تکذیب پایان شورای چهارم در هفته جاری

۱۳۹۶/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۶۲

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، روز گذشته در نشست خبری رسما صحبت‌های روز سه‌شنبه خود مبنی بر پایان فعالیت شورای چهارم را تکذیب کرد و گفت: من جلسه گذشته فکر می‌کردم دولت تا ۱۰ روز آینده لایحه را ابلاغ کرده و کار شورا تمام می‌شود، اما فرآیند آن طولانی‌تر خواهد بود و ۴ یا ۵جلسه دیگر هم برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، او در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره 7 گزینه شهرداری دارد، ادامه داد: مطمئنا بعد از آقای قالیباف شهردار شدن سخت خواهد بود با این حال ترجیح می‌دهم در این مورد اظهارنظر نکنم. شورای پنجم با ترکیب فعلی‌اش می‌تواند خوب عمل کند البته من تجربیات خود را کامل در اختیارشان قرار خواهم داد.

رییس شورای شهر در پاسخ به اینکه پس از شورا در چه حوزه‌یی فعالیت خواهد کرد، افزود: برنامه من بعد از شورا به خودم مربوط است و بگذارید به حال خودم باشم، البته احتمالا در عرصه دانشگاهی و فرهنگی فعالیت خواهم کرد.

چمران در واکنش به اینکه از کدام عملکرد خود در شورای چهارم ناراضی هستید، گفت: هیچ مصوبه یا تصمیمی را به یاد نمی‌آورم که از آن پشیمان باشم در طول دوران شورا هرگز از واژه‌های اصولگرایی و اصلاح‌طلبی استفاده نکردم، چراکه معتقدم شورا نباید رویکرد سیاسی داشته باشد.

رییس شورای شهر در پاسخ به اینکه آیا انتخاب احمدی‌نژاد را اشتباه می‌داند یا نه؟ گفت: من پشیمان نیستم آن زمان شهردار شدن ایشان به‌صلاح بود.

او گفت: تا سی و یکم مردادماه بدهی‌های شهرداری 19 الی 20 هزار میلیارد تومان اعلام شده است و ارقام دیگری که اعلام می‌شود مورد تایید من نیست چراکه آن ارقام مربوط به تعهدات آینده است.  چمران در واکنش به این پرسش که تکلیف قراردادهای کلانی که برخی اعضای شورا در تذکرات خود به آنها اشاره کرده‌اند، چه می‌شود؟ گفت: انعقاد قرارداد چیز عادی است اما هیچ قرارداد کلانی صورت نخواهد گرفت.

او در پاسخ به این سوال که چرا هرگز تذکرات درمورد قالیباف به سوال و استیضاح نرسید، گفت: هیچ کدام از این تذکرها جز یک مورد آن هم در زمان ریاست احمد مسجدجامعی به تذکر نرسید. البته من راضی نبودم تخلفی صورت بپذیرد اما هیچ کدام از تخلفات صورت گرفته در حد استیضاح شهردار نبود. اگر تخلف ساختمانی بود با جریمه در کمیسیون ماده 100 و در مورد تخلفات دیگر با اخراج شهردار منطقه موضوع حل می‌شد.

او ادامه داد: نگذاشتیم تذکرات به سوال برسد تا ثبات در مدیریت شهری حفظ شود. شهری که شهردار در آن مدام عوض شود موفق نیست و استیضاح شهردار هم هنر نیست.

 

 

ارسال نظر