ویژه

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۰۲:۰۲:۵۱
کد خبر: ۱۸۴۴۱۸

ترکمانه در بازدید از  گلخانه‌های مازندران خبر داد 

اجرای طرح «یک روستا یک محصول» برکت در سراسر کشور

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اجرای طرح «یک روستا یک محصول» در روستاهای کشور خبر داد. محمد ترکمانه در سفر به مازندران و بازدید از طرح‌های اشتغال بنیاد برکت در روستاهای این استان با بیان این مطلب افزود: تمرکز یک روستا بر تولید یک محصول در قالب طرح «یک روستا یک محصول» در دنیا تجربه شده و موفق بوده است و ما هم در بنیاد برکت درصدد اجرای آن در روستاهای محروم کشور هستیم. وی با اشاره به نام‌گذاری خرماکلا به عنوان روستای گلخانه‌ای کشور اظهار داشت: طرح «یک روستا یک محصول» در این روستا اجرا شده و تا به امروز ۱۲۵ گلخانه با تمرکز بر تولید گل و گیاه و مرکبات در خرماکلا راه‌اندازی شده که تا پایان سال به ۳۰۰ گلخانه خواهد رسید. ترکمانه تاکید کرد: راه‌اندازی این ۳۰۰ گلخانه، اشتغال بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر را در روستای خرماکلا به دنبال دارد. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، تعداد گلخانه‌های احداث شده توسط این بنیاد در روستاهای مازندران تا پایان سال به یک‌هزار گلخانه می‌رسد.  وی یادآور شد: طرح «یک روستا یک محصول» نه فقط در استان مازندران که در سراسر کشور در دست اجرا است. برای مثال، این طرح در یکی از روستاهای اصفهان در قالب شغل پخت و پرداخت چینی و در روستاهای گمیشان در استان گلستان در رسته شغلی پرورش ماهی در قفس در حال عملیاتی شدن است. ترکمانه تصریح کرد: اتفاق خوبی که در خرماکلا به عنوان روستای گلخانه‌ای کشور رخ داده است، می‌تواند در سایر روستاهای کشور نیز اجرا شود. احداث گلخانه به یک فرهنگ عمومی در خرماکلا تبدیل شده و فعالیت و تکاپو در روستاییان را به دنبال داشته است. گلخانه‌داران این روستا با تشکیل تعاونی، علاوه بر مدیریت بازاریابی، فروش و صادرات محصولات‌شان با اجرای داوطلبانه طرح‌های عمرانی باعث رونق خرماکلا شده‌اند. مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: در خرماکلا نه‌ تنها مهاجرت معکوس اتفاق افتاده که حتی افرادی از شهر در این روستا مشغول به‌کار شده‌اند.

 تعیین روز و ساعت کار برای بررسی کاستی‌ها و رفع کمبودهای مترو بی‌معناست

 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ برای بررسی وضعیت ایستگاه‌های مترو، در اولین جمعه کاری خود را در شهر زیرزمینی گذراند. 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه مهدی شایسته‌اصل روز جمعه پنجم آذرماه به‌طور سرزده جهت بررسی وضعیت ایستگاه و روند خدمت رسانی از ایستگاه‌های متروی تهران بازدید کرد. وی گفت: تعیین روز و ساعت کاری برای بررسی کاستی‌ها و رفع کمبودهای ایستگاه‌های متروی تهران و بهبود خدمات رسانی به شهروندان، معنا ندارد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در این بازدید با پورصادق مسوول ایستگاه مدافعان سلامت گفت‌وگو کرد و ضمن عرض خداقوت به ایشان و همکاران از نزدیک مشکلات و خواسته‌های کارکنان امور ایستگاه‌ها را شنید. شایسته با اشاره به کارکنان امور ایستگاه خاطرنشان کرد: از بلند پایه‌ترین مقام خدمتگزار تا خدوم‌ترین آنها از هیچ روز و ساعتی برای خدمت به مردم نباید غفلت کنند و نگاه حاضر و ناظر خداوند و شهروندان را همواره براعمال خود قاضی بدانند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: شهروندان تهرانی و پرسنل عزیز بدانند از این به بعد هر لحظه می‌توانند حضور این خدمتگزارشان را در کنار خود بدون هیچ فاصله و واسطه‌ای حس کنند.  وی در ادامه گفت: ایستگاه مدافعان سلامت به علت مجاورت باکانون‌های جمعیتی نظیر خیابان ستارخان، باقرخان و محدوده تونل و میدان توحید از اهمیت بسیاری به لحاظ جابه‌جایی مسافران است.

تاکید مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی بر مدیریت 

مصرف گاز طبیعی  

محمدرضا سمیعی مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی درسخنرانی قبل از شروع خطبه‌های نماز باشکوه جمعه از تریبون مصلی شهر اراک درخصوص مصرف بهینه و استفاده صحیح وایمن ازگازطبیعی وجلوگیری ازحوادث احتمالی گاز گرفتگی تاکید نمود.  به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، وی ضمن تاکید بر استفاده از بخاری‌های استاندارد برای گرم نمودن منازل و محل کار، اظهار داشت: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از راه‌های پیشگیری از خطر مسمومیت باگاز منواکسید کربن است ومشترکین باید هنگام نصب وسایل گاز سوز به خصوص بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک  Hدر پشت‌بام مطمئن شوند، همچنین دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده درمحیط‌های مسکونی داشته باشند. سمیعی ضمن تاکید بر استفاده نکردن از بخاری‌های بدون دودکش در محیط‌های مسکونی بسته، خاطرنشان کرد: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اتاق ونامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در اینگونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آن را کنترل کرده یا از افراد مطلع وکارشناس یا تماس با تلفن امدادوحوادث شرکت گاز ۱۹۴ در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک شود .

 

ارسال نظر