ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۹۳

 بررسی گزارش محرمانه بازرسی کل کشور در شورا

افشین حبیب‌زاده، معاون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به بررسی گزارش محرمانه سازمان بازرسی کل کشور در شورا گفت: گزارش‌هایی که از سوی نهادهای نظارتی به دست شورا رسیده، جنبه محرمانه دارد و باید در یک جلسه غیرعلنی بررسی شود. به گزارش ایلنا، جلسه روز یک‌شنبه شورای پنجم به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد. پیش از این محسن هاشمی‌رفسنجانی، رییس شورای شهر تهران علت برگزاری غیرعلنی جلسه را بررسی نامه و گزارش محرمانه یکی از سازمان‌های نظارتی عنوان کرده بود. این نخستین باری است که شورای پنجم طی 40روز گذشته جلسه غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌کند و همین موضوع انتقاداتی را به دنبال داشته است. با این‌ حال افشین حبیب‌زاده، معاون نظارت شورای شهر تهران معتقد است؛ برگزاری جلسه غیرعلنی با موافقت دوسوم اعضای شورای شهر به هیچ‌ وجه غیرطبیعی نیست و برخی رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی با اهداف مشخص از محل شورا اخبار نادرست منتشر می‌کنند. او با تاکید بر اینکه طبق قانون، شورا می‌تواند در مواقعی که دو سوم اعضا تشخیص دهند، جلسه غیرعلنی داشته‌ باشد، گفت: شورا براساس موضوعاتی که در دستور کار خود دارد به این نتیجه رسید که جلسه روز یک‌شنبه غیرعلنی باشد تا به دستوراتی محرمانه رسیدگی شود. گزارشاتی که از سوی نهادهای نظارتی به دست شورا رسیده است، جنبه محرمانه دارد و باید در یک جلسه غیرعلنی بررسی شود. حبیب‌زاده جزییات بیشتر درباره محتوای گزارش‌ها ارائه نداد با این حال به نام این سازمان نظارتی اشاره کرد و گفت: متولی این گزارش سازمان بازرسی کل کشور است. اینکه برخی اینگونه تلقی می‌کنند که شورا از مصوبه خود درباره علنی بودن جلسات تخطی کرده است، اشتباه است. براساس آیین‌نامه شورا، همه جلسات باید به صورت علنی برگزار شود، مگر آنکه دو سوم اعضا رای به غیرعلنی بودن جلسه دهند. این درحالی است که در شورای چهارم بر خلاف آیین‌نامه تمام جلسات یک‌شنبه بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شد.

 ضرورت همکاری نیروی انتظامی و مدیریت شهری

محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همکاری نیروی انتظامی و مدیریت شهری می‌تواند در جهت حل چالش‌های اجتماعی شهر تهران مثمر ثمر باشد و از این رو شورای پنجم آمادگی خود را در جهت همکاری هر چه بیشتر در این زمینه اعلام می‌کند. به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، رییس شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با سردار حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و نیز سردار مهماندار، رییس پلیس راهور تهران بزرگ به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی بر ضرورت همکاری هر چه بیشتر نیروی انتظامی و مدیریت شهری تاکید کرد. هاشمی گفت: امروز تهران با چالش‌های متعددی به ویژه در حوزه اجتماعی دست به گریبان است که حل این موضوعات جز با همکاری نهادهایی نظیر نیروی انتظامی، بهزیستی و نیز سایر نهادهای مسوول با شهرداری تهران میسر نخواهد بود. وی افزود: مشکلاتی مثل ترافیک یا آسیب‌های اجتماعی چالش‌های فرابخشی هستند که در سایه همکاری همه‌ جانبه از سوی نهادهای مسوول مرتفع خواهد شد. در این زمینه شورای اسلامی شهر تهران آمادگی هر گونه همکاری در این زمینه را خواهد داشت.

 سهم ۵۵ درصدی سواری‎ها در حوادث درون‌‌شهری

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: سواری‌ها و موتورسیکلت‌ها در شهریور امسال بیشترین نقش را در حوادث درون‌ شهری داشتند. به گزارش مهر سرهنگ نادر رحمانی با اعلام اینکه سواری‌ها ۵۵ درصد در وقوع تصادفات درون شهری نقش داشته‌اند، گفت: همچنین طی شهریور سال ٩٦ موتورسیکلت‌ها در نزدیک به ٣٨درصد کل تصادفات درون شهری نقش داشته‌اند. به گفته سرهنگ نادر رحمانی در شهریور سال ٩٦ کامیون‌ها و مسافربر‌های عمومی با سهم نزدیک به یک درصد، کمترین نقش را در تصادفات درون شهری داشته‌اند. طبق این آمار وانت‌ها نیز سهم ٥ درصدی را در بروز تصادفات داخل شهرها به خود اختصاص داده‌اند.

 کوتاهی در پرداخت سوبسید بلیت‌ قطار‌های حومه‌ای

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با انتقاد از سهل‌انگاری دولت در پرداخت مابه‌التفاوت نرخ بلیت به قطارهای حومه‌یی، گفت: اگر این مشکل حل نشود، ممکن است چنین خدمات و سرویس‌دهی حذف شود و این به نفع مردم و بخش ریلی نیست. ‌مجید بابایی در گفت‌وگو با فارس درخصوص پیگیری پرداخت یارانه قطارهای حومه‌یی از سوی دولت به شرکت‌های ریلی ارائه‌دهنده خدمات‌ حومه‌یی، اظهار کرد: ارائه خدمات در قطارهای حومه‌یی پرهزینه است، ضمن آنکه قیمت‌های بسیار نازل بلیت‌ این قطارها کفاف هزینه‌های شرکت‌های بهره‌بردار را نمی‌دهد. بابایی با اشاره به اینکه قطارهای حومه‌یی ویژگی‌هایی دارد که با شرایط بازار حمل‌ونقل عادی چندان منطبق نیست، ادامه داد: در حال حاضر قیمت بلیت قطارهای حومه‌یی، نمی‌تواند سرمایه‌گذاری سنگین انجام ‌شده در این بخش را پوشش دهد، ضمن آنکه هزینه‌های جانبی را هم باید درنظر بگیریم، از سوی دیگر به‌دلیل لزوم وجود مشوق جذب مسافر در قطار حومه‌یی، امکان افزایش نرخ در سیستم قطارهای حومه‌یی وجود ندارد. او اضافه کرد: بنابراین این امر به‌عنوان یک وظیفه تکلیفی از سوی راه‌آهن به‌عنوان نماینده دولت به شرکت‌های بهره‌بردار واگذار می‌شود تا خدمات حمل‌ونقل حومه‌یی را ارائه دهند، این درحالی است که مابه‌التفاوت نرخ بلیت‌ و قیمت تمام‌ شده به آنها پرداخت نمی‌شود. بابایی با اشاره به اینکه در حال حاضر قطارهای حومه‌یی در اختیار رجاست، بیان کرد: ‌‌سال‌هایی که شرکت رجا دولتی بود، این یارانه‌ها را‌ دریافت می‌کرد اما متاسفانه پس از خصوصی‌سازی رجا، تصور این است که این شرکت‌ خصوصی نیاز به کمک و حمایت ندارد، در حالی که در همه دنیا، دولت‌ها به توسعه بخش ریلی کمک می‌کنند.

 

ارسال نظر