد. همچنین در بودجه مصوب امسال شهرداری ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومان برای توسعه مترو پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در دیداری که به تازگی با رییس کمیسیون عمران مجلس داشتیم، تقاضا کردیم با توجه به بودجه اندک دولت در حوزه مترو در سال آینده سهم بیشتری به مترو تعلق گیرد. همچنین از مجلس درخواست اصلاح پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۹۷ کشور درخصوص کاهش سهم قطارشهری‌های کلان‌شهرها را داشتیم که در آن سهم مترو تهران از ۱۰۸میلیارد تومان به ۶۵ میلیارد تومان کاهش یافته است .

 

ارسال نظر