با متخلفان برخورد می‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۰۷۶

به‌دنبال افزایش قیمت بنزین از بامداد روز جمعه 24 مهرماه، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: هرگونه افزایش قیمت کالاها به بهانه رشد نرخ بنزین ممنوع بوده و حتی برخی افزایش قیمت‌ها که طی چند هفته اخیر ایجاد شده است، باطل خواهد شد. رضا رحمانی در جلسه ستاد تنظیم بازار که روز گذشته به صورت فوق‌العاده برگزار شد گفت: ذخایر کالاهای ما در بهترین حالت ممکن است. افزایش قیمت بنزین روی قیمت تمام‌شده کالاها از نظر تولید، تقریبا اثر ناچیزی دارد، زیرا قیمت این کالاها بیشتر متاثر از حمل‌ونقل بوده و عمده حمل‌ونقل نیز با سوخت گازوئیل انجام می‌شود که دولت هیچ تغییری در نرخ آن نداده است.

او اعلام کرد: در این شرایط هیچ فروشنده‌ای اجازه افزایش قیمت کالا ندارد؛ ولو اینکه مجوز افزایش قیمت داشته باشد. امروز همچنین تمامی مجوزهای افزایش قیمت که طی چند هفته اخیر صادر شده بود را باطل می‌کنیم. رحمانی با تاکید بر اینکه اگر در هفته‌های گذشته مصوبه‌ای برای افزایش نرخ برخی کالاها هم داده شده باشد، همه را امروز باطل می‌کنم گفت: از امروز به بعد اجازه هیچ‌گونه افزایش قیمتی به بهانه افزایش نرخ بنزین نمی‌دهیم و هرگونه افزایش قیمت تخلف تلقی خواهد شد. وزیر صمت گفت: از نظر ذخیره کافی کالاهای اساسی و مواد اولیه مشکلی نداریم و از نظر تولید نیز روند رو به رشدی داریم که در اکثر کالاهای صنعتی در 7، 8 ماه گذشته نسبت به سال قبل رشد تولید داریم، در صنایع غذایی رشد 15 درصدی در محصولات معدن و فولاد رشد 6.5 درصد، در تولید مس 15 درصد، سیمان 6 درصد و روغن نباتی 7 درصد افزایش تولید نسبت به سال قبل روی داده است.

رحمانی افزود: تولید امسال بیشتر از سال قبل است در عین حال تولیدکنندگان فشار می‌آورند که مجوز صادرات بدهیم اما باز به دلیل اینکه اولویت ما تأمین نیازهای داخل است میزان صادرات را محدود می‌کنیم گرچه ما وظیفه رونق صادرات هم داریم، اما ملاحظه بازار داخلی در اولویت است.

وی این را هم گفت: هیچ‌کس نباید نگرانی از تأمین کالاها نداشته باشد و اگر در جایی می‌خواهد تصمیمی گرفته شود با هماهنگی وزارت کشور به عنوان فرمانده عملیات اقتصاد مقاومتی و وزارت نفت که در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار دارد باید تنظیم بازار با کمک اصناف و بازار صورت گیرد.

وزیر صمت با تأکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین روی تولید داخل اثر ناچیزی دارد، ‌گفت: عمده تولیدات مثل آهن و کاشی که متأثر از حمل‌ونقل است آن هم عمدتاً بر حمل‌ونقل گازوئیلی مبتنی است که ربطی به بنزین ندارد و اگر عده‌ای بخواهند از افزایش قیمت بنزین سوءاستفاده کنند، برخورد می‌شود.

 

ارسال نظر