ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۲۸

 رکود مسکن دلیل اصلی کاهش مصرف سیمان

  محمد شکرچی‌زاده، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با توجه به عمر مفید ۳۰تا ۵۰ ساله رویه‌های بتنی، خواستار استفاده بیشتر از این رویه‌ها در روکش راه‌های کشور شد. به گزارش ایرنا، شکرچی‌زاده اعلام کرد: با وجود عمر ۸۰ ساله تولید بتن در حوزه ساخت و ساز کشور به علت ارزان بودن قیمت قیر دچار یک غفلت تاریخی در کاربرد رویه‌های بتنی در راه‌های کشور هستیم. رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: این درحالی است که در اجرای پروژه‌های ملی به خصوص در حوزه راهسازی باید از رویه‌های بتنی استفاده شود. وی گفت: رکود مسکن سبب شده با وجود ظرفیت بالای تولید سیمان در کشور مصرف آن کاهش یابد و با گسترش استفاده از رویه‌های بتنی در راه‌ها و زیرلایه‌های جاده‌ها سالانه حدود یک یا 2میلیون تن سیمان در این بخش استفاده شود.

 

 شرط پرداخت وام ۲۰ میلیونی به مسکن‌های روستایی

بنیاد مسکن استان تهران برای نوسازی واحدهایی که مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند ۲۰میلیون تومان تسهیلات با سود 5 درصد پرداخت می‌کند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا روستایی، سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی گفت: مبلغ تسهیلات برای تخریب و نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده با رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ۲۰میلیون تومان و جهت احداث واحدهای مسکونی جدید ۱۸میلیون تومان با نرخ سود 5 درصد و مدت بازپرداخت ۱۲ساله است. این تسهیلات بدون سپرده‌گذاری و مدت انتظار در بانک به روستاییان پرداخت می‌شود. وی درخصوص فرآیند اخذ تسهیلات بهسازی و شرایط دریافت تسهیلات مذکور گفت: متقاضیان عزیز در صورت داشتن زمین با کاربری مسکونی در روستا و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت و پس از اخذ پروانه ساختمانی از مراجع صدور پروانه باید نسبت به مراجعه به بنیاد مسکن محل سکونت خود و تحویل مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده اقدام و بنیاد مسکن نسبت به معرفی متقاضی به بانک عامل توسط بنیاد مسکن شهرستان اقدام کند. عقد قرارداد مشارکت مدنی متقاضی با بانک عامل با تامین تضامین بانک آزادسازی تسهیلات حداقل در ۳مرحله و متناسب با پیشرفت فیزیکی کار براساس گزارش ناظر نظام فنی و تایید کارشناس بنیاد خواهد بود.

 

 ورود نخستین کشتی کره‌ای به کشور در فروردین ۹۷

مدیرعامل کشتیرانی از کاهش سن ناوگان این شرکت به ۱۲سال با ورود کشتی‌های کره‌یی خبر داد.

به گزارش تسنیم، محمد سعیدی با اشاره به اینکه طی 5 سال آینده تولید محصولات پتروشیمی به حدود 105میلیون تن افزایش می‌یابد که ظرفیت بسیار خوبی برای حمل و نقل دریایی ایجاد می‌کند، اظهار کرد: کشتیرانی در برنامه‌های آتی توسعه‌یی خود به دنبال توسعه تانکرها و کیمیکال کریرهاست تا بتواند این نوع محصولات را حمل کند.

وی با بیان اینکه میانگین سن ناوگان کشتیرانی بالای 16سال است که با ورود کشتی‌های کره‌یی به 12سال کاهش می‌یابد، افزود: با ورود 4 فروند شناور کانتینربر جدید به ناوگان کشتیرانی، ظرفیت 100هزار TEU فعلی به 150هزار TEU افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه 35تا 40درصد هزینه ناوگان را سوخت تشکیل می‌دهد، افزود: شناورهای جدید ورودی به بخش کانتینری همان سوخت شناورهای 6500TEU موجود را مصرف می‌کنند که در واقع در هزینه سوخت نیز صرفه‌جویی به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در قرارداد خرید کشتی با کره جنوبی 78درصد فاینانس را طرف خارجی تامین می‌کند، اظهار کرد: نخستین فروند از 10فروند کشتی خریداری شده، فروردین سال آینده تحویل شده و 10 ماه پس از آن سایر کشتی‌ها تحویل کشتیرانی می‌شود.

 

ارسال نظر